Battlebit är klart mer poppis än Battlefield på Steam

Robot
Battlebit är klart mer poppis än Battlefield på Steam

Ser vi ett nytt slagfält utveckla sig?

#battlebit-remastered


Medlem

Gjort av tre utvecklare... och slår Battlefield. Hoppas verkligen att det får Dice att förstå att det finns en efterfrågan av såna här spel, men inte på sättet de vill göra det.

Medlem

Tänk på ww3 utvecklarna, det är typ ingen som spelar det och betyget är i botten...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

tänker ju bara säga såhär spelet svärmas utav fuskare tyvärr, funderat på refunda. riktigt kul annars

Avstängd
Skrivet av FuzioN:

tänker ju bara säga såhär spelet svärmas utav fuskare tyvärr, funderat på refunda. riktigt kul annars

Det som är problemet med online FPS, speciellt i sådana här mindre spel där de inte har lika stora resurser till att upptäcka fuskare och banna dem. :/

Medlem

jävla fuskare jämt som ska in och förstöra. förstår inte varför man skulle vilja fuska, inte kan det bara vara jag som tycker att fusk är för fegisar och småbarn. ingen Riktig Man har någonsin fuskat.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Gjort av tre utvecklare... och slår Battlefield. Hoppas verkligen att det får Dice att förstå att det finns en efterfrågan av såna här spel, men inte på sättet de vill göra det.

Vi vet dock inte om det faktiskt slår Battlefield. Jag tror att många som spelar Battlefield gör det genom EA Desktop.

Medlem

Imponerad av att folk kan lira spel med crappy, simpel grafik som dessa.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Imponerad av att folk kan lira spel med crappy, simpel grafik som dessa.

Gameplay > grafik

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Imponerad av att folk kan lira spel med crappy, simpel grafik som dessa.

Gameplay är allt, grafik byter noll om det är bra gjort och kul.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Gameplay är allt, grafik byter noll om det är bra gjort och kul.

Det är ju väldigt subjektivt.
Själv har jag svårt för det då det ser ut som att någon gjort en Battlefield-mod i Roblox, förstör inlevelsen helt och hållet.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Känner personligen ingen som spelar Battlefield på Steam, men antar det finns en del. Vi andra håller oss till Origin.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Imponerad av att folk kan lira spel med crappy, simpel grafik som dessa.

Folk har roligt och spelet fungerar till skillnad från BF2042. Tog ett år innan man fick någon ordning på det.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Imponerad av att folk kan lira spel med crappy, simpel grafik som dessa.

Bra grafik gör inte ett spel per automatik bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Riktigt roligt spel, men har svårt att se hur fuskare inte skall riva upp detta helt.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Babakunde:

Gameplay > grafik

Skrivet av miffot:

Gameplay är allt, grafik byter noll om det är bra gjort och kul.

Skrivet av Force:

Det är ju väldigt subjektivt.
Själv har jag svårt för det då det ser ut som att någon gjort en Battlefield-mod i Roblox, förstör inlevelsen helt och hållet.

Skrivet av showerguy:

Folk har roligt och spelet fungerar till skillnad från BF2042. Tog ett år innan man fick någon ordning på det.

Skrivet av Molotov:

Bra grafik gör inte ett spel per automatik bra.

Personligen behöver jag båda delarna i spel. Fin grafik och skoj gameplay.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Qwop:

Det som är problemet med online FPS, speciellt i sådana här mindre spel där de inte har lika stora resurser till att upptäcka fuskare och banna dem. :/

Problemet 'r som jag sagt innan, fixa bankid eller liknande f;r internet profiler s[ du ej kan fejka dig.

fuskar du p[ detta blir du banlyst på allt, givetvis måste det vara gott om bevis som stryker det och rättgångar så vi är långt ifrån där.

Detta kommer ske förr eller senare, har du en profil som i verkligheten som är du och du ej kan fejka 10000 profiler.

så blir konsekvenserna bra, problemet där är så många sättt att fuska på ta sig runt och bestraffningen är typ en höftspark.

ENdast dom som säljer fusket åker dit.
borde vara båda,

jag lever inte den dagen detta finns men det kommer komma.

Medlem

Provade med tjejen, vi spelade 30 min och gjorde en refund, visst. Det har okej gunplay etc men var så sjukt irriterande att man har så många prickar överallt. Man kan ju dra ned storleken men inte ta bort, men när dem är minimala syns dem inte när du är nära förens typ 5m ifrån och man tittar direkt på dem.

