Battlebit klättrar på Steam – som ett gammalt Battlefield för 254 pers

Robot
Battlebit klättrar på Steam – som ett gammalt Battlefield för 254 pers

Battlebit Remastered hyllas, ser ut som Minecraft möter Battlefield.

#battlebit-remastered


Skägg.
10 Chambers

Det här måste jag testa


signatur
Medlem

En gång i tiden hade jag hoppat på direkt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelet är j*vligt roligt måste jag säga. Bara 3 personer som utvecklat det. TUMMEN UPP!

Medlem

Kört en del när dom haft playtest. Riktigt roligt! Rimligt prissatt helt klart, blir ett köp när jag har tid att lira.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Geeks Gaming

Kört de en hel del i test och ett givet köp från min sida. Kosta bara 15$.
Dock är 254 spelare mer cluster fuck än vad battlefield 128spelare är.
Men är ett riktigt bra spel i 64 spelar lägena. Får flashback till gamla bf2 tiden.

Medlem

Ser trevligt ut! Kul med en utvecklare som värdesätter gameplay över hyperralistisk men dötråkig grafik (som Dice).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag tror nog 254 är mer en kul grej än kul, men 128 eller mindre kan nog var riktigt jävla roligt i det här.


signatur

1338 - One Step Above

Redaktör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det här måste jag testa

Calle-kompatibelt!

Sonen var med mig på jobbet i dag och testade detta. Det var mer intensivt och klart lättare att dö i än Fortnite, lärde han sig. Men ser skitkul ut (jag hann/fick inte testa).


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tomas Helenius:

Calle-kompatibelt!

Sonen var med mig på jobbet i dag och testade detta. Det var mer intensivt och klart lättare att dö i än Fortnite, lärde han sig. Men ser skitkul ut (jag hann/fick inte testa).

Man vill ju bara panga lite. Eller mycket,


signatur
Medlem

Underhållande att spela, men jag är nog lite för mycket av en grafiksnobb för att njuta fullt. Det finns spel där grafiken inte spelar roll för mig, men det här var inte ett av dem.

Medlem

Har försökt testa tidigare men missat när de har igång test servrarna. Vore kul att hoppa in i om det nu är färdigt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Redaktör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man vill ju bara panga lite. Eller mycket,

"Får man döda inom 10 sekunder så är det ett bra spel."


signatur
Medlem

Detta visar hur mycket bra grafik är ett måste, eller var det bra gameplay som var ett måste minns inte riktigt.

Medlem

Gjorde en jäkla skillnad om man rörde sig i grupp etc. Sedan blev många ställen som metro i bf.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Bra gunplay, ett spel med en hel del potential. Roligt att det blev så pass lyckad EA-release!

"Head bobbing" blev dock ett problem för mig vid längre spel trots att jag drog ner mätaren i inställningarna. Den grafiska stilen får dessutom den visuella bilden att smälta samman och jag får svårt att läsa av omgivningen samt fokusera ögat. Detta tillsammans med kaos i sann BF-anda så blir Battlebit ett spel som kanske inte passar just mig, i alla fall nu.

Inaktiv

Det är skoj önskar dock de hade gått mer åt Planetside 2 hållet. Kanske kommer ett Armory fokus pack.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Underhållande att spela, men jag är nog lite för mycket av en grafiksnobb för att njuta fullt. Det finns spel där grafiken inte spelar roll för mig, men det här var inte ett av dem.

Jag är lite i ditt läger tyvärr, men att ett spel med så avskalad grafik men med allt annat på plats får den responsen säger en hel del om hur mycket spelarbasen längtar efter ett riktigt bra fps, utan en massa lull lull.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Ska definitivt köpa det här till mig och sonen!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

NuZ
Testpilot

Sjukt roligt spel! Gameplay över grafik alla dagar i veckan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har testat deras playtest för ett tag sedan och det var skitkul! Blir nog köp senare.

Medlem

Lite väl tråkiga texturer och skulle nog hellre ladda ned BF4 igen än att spela detta ännu mer.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Battlefield-konceptet håller än. Synd att DICE valde politisk agenda framför gameplay annars hade man suttit här och spelat en riktig uppföljare på BF3/4 idag.

Medlem

Tack för tipset kul att spelet fungerar så bra trots begränsade resurser. Borde uppmana till andra studios att våga ta upp konceptet igen

Medlem
Skrivet av kebbe:

Battlefield-konceptet håller än. Synd att DICE valde politisk agenda framför gameplay annars hade man suttit här och spelat en riktig uppföljare på BF3/4 idag.

Vad menar du med politisk agenda?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Köpte spelet (ca. 150 kr), man behöver ju inte lira 128 vs 128, finns ju alla möjliga modes.
Flyter på bra, minsann!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

detta blire nog till att testa helt enkelt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av smuts:

Vad menar du med politisk agenda?

Det är väl det vanliga kan jag tänka mig. Det finns kvinnor i spelet som slåss, och en icke binär karaktär. Finns säkert också en gay karaktär. Det vill säga de stora politiska, viktiga agendorna. Du vet, det som gjorde att 2042 floppade. Den politiska agendan. Inte speldesignen.

Medlem

Finns ju planetside 2 annars 🙄


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

12
Skriv svar