Blizzard har två expansioner på gång till Diablo IV

Robot
Blizzard har två expansioner på gång till Diablo IV

Arbetet med den andra drar snart igång.

#Blizzard, #Diablo-4, #nyhetstips


Medlem

Spännande! Ska bli riktigt kul och se vad de har att visa upp med kommande expansioner. Gillar grundspelet riktigt skarpt, och vilken release på PC med riktigt bra flyt!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Bättre än förväntat måste jag säga det är. Bästa grafiska spelet blizzard släppt någonsin sett till andra titlar. Flyter på otroligt bra 165fps i 4k allt på ultra. Och spelet i sig är riktigt roligt.

Moderator | Testpilot

Känns bra. Spelet är riktigt, riktigt kul så jag ser mer än gärna att vi får mer än EN expansion som till de tidigare spelen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

Ja, inte fan trodde man det här om gamla blizz. Förutom att jag hade problem med att spelet hängde sig under gårdagen vid flertalet tillfällen så har jag nog inte stött på någon enda bugg och det är galet hur bra spelet flyter med allt på max och hur bra det ser ut! Kommer nog bli mååååånga timmar i D4


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Storyn gav ju mersmak, och tyckte ändå det var en riktigt bra story. Spelar gärna en fortsättning i expansionerna.

Förhoppningsvis dyker Diablo upp i minst en av dem. Mephisto lär ju garanterat ha en stor del i den första expansionen. Om de har flera expansioner på gång så kanske det är en prime evil per expansion?

Avstängd

Till campaign eller endast Multiplayer?

Jag hoppas på något nytt inte bara samma att göra hela tiden och endast ny historia. Olika fordon på land och flotte på vatten t.ex för att komma vidare måste vo hitta material för att bygga flotten och åka på vattnet eller floden.

Medlem

Varför göra 2.. slå ihop dom ist och sluta vara så jäkla giriga Blizzard!

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Varför göra 2.. slå ihop dom ist och sluta vara så jäkla giriga Blizzard!

Troligtvis så släpper de en klass med expansionen. Tycker det är bra att få mer story än bara en klass i sånt man redan sett

Medlem

Låter mer som att de är färdigt redan och håller i de o sen ta några hundra kr för de också.

Medlem
Skrivet av Kenzoou:

Låter mer som att de är färdigt redan och håller i de o sen ta några hundra kr för de också.

Förstår din förbitring (och spekulera går ju) men faktum är att Diablo IV har lång kampanj och den öppna världen är fullspäckat med innehåll och aktiviteter. Det är välfyllt. Kommer absolut inte stödja deras kosmetiska affärer men en ny expansion betalar jag gärna för.

Medlem

Spelet är riktigt roligt och flyter på otroligt fint på min Steam Deck. Dock bar priset lite väl saftigt på pc… Så även om två rediga expansioner skulle locka, blir nog priset rätt avgörande för mig.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Storyn gav ju mersmak, och tyckte ändå det var en riktigt bra story. Spelar gärna en fortsättning i expansionerna.

Förhoppningsvis dyker Diablo upp i minst en av dem. Mephisto lär ju garanterat ha en stor del i den första expansionen. Om de har flera expansioner på gång så kanske det är en prime evil per expansion?

Så du har spelat färdigt hela storyn redan. Gjorde du bara story uppdrag och tar sides och sånt sen? Jag är fortfsrande på akt 1 och 2 och har spelat 9 timmar.

Medlem
Skrivet av denza:

Så du har spelat färdigt hela storyn redan. Gjorde du bara story uppdrag och tar sides och sånt sen? Jag är fortfsrande på akt 1 och 2 och har spelat 9 timmar.

Spela det som är roligt men om du kommer till akt 4 får du hästen. Den underlättar ju lite. Side q med mera är ju ett sätt att sen lvla renown till Max som man gärna vill ha när man spelar endgame. Kan bli tradigt att ta allt på samma gång så plocka nått Side q då och då när du känner för det men annars rekommenderar jag att gå ganska hårt mot story q. När story väl är färdigt blir världen lite rikare på innehåll och det är ju kul det med. Då kan man variera sig även där.

Medlem
Skrivet av denza:

Så du har spelat färdigt hela storyn redan. Gjorde du bara story uppdrag och tar sides och sånt sen? Jag är fortfsrande på akt 1 och 2 och har spelat 9 timmar.

Ja, vi satt fyra kompisar och spelade fredag till lördag och ville köra igenom storyn tillsammans. Dvs vi körde nästan enbart story (det blev lite sidouppdrag i lördags morse medan vi väntade på att alla skulle vakna osv). Sidouppdragen finns ju kvar även efter, så nu kör jag sidouppdrag och strongholds osv för att få upp renown till lvl 3 i alla områden och har även låst upp world tier 3 så det kan börja droppa unika items osv. Level 51 tror jag att jag är. Totalt spelade vi kanske 20-22 timmar tillsammans, så skulle tippa på runt 16-18 timmar main story eller nåt i den stilen. Mot slutet (när vi hade hästen) stressade vi lite då vi ville hinna spela klart innan alla skulle hem, så vi sprang exempelvis förbi en del fiender när man skulle ta sig till nåt nytt ställe. I början dräpte vi allt vi såg och tog det lugnare.

Gen
Medlem
Skrivet av denza:

Så du har spelat färdigt hela storyn redan. Gjorde du bara story uppdrag och tar sides och sånt sen? Jag är fortfsrande på akt 1 och 2 och har spelat 9 timmar.

Jag är lvl 47, lagt ca 30 timmar på spelet och är precis klar med Act 3 Finns så mycket vid sidan av att göra hela tiden.

Medlem
Medlem

Najs karta, gott om utrymme för att bygga ut världen med expansioner då

1
Skriv svar