Svårt att avgöra vad som är fiende eller ej ibland då. Hade varit bättre med slider om hur långt ifrån man ska vara innan dem visas. Menyn kändes väldigt seg, fick inte den där "wow" känslan som många reviews anger.
Blev att jag spelade lite BF igen efter istället. Inte dåligt, inte bra, bara sådär. Tråkigt då det såg bra ut på videos och bilder. Hade kanske för stora förhoppningar dock.

2.5/5

Edit: Sen att BF inte är så stort på Steam är väl inte konstigt, då flera köpt både BF1, BFV och BF2042 på Origin innan dem kom tillbaka till Steam.

phi
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Imponerad av att folk kan lira spel med crappy, simpel grafik som dessa.

En gång i tiden brukade vi avsiktligt tweaka ned grafiken för att få den att mer eller mindre se ut som Battlebit.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Problemet 'r som jag sagt innan, fixa bankid eller liknande f;r internet profiler s[ du ej kan fejka dig.

Den dagen det krävs bankid för att spela spel online, den dagen slutar jag spela spel.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Problemet 'r som jag sagt innan, fixa bankid eller liknande f;r internet profiler s[ du ej kan fejka dig.

fuskar du p[ detta blir du banlyst på allt, givetvis måste det vara gott om bevis som stryker det och rättgångar så vi är långt ifrån där.

Detta kommer ske förr eller senare, har du en profil som i verkligheten som är du och du ej kan fejka 10000 profiler.

så blir konsekvenserna bra, problemet där är så många sättt att fuska på ta sig runt och bestraffningen är typ en höftspark.

ENdast dom som säljer fusket åker dit.
borde vara båda,

jag lever inte den dagen detta finns men det kommer komma.

Skrivet av Ichinin:

Den dagen det krävs bankid för att spela spel online, den dagen slutar jag spela spel.

Detta är något jag till fullo förespråkar, inte för att anonymiteten ska rubbas, utan för att en identitetsleverantör bekräftar din identitet mot tjänsteägare utan att avslöja din identitet.

Freja eID, skulle med lätthet kunna axla det redan idag, det är bara att någon bygger in stöd för det. Microsoft och Freja har länge samarbetat och jag tror att Freja har god potential att bli en av de riktigt stora eID-aktörerna.

Samtidigt ställs ett av internets fundamentala byggstenar på ända om så skulle ske, inte för att någon är anonym ändå. Om det byggs in säkerhet utifrån ett tekniskt perspektiv som är oerhört robust använder jag gärna Freja eID (eller motsvarande) för att slippa all osäkerhet konventionell digital autentisering för med sig. Så hade jag gjort det alla dagar i veckan, för egen del är jag hyfsat rigorös med min autentiseringshantering. Men ingen går säker så länge de baseras på så enkla parametrar och ingen kommer någonsin gå säker till fullo, men en högre grad av säkerhet medför att vi får bort en hel del otyg.

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Detta är något jag till fullo förespråkar, inte för att anonymiteten ska rubbas, utan för att en identitetsleverantör bekräftar din identitet mot tjänsteägare utan att avslöja din identitet.

Freja eID, skulle med lätthet kunna axla det redan idag, det är bara att någon bygger in stöd för det. Microsoft och Freja har länge samarbetat och jag tror att Freja har god potential att bli en av de riktigt stora eID-aktörerna.

Samtidigt ställs ett av internets fundamentala byggstenar på ända om så skulle ske, inte för att någon är anonym ändå. Om det byggs in säkerhet utifrån ett tekniskt perspektiv som är oerhört robust använder jag gärna Freja eID (eller motsvarande) för att slippa all osäkerhet konventionell digital autentisering för med sig. Så hade jag gjort det alla dagar i veckan, för egen del är jag hyfsat rigorös med min autentiseringshantering. Men ingen går säker så länge de baseras på så enkla parametrar och ingen kommer någonsin gå säker till fullo, men en högre grad av säkerhet medför att vi får bort en hel del otyg.

När jag sätter mig och vill spela spel, vilket är extremt ofta, då vill jag bara klicka på en ikon, sen förväntar jag mig att spelet startar.

Det sista jag vill hålla på med är en massa jävla identitetslösningar på mobiltelefoner och webläsare, jag får nog av sånt när jag jobbar. "Oj, någon fuskar". Inte mitt problem. Såna här idiot lösningar mot fusk är den sämsta någonsin som lagts fram.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

När jag sätter mig och vill spela spel, vilket är extremt ofta, då vill jag bara klicka på en ikon, sen förväntar jag mig att spelet startar.

