Atomic Heart-expansionen Annihilation Instinct har utannonserats
Tycker det är ryggradslöst av FZ att fortsätta skriva om detta företags produkter.
Jag skäms över er.
Om FZ vore en marknadsföringskanal så hade jag förstått invändningen. Men ser man FZ som den journalistiska produkt det är så tycker jag inte man kan säga att det är ryggradslöst ATT de skriver om det. Så funkar inte journalistik.
Möjligtvis skulle man kunna diskutera hur och vad de skriver men då får du ju precisera din kritik.
Om FZ vore en marknadsföringskanal så hade jag förstått invändningen. Men ser man FZ som den journalistiska produkt det är så tycker jag inte man kan säga att det är ryggradslöst ATT de skriver om det. Så funkar inte journalistik.
Möjligtvis skulle man kunna diskutera hur och vad de skriver men då får du ju precisera din kritik.
Att påstå annat än att FZ indirekt marknadsför spel är naivt tycker jag.
En spelrecension är inte en ren journalistisk text.
Att påstå annat än att FZ indirekt marknadsför spel är naivt tycker jag.
En spelrecension är inte en ren journalistisk text.
Det håller jag delvis med om. En recension är jämförbar med en personlig krönika eller annan åsiktsjournalistik. Det är något annat än klassisk rapporterande nyhetsjournalistik, om än ändå en journalistisk genre.
I det här aktuella fallet kommer handlar det dock om en nyhetstext och inte en recension. Och där tycker jag inte man kan säga att det handlar om marknadsföring eller ett ställningstagande i någon grad.
Det håller jag delvis med om. En recension är jämförbar med en personlig krönika eller annan åsiktsjournalistik. Det är något annat än klassisk rapporterande nyhetsjournalistik, om än ändå en journalistisk genre.
I det här aktuella fallet kommer handlar det dock om en nyhetstext och inte en recension. Och där tycker jag inte man kan säga att det handlar om marknadsföring eller ett ställningstagande i någon grad.
Jag håller med dig men då kunde man även vänt på det och påpekat att Fz inte har författat en artikel som beskriver ägandeförhållanden, kopplingar till ryska statliga bolag etc. Som ett exempel.
Tillägg: Sen tror jag inte att Fz "kan göra rätt" i detta fallet. Ignorerar man kopplingar till ryska staten kommer en del folk tycka att det är för jäkligt men hade man gjort det tydligt så hade andra blivit skitnödiga för att de politiserar gaming. "Damned if you do, damned if you don't"
Jag håller med dig men då kunde man även vänt på det och påpekat att Fz inte har författat en artikel som beskriver ägandeförhållanden, kopplingar till ryska statliga bolag etc. Som ett exempel.
Jag tycker de har varit ganska tydliga med det ändå. Inga detaljerade redogörelser, men det har inte saknats artiklar. Som den här:
https://www.fz.se/nyhet/293135-ukraina-kop-inte-ryssutvecklad...
Kört igenom spelet en gång och det får räcka för mig angående new game +. Upplevde spelet som extremt välpolerat och stundtals väldigt roligt med huvudkaraktärens sköna kommentarer. Var det någon mer än jag som fick bioshock och half-life vibbar genom kampanjen? Det bara är en överhängande half-life känsla tycker jag. Sätter dock upp expansionen på min todo lista, har som dom flesta andra alldeles för mycket i backloggen. SKa bli intressant och se vad dessa utvecklare kan hitta på i framtiden.