Industri/Synth/metal

Medlem
Industri/Synth/metal

Hej!

Tänkte kolla om det finns folk här som gillar synth/industri/metal dvs cross-over eller bara renodlat från en av dessa genrer.

Skriver och "sjunger" i ett band som heter Against I som blandar rätt friskt mellan dessa tre genrer.

Om något är intresserad så släpptes precis en splitter ny lyricsvideo till en av låtarna från debutskivan "Carnival of Excess".

slänger upp en länk nedan

Fleshride

Medlem

Det låter som det kan fungera för mig. Ska lyssna när jag har ett par lurar och tid.

Är det bara du, alltså lite som Pain, :wumpscut: eller Leætherstrip jobbar eller är ni flera?

Edit: jag tyckte jag lät kort i tonen


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Frontline Assembly fan sedan länge. De började helt som ett klassiskt EBM synth band, men har haft elgitarrer då och då.

Har inget mot crossover musik så länge det låter bra.

Medlem
Skrivet av demagog:

Det låter som det kan fungera för mig. Ska lyssna när jag har ett par lurar och tid.

Är det bara du, alltså lite som Pain, :wumpscut: eller Leætherstrip jobbar eller är ni flera?

Edit: jag tyckte jag lät kort i tonen

Det är jag som skriver allt till ca 80%. En polare spelar gitarren dock och en annan polare spelar in trummor efter att jag programerwt en grund.

Hoppas du gillar musiken

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Frontline Assembly fan sedan länge. De började helt som ett klassiskt EBM synth band, men har haft elgitarrer då och då.
https://www.youtube.com/watch?v=ZNKxT51asYY

Har inget mot crossover musik så länge det låter bra.

FLA har man ju lyssnat på en del, Millenium skivan är helt grym!

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Oj kul tråd!

Medlem

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Har dålig koll på genrer men det här är kanske mer darksynth, möjligtvis lite industrial men inte så mycket metal direkt.

Medlem

Två finska industriband som jag tycker är riktigt trevliga, sköna refränger har dom också.

Turmion Kätilöt

Ruoska


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Najs! Aldrig hörttalas om dem innan

Medlem
Skrivet av MrCynical:

Det är jag som skriver allt till ca 80%. En polare spelar gitarren dock och en annan polare spelar in trummor efter att jag programerwt en grund.

Hoppas du gillar musiken

Lyssnar nu, det låter rätt mycket FunkerVogt och det menar jag på ett bra sätt. Allt ljud är egenskapat? Var beredd på lite samplingar men märkte inte några.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Lyssnar nu, det låter rätt mycket FunkerVogt och det menar jag på ett bra sätt. Allt ljud är egenskapat? Var beredd på lite samplingar men märkte inte några.

Tycker du? Inte lyssnat på Funker Vogt sedan ehh 06-08 någongång.

Haha nej nej, kör med mina favorit vsts mestadels Spire för leads och bass och sedan omnisphere för atmosfär och körer/strings. Om det säger dig något dvs?

Trummljuden är en blandning av digital och analogt.

Har valt bort samplinga p.g.a lite uttjatat samt rättighetsproblem som kan uppstå.

Medlem

Jag är ett stort fan av Front 242 vilket alltid förvånar mina bekanta som ser mig som en hiphopare.

Tiden har gett mig rätt. 242 var duktiga på att sampla och hiphop är väldigt elektroniskt dessa dagar. Jag var före min tid!

Redaktör

Nine Inch Nails "The Downward Spiral" är stundtals helt fantastisk. Har haft den i snart 30 år men tycker fortfarande att jag hittar nya ljud beroende på vad jag lyssnar med (högtalare, hörlurar...). En av 90-talets bättre skivor.


signatur
Medlem

Schysst tråd! Jag har själv ett industriband som blandar in en del synthpop


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

1
Skriv svar