Allt från söndagens Starfield Direct-show

Robot
Allt från söndagens Starfield Direct-show

Massor av gameplay och info om Bethesdas mest ambitiösa spel någonsin.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Hahaha, så grymt alltså. Underbart 😍

Medlem

Bara jag som tycker de e ett No Mans Sky 2.0?

Avstängd
Skrivet av yogibear82:

Bara jag som tycker de e ett No Mans Sky 2.0?

Jag med, men jag tycker det ser sämre ut än No man sky. Tilläggas ska dock sägas att jag inte är särskilt förtjust i Bethesdas spel överlag.

Medlem

Herregud, detta ser ju lastgammalt ut. Otrolig besvikelse.

Dex
Medlem

Skeppsbyggandet ser väldigt intressant ut, men jag kan inte släppa hur "döda" karaktärerna ser ut. Tror det är något med deras ögon som ger en väldig "Uncanny Valley" känsla eller något. Det ser ut som ögonen inte alls passar in. Eller är det bara jag?

Medlem

Ser fortsatt lockande ut. Klarar de av att riktigt finslipa detta stora spel så är jag intresserad.

Medlem

Oj. Det såg... inte speciellt bra ut. Bethesdas spel har dock sällan gjort det, rent tekniskt, men förväntade mig betydligt mer här. Det såg stelt, gammalt och trist ut. Rymden är inte min kopp te så det ser säkert bättre ut för andra men med tanke på den enorma hypen så var detta mycket underväldigande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Dex:

Skeppsbyggandet ser väldigt intressant ut, men jag kan inte släppa hur "döda" karaktärerna ser ut. Tror det är något med deras ögon som ger en väldig "Uncanny Valley" känsla eller något. Det ser ut som ögonen inte alls passar in. Eller är det bara jag?

Håller med, sjukt B lipsync

Medlem

Jamen sådärja, ser så TYPISKT Bethesda ut... Åker ner ett antal pinnar på "att spela"-listan.

Medlem

Nja. Att dom lägger så stort fokus på character creation, xbox kontroll och headset (vem behöver mic i ett singleplayerspel?)
Jag verkligen Vill längta efter detta, men känslan infinner sig inte efter det jag sett.
Men vi får se...

Medlem

Försökte svara att det liknade No Man's Sky på Twitch, blev 5 minuter timeout. Använde inga hårda ord, lade bara till att narrativt sett lär det vara bättre men... that was weird.

Vill dock förtydliga och säga att spelet ser intressant ut. Inte helt såld än men håller tummarna.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Avstängd
Skrivet av Proximately:

Försökte svara att det liknade No Man's Sky på Twitch, blev 5 minuter timeout. Använde inga hårda ord, lade bara till att narrativt sett lär det vara bättre men... that was weird. xD

Välkommen till en internettid där sanningar censureras och där rena lögner privilegieras. Så otroligt tröttsamt att man inte får uttrycka det man tycker.

Medlem

Jag kommer inte ha ett liv efter den 6:e september!😅 Det finns ju huuuuuuuuur mycket som helst att göra… 🚀🛰️🪐🔭👨‍🚀

Medlem

Hur liknar det NMS? Det är ju uppenbarligen TES/Fallout i rymden.

Dex
Medlem

Nu ä rjag kanske lite väl gnällig här, men var där en enda NPC som ens försökte ta skydd eller gömma sig eller något? Jag överreagerade säkert, men såg ut som varenda fiende bara ställde sig helt öppet mitt i rummen och lät en skjuta ner dom

Medlem

Visuellt inte helt tipp topp, men så mycket annat att pyssla med. Bygga skepp. Bygga baser. Utforska.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av Draconis:

Hur liknar det NMS? Det är ju uppenbarligen TES/Fallout i rymden.

Tror för många är NMS deras första rymdspel. Sen förstår de inte att detta är ett RPG. Ett typiskt Bethesda-RPG med vad det innebär. Så man ser utforskning på planeter och gör den kopplingen.
För mig som spelat rymdspel förr var NMS en sån besvikelse. Utöver lögnerna med mer.

Dex
Medlem

Förresten missade jag det, men sa dom något om 60 fps på konsoler? Trodde dom skulle visa det rätt tydligt med tanke på hur mycket kritik dom fick för att det inta fanns i Redfall? Det kan väl inte vara 30 fps på konsoler?

Medlem

Enda intressanta spelet var cities skylines 2

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Välkommen till en internettid där sanningar censureras och där rena lögner privilegieras. Så otroligt tröttsamt att man inte får uttrycka det man tycker.

Jag tror inte det handlade om det egentligen, antagligen för att min kommenta fyllde fyra rader eller någon miss. Såg massa andra kommentarer som jämförde. Kul konspirationsteori mer, men inget jag tror låg bakom det.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

HOTAS support är en stor grej för mig om det skulle finnas med, någon som har hört något om Joystick över huvud taget?

Medlem

Starfield ser ut att bli ett av de bästa spelen som gjorta. Och det är grymt snyggt!

Medlem

Dreggel över den kontrollern!

Medlem

Tycker det såg bättre ut än väntat så för mig ökade hypen lite. Tror det kommer bli ett riktigt roligt spel.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/3NFOjh3nUF4

Dreggel över den kontrollern!

Skulle gärna skaffa headset och kontroll ja!

Inaktiv

Mjaeehh gigantiskt spel som är något själlöst med intressant rymdskeppsbyggande men det får högsta betyg bara för att det inte har exploaterande betalsystem.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tror för många är NMS deras första rymdspel. Sen förstår de inte att detta är ett RPG. Ett typiskt Bethesda-RPG med vad det innebär. Så man ser utforskning på planeter och gör den kopplingen.
För mig som spelat rymdspel förr var NMS en sån besvikelse. Utöver lögnerna med mer.

Det spelar väl ingen roll vad det är för speltyp? Massor av spelsekvenser är väldigt lika NMS. Ingen (?) säger dock att det är samma sak eller att det känns likadant.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Starfield är årets läckraste spel.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Hur liknar det NMS? Det är ju uppenbarligen TES/Fallout i rymden.

Skrivet av Ribcage:

Tror för många är NMS deras första rymdspel. Sen förstår de inte att detta är ett RPG. Ett typiskt Bethesda-RPG med vad det innebär. Så man ser utforskning på planeter och gör den kopplingen.
För mig som spelat rymdspel förr var NMS en sån besvikelse. Utöver lögnerna med mer.

Hur de har lagt upp och utformat utforskandet och resurssamlandet skriker NMS. Säger inte att NMS var först med att samla resurser, utforska rymden eller första rymdspelet som gjorts, men ni måste skoja om ni inte ser likheterna?

Skriv svar