Microsoft Flight Simulator 2024 avtäckt... es i går

Robot
Microsoft Flight Simulator 2024 avtäckt... es i går
Medlem

Det missade jag inte, ser kul ut!
Alltid gillat Flight Simulator, men saknat att ha ett "uppdrag", så detta är välkommet


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag var också övertygad om att det var nytt content, men det är alltså ett helt nytt spel? Där ser man!

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Jag var också övertygad om att det var nytt content, men det är alltså ett helt nytt spel? Där ser man!

Skönt att man inte var ensam!

Tror dels det hänger på att nuvarande MSFS fylls på med nytt innehåll hela tiden, dels att det bara heter MSFS utan nån siffra eller årtal. Jag fattade det automatiskt som "Det här är vad spelet uppdateras med under 2024". Nåväl.


signatur
Medlem

Så vad händer med nuvarande MSFS, fortsätter det som vanligt?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Oj! Trodde att senaste FS skulle bli ett långlivat spel.

Inaktiv

Äntligen! Förstår inte varför de släpper det som stand alone även fast moddar och annat ska följa med. Märkligt.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Så vad händer med nuvarande MSFS, fortsätter det som vanligt?

Skrivet av jehuty:

Oj! Trodde att senaste FS skulle bli ett långlivat spel.


"We will continue to deliver our Microsoft Flight Simulator (2020) Roadmap which has content ranging from Aircraft and Avionics Updates, Sim Updates, City and World Updates, and also the free Dune DLC. We will continue to support Microsoft Flight Simulator (2020) post the Microsoft Flight Simulator 2024 launch."

Posted by: Microsoft Flight Simulator Team

https://www.flightsimulator.com/microsoft-flight-simulator-2024-faq/


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Missade definitivt inte. Mest intressanta på gårdagens show.

Medlem
Skrivet av Force:

Det missade jag inte, ser kul ut!
Alltid gillat Flight Simulator, men saknat att ha ett "uppdrag", så detta är välkommet

Jag rekommenderar att du testar NeoFly isåfall, om du kör på PC dvs.
"NeoFly is a free career add-on for MFS 2020"

Medlem

Jag missade också helt att det rör sig om ett helt nytt spel. Någon som vet om man kan flyga överallt i världen även denna gång?

Medlem

Ser ut som Microsoft försöker återvända till sin gamla affärsmodell me Flightsim. Hoppas de tekniska framstegen fortsätter att vara lika stora som förr.

Medlem

Jag har en känsla av att det blir som förr och att det kommer bli ett helt nytt spel med massor av förbättringar och nyheter, snarare än en uppdatering. Men å andra sidan så kvittar det för oss med Game Pass då det blir tillgängligt där vilket som

Kan vara lite önsketänk, men det ser ut som att renderingsmotorn har fått sig en liten uppgradering då ljuset känns en aningen förbättrad. Vågar man gissa på ray tracing?

Inaktiv

När får jag flyga kokain mellan Florida och Columbia och droppa det mellan bergen?

Medlem

De här ser ju dock intressant ut, gilla man få göra uppdrag eller utmaningar. Kan blir nog riktigt kul


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Hoppades lite de skulle visa raytrace-reflektions-stödet som pratades om redan till förra FS.. nehepp. :(?
(så man slipper ful-lösningen screenspace reflektioner).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Skönt att man inte var ensam!

Tror dels det hänger på att nuvarande MSFS fylls på med nytt innehåll hela tiden, dels att det bara heter MSFS utan nån siffra eller årtal. Jag fattade det automatiskt som "Det här är vad spelet uppdateras med under 2024". Nåväl.

Skrivet av anon_332538:

Äntligen! Förstår inte varför de släpper det som stand alone även fast moddar och annat ska följa med. Märkligt.

En enkel gissning ifrån mig. Med begränsad kunskap inom spelindustrin, men mer inom ekonomi och affärsverksamhet.
Nya och fler spelare. Större intresse för att investera i spelet om det är släppt 2024 eller när det, var istället för 2020. Speciellt om vi går till 2027.
Köper du och investerar i ett spele ifrån 2020 eller 2024?

Det behöver inte vara någon girighet inblandad ifrån MS, mer att fortsätta intressera nya kunder i FS.
Girighet beror ju på hur de behandlar 2020 köparna.

It's not a lake, it's an ocean

Jag tyckte väl att det var en jäkligt matig expansion.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av anon_79617:

När får jag flyga kokain mellan Florida och Columbia och droppa det mellan bergen?

