Cyberpunk 2077:s systemkrav ökar med Phantom Liberty-expansionen

Robot
Cyberpunk 2077:s systemkrav ökar med Phantom Liberty-expansionen

Hur ska CDPR hantera dem vars datorer blir för klena?

#cyberpunk-2077, #phantom-liberty


Medlem

Uppfriskande att man redovisar VRAM

Medlem

Hur skall de klara PS4an?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker det är en riktigt störande utveckling, att man rakt av ersätter tidigare utgåvor av spel med nya som har högre systemkrav.

Åter igen bevisas det hur mycket bättre det var/är med fysiska utgåvor, då man INTE är beroende av utvecklarna/utgivarna att tillhandahålla spelet.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hur skall de klara PS4an?

Har för mig att FZ skrev tidigare att uppdateringen bara är för nya konsolgenerationen och pc, enligt CDPR var patch 1.6 den sista stora uppdateringen för de äldre konsolerna.

Phantom Liberty kommer bara till pc, PS5, och Xbox Series X/S.

Medlem

Testade spelet några timmar och tyckte det var lite rörigt och inte min grej direkt.

Skoj att dom kämpat på och fixat så mycket sedan den usla release utgåvan. Tyvärr är det så att aktieägarna vill ha snabba cash och stressar på för tidiga releaser och tvingar på releaser på gammla konsoler och grafikkort mm.

Hade vart klart bättre om dom kunde lägga all tid på nya konsoler och bra grafikkort, ssd mm samt släppt spelet lite senare.

Gillar att dom satsar på bra grafik även om alla inte idag har burkar som klarar av det. Släpp ankaret med gamla konsoler och grafikkort och segla vidare.

Tror jag ska ge det en ny chans en regnig sommarkväll👍


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Tycker faktiskt synd om er som spela cyberpunk 2077 på en gång när det släpptes. September blir spelet klart med tonvis buggfixar och förbättringar så att allt blir mer levande i staden. AI ska vara förbättrad så att polisen och andra karaktärer beter sig vettigare.
Och på detta en dlc som verkar super👍
Ska spela första gången efter september 😃

Moderator | Testpilot

Vid släpp kommer det en uppdateringen (även till basspelet) som kommer med en rad nyheter såsom nytt skillträd, nytt polissystem och annat. För folk som är sugen, vänta till September även om ni inte köper expansionen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

informativt tackar

Medlem
Skrivet av Guld:

Tycker faktiskt synd om er som spela cyberpunk 2077 på en gång när det släpptes. September blir spelet klart med tonvis buggfixar och förbättringar så att allt blir mer levande i staden. AI ska vara förbättrad så att polisen och andra karaktärer beter sig vettigare.
Och på detta en dlc som verkar super👍
Ska spela första gången efter september 😃

Du behöver inte tycka synd om mig. Har spelat igenom det två gånger och har haft sjukt kul. Ångrat andra spelköp extremt mycket mer än jag ångrat Cyberpunk day1.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av waeress:

Du behöver inte tycka synd om mig. Har spelat igenom det två gånger och har haft sjukt kul. Ångrat andra spelköp extremt mycket mer än jag ångrat Cyberpunk day1.

Detsamma, grymt bra spel. Med Phantom Liberty så blir det ännu en genomspelning, med massa nytt.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Guld:

Tycker faktiskt synd om er som spela cyberpunk 2077 på en gång när det släpptes. September blir spelet klart med tonvis buggfixar och förbättringar så att allt blir mer levande i staden. AI ska vara förbättrad så att polisen och andra karaktärer beter sig vettigare.
Och på detta en dlc som verkar super👍
Ska spela första gången efter september 😃

Tyck synd om dem som fick en dålig första spelupplevelse. Själv hade jag en speldator som slapp de flesta buggarna (inte för stark och inte för svag, en lagom dator helt enkelt) och jag hade roligt från början till slut vid min första genomspelning när spelet kom ut (började spela samma dag det släpptes). Det var faktiskt tiden efter med "buggfixar" patchar som gav mig de största problemen. En tidig patch förstörde en del av konversationen i uppdraget med Rivers kidnappade släkting - ett av de bästa sidouppdragen väl värd en filmatisering. Men värst var det över ett år efter spelet släpptes då en ny patch förhindrade att man kunde slutföra storyin med Judy. Då rage-quita jag (eftersom jag råkar tycka Judy Alvarez är den bästa karaktären i spelet och jag har en crush på henne) och spelade inte Cyberpunk på över ett halv år.