Det sista jag vill hålla på med är en massa jävla identitetslösningar på mobiltelefoner och webläsare, jag får nog av sånt när jag jobbar. "Oj, någon fuskar". Inte mitt problem. Såna här idiot lösningar mot fusk är den sämsta någonsin som lagts fram.

Instämmer i det avseendet.

Hur ofta behöver du logga in idag och varför?

Det skulle inte medföra någon skillnad med en sådan lösning, kanske till och med mindre beroende på hur identiteten i fråga hanteras.

Vidare skulle samma identitet kunna göra att du blir "passwordless" i arbetslivet, sedan är det i dagsläget avlägset att få en bred adaption. Samtidigt som det mycket väl kan bli stora förflyttningar ganska omgående.

Digitala körkort är också en möjlighet.

Det är definitivt en vinst att slippa alla kedjor av osäkerhet som råder i autentiseringsträsket idag.

Kanske är det ett biometriskt chip som läser av användarens hjärnvågor som en unik signatur för MFA-autentisering i en inte alltför avlägsen framtid?

Med det sagt finns det säkert utrymme för vilda västern, där fuskare och annat otyg för härja fritt, parallellt med en tryggare plats för de andra.

Med en önskan om en god afton till eder!

Medlem

Kul spel, lirade en del under betan, blir köp direkt när the finals betan är över

Redaktör

64 000 spelare som mest - det växer. Kul att se hur det går i helgen.


signatur
Medlem

Det här är som om att man börjat i andra änden där Dice prioriterar grafik och Battlebits prioriterar förstörelse och gameplay.

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Hur ofta behöver du logga in idag och varför?

Ofta.

Citat:

Det skulle inte medföra någon skillnad med en sådan lösning, kanske till och med mindre beroende på hur identiteten i fråga hanteras.

Jo det skulle det, krav på att ha en mobil som är laddad, på plats och upplåst. Och jag vill inte spåras av 3:e part vad jag spelar och vad jag gör i spelet. Iden är urusel.

Citat:

Vidare skulle samma identitet kunna göra att du blir "passwordless" i arbetslivet, sedan är det i dagsläget avlägset att få en bred adaption. Samtidigt som det mycket väl kan bli stora förflyttningar ganska omgående.

Inte på samma burk som jag spelar.

Citat:

Digitala körkort är också en möjlighet.

Vet, men det hör inte hit.

Citat:

Det är definitivt en vinst att slippa alla kedjor av osäkerhet som råder i autentiseringsträsket idag.

Det ökar också attackytan när 50000 amatörer ska implementera IAM säkerhet i appar som de kräver installation på din mobil.

Citat:

Kanske är det ett biometriskt chip som läser av användarens hjärnvågor som en unik signatur för MFA-autentisering i en inte alltför avlägsen framtid?

Nej.

Citat:

Med det sagt finns det säkert utrymme för vilda västern, där fuskare och annat otyg för härja fritt, parallellt med en tryggare plats för de andra.

Inte med det du har föreslagit. Jag arbetar med säkerhet och det här är en ytterst dålig ide utifrån ett användarperpektiv.

Medlem

Den egentliga frågan är; vem slukar dem först...EA eller Embracer?

Medlem

Haft extremt roligt i detta spelet. Känns precis som det battlefield jag alltid velat ha. Grafiken är en annan fråga men den stör mig inte alls faktiskt.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Ofta.

Jo det skulle det, krav på att ha en mobil som är laddad, på plats och upplåst. Och jag vill inte spåras av 3:e part vad jag spelar och vad jag gör i spelet. Iden är urusel.

Inte på samma burk som jag spelar.

Vet, men det hör inte hit.

Det ökar också attackytan när 50000 amatörer ska implementera IAM säkerhet i appar som de kräver installation på din mobil.

Nej.

Inte med det du har föreslagit. Jag arbetar med säkerhet och det här är en ytterst dålig ide utifrån ett användarperpektiv.

Det är uppenbart att vi inte når varandra.

Dina antaganden bygger på att en lösning implementeras inom ramen för det som är allmänt vedertaget idag.

Ingen kommer spåra någon, då tjänsteleverantören aldrig får åtkomst till din identitet, den säkerställs bara av identitetsleverantören.

Ingen amatör behöver implementera bristfälliga lösningar, då det också hanteras inom ramen för identitesleverantörens plattform.

Jag önskar dig en lysande karriär inom säkerhetsområdet och en trevlig midsommar på det!

1
Skriv svar