Kommer säkert nån mod till det om FS har mods. Känns som 2024 spelet kommer bli jävligt matigt, kan göra allt som involverar flygplan eller helikoptrar.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag har en känsla av att det blir som förr och att det kommer bli ett helt nytt spel med massor av förbättringar och nyheter, snarare än en uppdatering. Men å andra sidan så kvittar det för oss med Game Pass då det blir tillgängligt där vilket som

Kan vara lite önsketänk, men det ser ut som att renderingsmotorn har fått sig en liten uppgradering då ljuset känns en aningen förbättrad. Vågar man gissa på ray tracing?

Har inte det nuvarande FS ray tracing? Känns givet att det kommer till 2024 annars.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Så vad händer med nuvarande MSFS, fortsätter det som vanligt?

Det lär det nog göra men typ ingen kommer spela det när det finns ett nyare spel. Tänk typ fifa 23 vs 24.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Har inte det nuvarande FS ray tracing? Känns givet att det kommer till 2024 annars.

Det finns något som heter ray marching, men skillnaden är inte mycket att hurra över.

Medlem

Euro truck simulator i luften, ja tack!

Medlem

Hmm.. Vad säger man? Varför bara inte släppa som DLC, vilket jag trodde det var innan dom smackade upp 2024 efter namnet. Dessutom känns det som många kör spelet via Game Pass, på så sätt känns det ännu mindre logiskt att man ska dela upp det. Men visst, 4 år är ju 4 år...

Medlem

Vi som tillhör hardcore-communityn är inte ett dugg exalterade över detta. Vi är oroade över vad som händer med alla de flygplan, flygplatser och andra DLC vi lagt ned tusentals kronor på till MSFS 2020. Asobo utlovade 10 års stöd och nu detta?

Skrivet av Chicobello:

Vi som tillhör hardcore-communityn är inte ett dugg exalterade över detta. Vi är oroade över vad som händer med alla de flygplan, flygplatser och andra DLC vi lagt ned tusentals kronor på till MSFS 2020. Asobo utlovade 10 års stöd och nu detta?

Nu gissar jag bara, men känns som detta kommer vara ett mindre fristående liten sidogrej bara med snävt fokus på uppdrag likt populära karriärsmodden Neofly till MSFS 2020 som har många av de upprag man såg i trailern.

Vad vet jag, men har svårt att tro detta skulle vara "nästa" MSFS då 2020 är så bra nu med så mycket fina betalda flygplan och andra addons att de lätt kan hålla liv i det 10 år till pga allt content och world updates.

Hoppas detta bara är deras version av CA's Total War Sagas, nedbantad del med lite uppdrag och kanske story. (ja, jag har också köpt en jädra massa leksaker i 2020)

Medlem

@Kexchexx

Skrivet av Bojkott:

Ray marching är det som används för Screen Space Reflections. (Dvs bara det som syns i bild kan hamna i reflektioner. =försvunna reflektioner av skymda träd, flyplansundersidor, toppar utanför bild.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Nu gissar jag bara, men känns som detta kommer vara ett mindre fristående liten sidogrej bara med snävt fokus på uppdrag likt populära karriärsmodden Neofly till MSFS 2020 som har många av de upprag man såg i trailern.

Vad vet jag, men har svårt att tro detta skulle vara "nästa" MSFS då 2020 är så bra nu med så mycket fina betalda flygplan och andra addons att de lätt kan hålla liv i det 10 år till pga allt content och world updates.

Hoppas detta bara är deras version av CA's Total War Sagas, nedbantad del med lite uppdrag och kanske story. (ja, jag har också köpt en jädra massa leksaker i 2020)

Jag hoppas ju givetvis att det är som du säger. "Follow the money"-principen kan ju innebära att de faktiskt bryr sig om sin community och vill behålla sina trogna användare. Annars tror jag att en stor del av de dedikerade seriösa användarna lämnar i protest. Frågan är om vi är tillräckligt många i förhållande till Xbox-spelarna att de ens bryr sig? Allt handlar ju om pengar i slutändan.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

@Kexchexx
Ray marching är det som används för Screen Space Reflections. (Dvs bara det som syns i bild kan hamna i reflektioner. =försvunna reflektioner av skymda träd, flyplansundersidor, toppar utanför bild.
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi...

Antog att det var något mer åt det hållet än riktig ray tracing. Men då vet man att det alltså bara är SSR

Medlem

Till alla som undrat så blir Flight Simulator 2024 ett helt nytt spel och ingen uppdatering. Och alla addons kommer fungera i MSFS2024.
https://www.flightsimulator.com/microsoft-flight-simulator-20...

Will Microsoft Flight Simulator 2024 be a completely standalone sequel, or will it also be offered as a paid update for existing players?

Microsoft Flight Simulator 2024 is a standalone simulator and the next-generation sequel to Microsoft Flight Simulator that launched in 2020. Current aircraft and airports that are in Microsoft Flight Simulator (2020), as well as virtually all Marketplace add-ons, will be supported in Microsoft Flight Simulator 2024.

12
Skriv svar