I dagsläget har jag spelat runt 300 timmar och klarat av spelet 5 gånger. Sista gången var mitt mål att bara klara av Cyberpunk med ett basebollträ - inga cybernetiska implantat, ingen hacking, inga skjutvapen eller knivar - en krävande genomspelning men ack så rolig.

Medlem

Hur är det ens möjligt att grundspelet hade en i7-4790/3600 som rekommendation och sedan får vi en expansion där man rekommenderar i9 12900/7900X för Ultra?

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Tyck synd om dem som fick en dålig första spelupplevelse. Själv hade jag en speldator som slapp de flesta buggarna (inte för stark och inte för svag, en lagom dator helt enkelt) och jag hade roligt från början till slut vid min första genomspelning när spelet kom ut (började spela samma dag det släpptes). Det var faktiskt tiden efter med "buggfixar" patchar som gav mig de största problemen. En tidig patch förstörde en del av konversationen i uppdraget med Rivers kidnappade släkting - ett av de bästa sidouppdragen väl värd en filmatisering. Men värst var det över ett år efter spelet släpptes då en ny patch förhindrade att man kunde slutföra storyin med Judy. Då rage-quita jag (eftersom jag råkar tycka Judy Alvarez är den bästa karaktären i spelet och jag har en crush på henne) och spelade inte Cyberpunk på över ett halv år.

I dagsläget har jag spelat runt 300 timmar och klarat av spelet 5 gånger. Sista gången var mitt mål att bara klara av Cyberpunk med ett basebollträ - inga cybernetiska implantat, ingen hacking, inga skjutvapen eller knivar - en krävande genomspelning men ack så rolig.

Blir ju mer roligare spela ett spel som är mer komplett i september sen👍

Medlem

Får hoppas att systemkraven är lite överdrivna alternativt att det gamla high representerar ungefär medium/low efter uppdateringen, i nuläget kan jag köra med det mesta på high och en hel del på ultra med fintfint flyt, men enligt dessa nya systemkrav är min processor (i7 9700KF) inte ens i närheten av att klara av high känns det som. Får väl se hur det går.

Medlem
Skrivet av Guld:

Tycker faktiskt synd om er som spela cyberpunk 2077 på en gång när det släpptes. September blir spelet klart med tonvis buggfixar och förbättringar så att allt blir mer levande i staden. AI ska vara förbättrad så att polisen och andra karaktärer beter sig vettigare.
Och på detta en dlc som verkar super👍
Ska spela första gången efter september 😃

Spelade ut det första helgen via Stadia och hade inte en enda bugg så håller inte riktigt med dig där. Kul att du säger att det är synd om oss som spelade det på release när du inte ens testat det. Vad säger att det kommer bli ett perfekt spel pga expansionen, den kanske introducerar miljoner nya buggar.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Minimikraven ändras inte men support för de som inte uppfyller de nya kraven upphör.

Citat:

https://forums.cdprojektred.com/index.php?threads/update-to-p...
It's important to highlight that it doesn't mean the game will stop working on the previous minimum requirements. However, following the next update to the base game we will discontinue active support for them and stop testing the game on those setups.

Själv har jag moddat sönder mitt 2077 totalt (för närvarande 161 moddar i Vortex varav runt 50 är prestandarelaterade) och kör det på jobblaptopen (lång historia, min stationära är otillgänglig); Dell Latitude 7420, i7-1185G7 ("stora" Xe-iGPUn med 96 EUs) med 16 GB RAM. Ligger runt 45 FPS i 1366x768 med nästan allt på low, 60 FPS target och FFX på 50-100%. XeSS ger några få FPS mindre, vet inte varför men jag föredrar att kunna både upp- och nerskala så det gör mig inte allt för mycket.

Klart som fasen att det inte är en visuellt stimulerande upplevelse jag Frankensteinat ihop men min poäng är att om det ens är MÖJLIGT att spela på den skitmaskinen så är det bannemig möjligt att få till det på vilken brödrost som helst.

Medlem

Vore bra om de kunde brancha och göra en valfri version att installera, typ 2077 classic som bara är för äldre datorer isf.

Gillar inte när de tvingar på folk uppdateringar, de lyckades tidigare trycka ut uppdateringar för Raytracing som gjorde att vi som inte hade dem kraschade lite random t.ex. inne på RIOT club så blev det CTD direkt när du tittade mot dansgolvet.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Vore bra om de kunde brancha och göra en valfri version att installera, typ 2077 classic som bara är för äldre datorer isf.

Gillar inte när de tvingar på folk uppdateringar, de lyckades tidigare trycka ut uppdateringar för Raytracing som gjorde att vi som inte hade dem kraschade lite random t.ex. inne på RIOT club så blev det CTD direkt när du tittade mot dansgolvet.

pc-spel är en mardröm idag, billigt är det verkligen inte, alla bryr sig inte om 4k och 120+fps som många utvecklare inbillar sig.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Hur är det ens möjligt att grundspelet hade en i7-4790/3600 som rekommendation och sedan får vi en expansion där man rekommenderar i9 12900/7900X för Ultra?

Jag får känslan att utvecklare ofta gör så här. Eftersom i9 12900K är aktuell nu så utgår man från att det skall motsvara vad i7-6700K var när originalet släpptes (räknar på RT-kraven nu).
Detta är dock helt uppåt väggarna.

Gällande grafikkortet kan jag köpa att det rekommenderar vad det står nu i och med RT Overdrive, men processorn inte alls.
Förmodligen fungerar det klockrent med en i7-8700K för högsta inställningar utan problem.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

pc-spel är en mardröm idag, billigt är det verkligen inte, alla bryr sig inte om 4k och 120+fps som många utvecklare inbillar sig.

I vissa avseenden är det inte direkt ett nytt fenomen - Crysis blev ju ökänt för att äta de flesta samtida burkar till frukost redan för 16 år sedan.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Gen
Medlem
Skrivet av Guld:

Tycker faktiskt synd om er som spela cyberpunk 2077 på en gång när det släpptes. September blir spelet klart med tonvis buggfixar och förbättringar så att allt blir mer levande i staden. AI ska vara förbättrad så att polisen och andra karaktärer beter sig vettigare.
Och på detta en dlc som verkar super👍
Ska spela första gången efter september 😃

Hann köra klart större delen av spelet innan patch 1.1 släpptes och förutom några save reloads och små lustigheter hade jag verkligen askul!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tycker det är en riktigt störande utveckling, att man rakt av ersätter tidigare utgåvor av spel med nya som har högre systemkrav.

Åter igen bevisas det hur mycket bättre det var/är med fysiska utgåvor, då man INTE är beroende av utvecklarna/utgivarna att tillhandahålla spelet.

Jag tycker det är bra om ett spel får extra glamour. Detta är mantran för PC, att stega framåt i utvecklingen.

Skrivet av Guld:

Tycker faktiskt synd om er som spela cyberpunk 2077 på en gång när det släpptes.

he he. snark.

Medlem

Tycker personligen att detta är riktigt kasst beteende från CDPR. Jag som har en 5600X och en 6600 XT (över rekommenderade specifikationer för basspelet) kan inte längre nå 60 fps i 1080p high?

Man gör inte såna stora förändringar på ett redan etablerat spel, det är som att dra undan mattan på sin egna spelarbas. Om expansionen var en isolerad upplevelse där kraven trycktes upp hade jag inte brytt mig.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag tycker det är bra om ett spel får extra glamour. Detta är mantran för PC, att stega framåt i utvecklingen.

Om att stega framåt i utvecklingen innebär en pungspark till kunderna, sä är det ärligt talat inte en särskilt bra utveckling.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Om att stega framåt i utvecklingen innebär en pungspark till kunderna, sä är det ärligt talat inte en särskilt bra utveckling.

Pungspark?

Spelet fungerar sannolikt på din gamla burk.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Pungspark?

Spelet fungerar sannolikt på din gamla burk.

Visserligen har jag bara ett RTX 3090 Ti och en Ryzen 5950x, så "gamla burk" är väl ändå att ta i.

Men det är fel att påtvinga kunder en uppdatering som höjer hårdvarukraven, särskilt om det kan innebära att de som låg på gränsen att kunna köra spelet med duglig prestanda, inte längre har möjlighet att göra det.

Inaktiv
Skrivet av Guld:

Blir ju mer roligare spela ett spel som är mer komplett i september sen👍

Jo, jag tittar redan på komponenter för uppgradering. Har aldrig upplevt Cyberpunk med raytracing så jag siktar nu högt, men ush vad dyrt det blir....

Medlem
Skrivet av Guld:

Tycker faktiskt synd om er som spela cyberpunk 2077 på en gång när det släpptes. September blir spelet klart med tonvis buggfixar och förbättringar så att allt blir mer levande i staden. AI ska vara förbättrad så att polisen och andra karaktärer beter sig vettigare.
Och på detta en dlc som verkar super👍
Ska spela första gången efter september 😃

Du behöver inte tycka synd om mig, spelet var kul.
Jag tycker synd om dig som väntat så länge helt i onödan.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar