Microsoft vinner domstolsstrid – Activsion Blizzard-köpet godkänt i USA

Skrivet av jontebula:

Det är samma system McDonalds kör med och dom har alltid hålet lägsta pris även om dom höjt under åren.

Alltså du fattar verkligen inte vad personen menade när han jämförde med MacDonalds för det har ingenting att göra med det du snackar om.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Var väl ganska så förväntat ändå? Personligen så bryr jag mig inte överdrivet mycket om själva spelen, jag har allt plus en PC så behöver inte oroa mig över att det finns något som jag inte kommer kunna spela.

Med det sagt.

Ni som är överlyckliga över att saker och ting har gått i lås, varför? Har fanboys kommit tillbaka igen eller tror ni på allvar att Microsoft kommer kunna göra något speciellt med alla dessa studios som man nu köpt på sig? Personligen hoppas jag att de nu på allvar börjar jobba och släpper spel som kan konkurrera med Sony, men jag är högst tveksam till att det verkligen kommer ske. Activision Blizzard har varit i fritt fall bra länge nu och visst, Call of Duty kommer säkert fortsätta sälja bra men utöver det då? Än så länge finns det egentligen inget spännande som på allvar kommer kunna utmana spel som Last of Us, God of War, osv...Visst, smak är en högst personlig sak men man får också försöka se på det lite neutralt och där har Xbox underpresterat oerhört länge nu.

Köpt upp massor av studios de senaste åren men vad har vi fått egentligen? Alltså rent konkret? Psychonauts 2, Halo Infinite, Forza, Redfall...Osv, vissa helt klart habila titlar, men inget kommer ju i närheten av det genomslag som exempelvis God of War Ragnarök eller Final Fantasy 16 har haft. Återigen, visst smaken är olika för alla, men man måste faktiskt kunna se på det hyfsat nyktert och det faktum att Xbox sett till sina tillgångar underpresterar något helt otroligt.

Lägg därtill också det väldigt konstiga beslutet att man mer eller mindre helt slutat bry sig om sin historia och vad det verkar inte jobba vidare alls med serier som Gears eller Halo? Visst nu får vi snart ett nytt Fable och det är väl supertrevligt, men man kunde gjort så himla mycket här att jag nästan blir förbannad när jag tänker på det.

Sen har vi då det här med Gamepass, en trevlig tjänst helt klart, men jag kan inte undgå att undra över om det gör mer skada än nytta egentligen i det långa loppet. I början slog Microsoft och Xbox på den stora trumman och hävdade att spel som släpptes på Gamepass till allas förvåning sålde bättre....Detta skulle visa sig vara en lögn (såklart) och även om det för mindre utgivare och studios kanske kan vara en trevlig väg att gå så lär det knappast vara en väg framåt, ekvationen med ökade utgifter för att skapa spel och mindre intäkter går liksom inte ihop.

All in all så tror jag inte detta kommer ha så stor påverkan som vissa verkar vilja. Playstation utan Call of Duty kommer såklart kännas för Sony, men ger samtidigt också en spark i baken på Sony som lär jobba rätt hårt på någon form av utmanare gissar jag. Sedan länge har man också valt att gå olika vägar i vilken typ av spel som man väljer att satsa på, Playstation har sedan länge vilat på de här stora enspelarupplevelserna och där tror jag fortsatt att de kommer vara överlägsna. Sure, Microsoft kommer säkerligen kunna mangla ut massor av spel, men oron jag känner är kvalitetskontrollen.

I dagsläget är det lite som att Xbox är ett McDonalds, habilt men lämnar inga större avtryck medan Playstation är mer av en finare restaurang där avtrycken stannar kvar, man bryr sig mer helt enkelt om det man serverar.

Förstår att jag låter just som en fanboy här, men tro mig. Jag gillar Xbox och kanske är det just därför jag är så bitter för att de har inte visat mig ett dyft de senaste åren. De inledande tre åren på den här generationen har varit skrattretande dålig rent utsagt och jag hoppas verkligen att de överbevisar mig nu.

Medlem

Hell yes. 😎 In Xbox we trust. #Holdtheline
Game pass... the BEST deal in gaming.

Avstängd
Skrivet av Thane:

Du vet att spelet flest spelar redan är gratis på Xbox?

Det är inget positivt att jämföra Gamepass med McDonalds.

Nu är det fakta att Game Pass har samma system med poäng vi får som vi kan köpa gratis Game Pass Ultimate presentkort m.m och McDonalds har gjort samma sak länge. Tycker om det jättemycket så jag får gratis Game Pass inte alltid behöver betala. Bra för MS och bra för mig som spelare 👍🏻❤️

Avstängd
Skrivet av greb1989:

Var väl ganska så förväntat ändå? Personligen så bryr jag mig inte överdrivet mycket om själva spelen, jag har allt plus en PC så behöver inte oroa mig över att det finns något som jag inte kommer kunna spela.

Med det sagt.

Ni som är överlyckliga över att saker och ting har gått i lås, varför? Har fanboys kommit tillbaka igen eller tror ni på allvar att Microsoft kommer kunna göra något speciellt med alla dessa studios som man nu köpt på sig? Personligen hoppas jag att de nu på allvar börjar jobba och släpper spel som kan konkurrera med Sony, men jag är högst tveksam till att det verkligen kommer ske. Activision Blizzard har varit i fritt fall bra länge nu och visst, Call of Duty kommer säkert fortsätta sälja bra men utöver det då? Än så länge finns det egentligen inget spännande som på allvar kommer kunna utmana spel som Last of Us, God of War, osv...Visst, smak är en högst personlig sak men man får också försöka se på det lite neutralt och där har Xbox underpresterat oerhört länge nu.

Köpt upp massor av studios de senaste åren men vad har vi fått egentligen? Alltså rent konkret? Psychonauts 2, Halo Infinite, Forza, Redfall...Osv, vissa helt klart habila titlar, men inget kommer ju i närheten av det genomslag som exempelvis God of War Ragnarök eller Final Fantasy 16 har haft. Återigen, visst smaken är olika för alla, men man måste faktiskt kunna se på det hyfsat nyktert och det faktum att Xbox sett till sina tillgångar underpresterar något helt otroligt.

Lägg därtill också det väldigt konstiga beslutet att man mer eller mindre helt slutat bry sig om sin historia och vad det verkar inte jobba vidare alls med serier som Gears eller Halo? Visst nu får vi snart ett nytt Fable och det är väl supertrevligt, men man kunde gjort så himla mycket här att jag nästan blir förbannad när jag tänker på det.

Sen har vi då det här med Gamepass, en trevlig tjänst helt klart, men jag kan inte undgå att undra över om det gör mer skada än nytta egentligen i det långa loppet. I början slog Microsoft och Xbox på den stora trumman och hävdade att spel som släpptes på Gamepass till allas förvåning sålde bättre....Detta skulle visa sig vara en lögn (såklart) och även om det för mindre utgivare och studios kanske kan vara en trevlig väg att gå så lär det knappast vara en väg framåt, ekvationen med ökade utgifter för att skapa spel och mindre intäkter går liksom inte ihop.

All in all så tror jag inte detta kommer ha så stor påverkan som vissa verkar vilja. Playstation utan Call of Duty kommer såklart kännas för Sony, men ger samtidigt också en spark i baken på Sony som lär jobba rätt hårt på någon form av utmanare gissar jag. Sedan länge har man också valt att gå olika vägar i vilken typ av spel som man väljer att satsa på, Playstation har sedan länge vilat på de här stora enspelarupplevelserna och där tror jag fortsatt att de kommer vara överlägsna. Sure, Microsoft kommer säkerligen kunna mangla ut massor av spel, men oron jag känner är kvalitetskontrollen.

I dagsläget är det lite som att Xbox är ett McDonalds, habilt men lämnar inga större avtryck medan Playstation är mer av en finare restaurang där avtrycken stannar kvar, man bryr sig mer helt enkelt om det man serverar.

Förstår att jag låter just som en fanboy här, men tro mig. Jag gillar Xbox och kanske är det just därför jag är så bitter för att de har inte visat mig ett dyft de senaste åren. De inledande tre åren på den här generationen har varit skrattretande dålig rent utsagt och jag hoppas verkligen att de överbevisar mig nu.

Vadå PlayStation utan Call Of Duty. PlayStation lär ju skriva under avtalet på 10år lätt. Dessutom visar ju alla mail från Jim Ryan att han inte alls är orolig över att Call Of Duty ska försvinna från PlayStation. Sony väntar ju bara in i det sista och sedan skriver på när Microsoft köpt inte före.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Vadå PlayStation utan Call Of Duty. PlayStation lär ju skriva under avtalet på 10år lätt. Dessutom visar ju alla mail från Jim Ryan att han inte alls är orolig över att Call Of Duty ska försvinna från PlayStation. Sony väntar ju bara in i det sista och sedan skriver på när Microsoft köpt inte före.

Varför skulle Sony ens behöva skriva under något avtal?
Microsoft har ju under ed i domstol sagt att spelen ska komma till Playstation.
Blir ju domstolstrots om de inte släpper Cod spelen till Playstation nu.

Avstängd
Skrivet av BlackZam:

Varför skulle Sony ens behöva skriva under något avtal?
Microsoft har ju under ed i domstol sagt att spelen ska komma till Playstation.
Blir ju domstolstrots om de inte släpper Cod spelen till Playstation nu.

Kanske är så men låter ju konstigt att alla andra måste göra avtal och PlayStation inte behöver göra avtal. Avtalet är ju inte endast för Call Of Duty ju.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Upp med SC: Ghost på tapeten igeni Jag har låg tillit till blizzard, men är sugen på fler spel i deras IPn.

Jag har frågat Mike Ybarra om SC och han svarade bara med smileys.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Varför skulle Sony ens behöva skriva under något avtal?
Microsoft har ju under ed i domstol sagt att spelen ska komma till Playstation.
Blir ju domstolstrots om de inte släpper Cod spelen till Playstation nu.

Om man inte skriver avtal så kan man ju avbryta det när som helst och ta pengarna, samt inte leverera support.
Tusentals jobb hänger på det, så det är inget man tar lättsamt.
Sony har aldrig fått ett förslag om ett så generöst (långt) avtal innan och dom vore dumma om dom inte skrev på.
Men jag hoppas Sony skiter i det så jag får skratta lite över dom 4 av 100 COD-spelare på min friendslist som lämnade Xbox under PS4 eran.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av greb1989:

Var väl ganska så förväntat ändå? Personligen så bryr jag mig inte överdrivet mycket om själva spelen, jag har allt plus en PC så behöver inte oroa mig över att det finns något som jag inte kommer kunna spela.

Med det sagt.

Ni som är överlyckliga över att saker och ting har gått i lås, varför? Har fanboys kommit tillbaka igen eller tror ni på allvar att Microsoft kommer kunna göra något speciellt med alla dessa studios som man nu köpt på sig? Personligen hoppas jag att de nu på allvar börjar jobba och släpper spel som kan konkurrera med Sony [...]

Köpt upp massor av studios de senaste åren men vad har vi fått egentligen? Alltså rent konkret? Psychonauts 2, Halo Infinite, Forza, Redfall...Osv, vissa helt klart habila titlar, men inget kommer ju i närheten av det genomslag som exempelvis God of War Ragnarök eller Final Fantasy 16 har haft. Återigen, visst smaken är olika för alla, men man måste faktiskt kunna se på det hyfsat nyktert och det faktum att Xbox sett till sina tillgångar underpresterar något helt otroligt.

Lägg därtill också det väldigt konstiga beslutet att man mer eller mindre helt slutat bry sig om sin historia och vad det verkar inte jobba vidare alls med serier som Gears eller Halo? Visst nu får vi snart ett nytt Fable och det är väl supertrevligt, men man kunde gjort så himla mycket här att jag nästan blir förbannad när jag tänker på det.

Jag är ingen Xbox-fanboy på något sätt, även om jag haft Xbox 360, One X och Series X, utan gillar att spela på alla format och har haft Playstation 3, 4 och Pro också - men när det kommer till spel har de få som mäter sig med de från Nintendo och Sony. Som du säger. Så jag tror, eller snarare hoppas, att detta köpet kan täppa igen luckan och ge Microsoft en bättre ställning i konsolkriget. Men som du nämner är de inte så bra på att förvalta sina spelserier och det är märkligt det inte görs mer Gears, liksom det är oroväckande att nya Halo fick så ljummet mottagande av press (har ej spelat själv så vill inte uttala mig om det). Och det känns konstigt att de inte försöker göra tredjepersonsäventyr som kan konkurrera med de flertalet Sony smäller ut titt som tätt för konkurrens. Så det är ju av största vikt att MS visar att uppköpen inte bara varit att strö pengar omkring sig, utan faktiskt sunda investeringar som resulterar i faktiska spel (och för investerare: att pengar kommer in igen, och inte bara strömmar ut). Men allt är ju inte bara doom and gloom heller. De körde ju nyss en "E3-presentation" som många blev positivt överraskade utav. Så lite hopp finns ju. Men helt klart kan de göra bättre ifrån sig och det är ju dags att de faktiskt ser till att få nytta av alla pengar de lagt ut på studios. Vad är meningen med att äga dem om de inte kan göra grymma spel liksom?

Medlem

Är jag den enda som känner att Gamepass lider av "infinite browsing"?
Alltså, samma skit som man led av på 90-talet när man piratade mycket på PC, eller för den delen öppnar en streamingtjänst idag.
Det är för mycket och jag orkar inte engagera och investera mig i något. Kanske testar nått i en kvart här, något annat i 20 minuter där, installerar nått tredje som jag aldrig ens startar. Jag får noll motivation. Jag "äger" inget av dem, och de kan försvinna när som helst. (Visst jag äger inget i mitt steambibliotek heller, men saker roterar inte ut där ifrån)

Det är också en irritation att behöva ha en aktiv prenumeration som tickar månad in månad ut för att jag kanske får ett sug av att fortsätta spela något som finns där. För att det sedan ändå kan försvinna, så att jag blir tvungen att köpa spelet ändå tillslut, för att kunna spela det igen.

Köper jag spelet och ställer det i hyllan, eller lägger det i biblioteket av köpta spel på valfri digital butik. Ja då finns det ju ändå där för mig när som helst i en ganska lång överskådlig framtid.

Jag har kört Gamepass några gånger de senaste åren. Men det slutar alltid med att jag typ aldrig spelar något från det ändå. Utan jag går hellre till ett spel jag köpt.

Jag förstår Gamepass är bra för de med begränsade resurser. Men jag köper mycket spel och jag samlar på spel, det finns massvis av spel jag köpt och aldrig spelat en sekund av, hela vägen tillbaka till sent 90-tal. Som står där i min hylla, men jag gillar att de står där. De är mina, jag kan titta på fodralet, bläddra i manualen, och tänka någon gång kanske jag väljer att spela just dig, men jag känner aldrig att jag är fast i att jag inte vet vad jag ska välja.

Blizzard mår inte bra, som företag, ekonomiskt mår de säkert toppen. Men inte på andra plan. Men jag är ganska skeptisk till att Microsoft kommer hjälpa dem i rätt riktning.
Då Microsoft själva inte haft en vettig riktigtning det senaste decenniet, utan det känns mest som att de slukar företag efter företag och hoppas på att någon av de företagen har en ficklampa som gör att de kan hitta ut ur mörkret.

Inaktiv
Skrivet av jontebula:

Samma här fast använder bara Xcloud på min Samsung TV och har ingen konsol. Dessutom dessa rewards så har fått ihop poäng för 5mån gratis Game Pass. Vet du om man kan köpa presentkort och sedan köpa 1 spel för säg 300kr om man lyckas få ihop till 10 presentkort?

Där kom den, satt ändå och funderade lite hur du spelar dina spel.

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Där kom den, satt ändå och funderade lite hur du spelar dina spel.

Vadå? Är det det sämsta sättet han spelar på?

Medlem
Skrivet av greb1989:

Än så länge finns det egentligen inget spännande som på allvar kommer kunna utmana spel som Last of Us, God of War, osv...Visst, smak är en högst personlig sak men man får också försöka se på det lite neutralt och där har Xbox underpresterat oerhört länge nu.

Köpt upp massor av studios de senaste åren men vad har vi fått egentligen? Alltså rent konkret? Psychonauts 2, Halo Infinite, Forza, Redfall...Osv, vissa helt klart habila titlar, men inget kommer ju i närheten av det genomslag som exempelvis God of War Ragnarök eller Final Fantasy 16 har haft. Återigen, visst smaken är olika för alla, men man måste faktiskt kunna se på det hyfsat nyktert och det faktum att Xbox sett till sina tillgångar underpresterar något helt otroligt.

Detta argument med att Sony släpper fantastiska spel och Microsoft släpper skit börjar bli tröttsamt.

Tittar man på utbudet av vad Xbox släpper kontra Sony så ser man en betydligt bredare portfölj av spel.

Du glömmer spel som Flight Sim, Age of Empire, Pentiment, High-Fi Rush, Grounded, Sea of Thieves. Spel som faktiskt är spel och ej några filmer med typ cutscenes som FFXVI.

Alla spel behöver inte vara ett tredjeperson aktionspel där man bara klickar igenom scenerna.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Detta argument med att Sony släpper fantastiska spel och Microsoft släpper skit börjar bli tröttsamt.

Tittar man på utbudet av vad Xbox släpper kontra Sony så ser man en betydligt bredare portfölj av spel.

Du glömmer spel som Flight Sim, Age of Empire, Pentiment, High-Fi Rush, Grounded, Sea of Thieves. Spel som faktiskt är spel och ej några filmer med typ cutscenes som FFXVI.

Alla spel behöver inte vara ett tredjeperson aktionspel där man bara klickar igenom scenerna.

Just precis 👍 Xbox har massor av fantastiska spel. Kör själv Xbox och game passet är en guda gåva.

Inaktiv
Skrivet av Guld:

Vadå? Är det det sämsta sättet han spelar på?

Vad menar du ? Sämsta sätter han spelar på ?

Det är nog bästa sättet för honom? Försök förstå min poäng nästa gång.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Ni som är överlyckliga över att saker och ting har gått i lås, varför?

Jag är positiv till affären, främst för att jag tror att den kommer leda till ett jämnare race mellan Sony och Microsoft. Mer konkurrens brukar i de flesta fall vara positivt för oss konsumenter. Jag personligen tycker spelmarknaden rullat på tomgång rätt länge nu (främst aaa, där alla spel känns som copy paste av varandra), så att det blir lite ändringar på marknaden och annorlunda konkurrens kan få alla sidor att behöva rycka upp sig. Sen gillar jag gamepass och den modellen, om det här på sikt kan få Sony att också erbjuda sina spel i en prenumerationstjänst med dag 1-släpp så skulle jag bli glad och signa upp även där direkt.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

30 miljoner lmao fett tvek. Forza är större än Mario kart? Typ större än call of duty, fifa?

Det har nått 30 miljoner spelare totalt. Men det månatliga snittet har varit kring 18 miljoner och minst 1 miljon spelar Forza 5 varje dag i snitt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Känner mest /care

Men skönt att slippa se dessa nyheter framöver.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Avstängd

Härligt spela igenom campaign av Call Of Duty samt crash bandicoot m.fl tittlar från den 19 juli då affären går igenom den 18 juli. 👍🏻❤️

Medlem

Vet inte vad jag ska tycka om affären. Om man, som jag, äger alla tre konsolerna (och är knuten till alla tjänster dom erbjuder) i dagsläget så borde jag inte ha något att klaga på.
Men det hela känns bara fel på något sätt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Avstängd
Skrivet av Dumlen:

Det har nått 30 miljoner spelare totalt. Men det månatliga snittet har varit kring 18 miljoner och minst 1 miljon spelar Forza 5 varje dag i snitt.<Uppladdad bildlänk>

Har du siffror på just Xcloud vore kul se hur många som spelar i snitt m.m och se om det är så lågt som Xbox påstår just nu. Sett att Microsoft säger spelare mest har det för att testa spelen och sedan istället istallera på PC eller Xbox konsol. Kan även visa att det ökar massor med antal aktiva spelare efter köpet av Activision Blizzard vilket jag tror då fler då vill spela billigt på Xcloud i olika länder då jag själv tror att det inte ökar så mycket för just Sverige.

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Haha, man måste bara älska alla dessa små gråtande fanboys på båda sidorna Som att gå förbi ett dagis och höra småttingarna skryta om vems pappa som är starkast.

Du är också en fanboy...

Skrivet av Keneay:

RIP alla gamers där ute, sätter igång och poppar popcorn tills allt dåligt med detta uppköp uppdagas och alla som slogs för kung och fosterland för att det skulle gå igenom blir ledsna i ögat när det inte blir som man tänkte sig.

Det kommer se bra ut i början men det kommer mögla snabbt likt en ost under rötmånad.

Det låter som att det du på pricken beskriver är beskrivningen av hur en fanatisk PS-supporter kände segerns sötma när FTC och CMA fjantade till det å Sonys vägnar INNAN det började mögla på riktigt - som igår exempelvis - och vi är inte ens i augusti! <3

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Det låter som att det du på pricken beskriver är beskrivningen av hur en fanatisk PS-supporter kände segerns sötma när FTC och CMA fjantade till det å Sonys vägnar INNAN det började mögla på riktigt - som igår exempelvis - och vi är inte ens i augusti! <3

Varför tror du att gamepass är så pass bra och billigt som det faktiskt är? Det beror på att de känner konkurrensens hårda bett och behöver ragga kunder.

Det jag sa har inget att göra med att jag föredrar ett företag över ett annat för varför skulle jag slaviskt följa och älska vad ett specifikt företag håller på med? Jag är på konsumentens -våran- sida och det bästa för oss alla oavsett vad vi spelar och vilken hårdvara vi använder så får vi bäst produkt om företagen har någon att konkurrera mot.

Medlem

Affären är ju fortfarande inte helt klar. Några dagar måste gå innan Microsoft och Activision kan verkligen signera allt och skicka allt till diverse myndigheter och organisationer och så vidare. Men när det är klart. Hur lång tid tror ni att det kan ta innan majoriteten av Activision Blizzard spel kommer till Xbox Game Pass? Zenimax tog det ungefär en månad.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Du glömmer spel som Flight Sim, Age of Empire, Pentiment, High-Fi Rush, Grounded, Sea of Thieves. Spel som faktiskt är spel och ej några filmer med typ cutscenes som FFXVI.

Lite kul att du nämner det eminenta MSFS bland dessa "spel som faktiskt är spel". MSFS är en väldigt underhållande och ruskigt imponerande simulator (jag har lagt många timmar på att glida runt och spana in ställen jag besökt/vill besöka). Särskilt mycket till spel är det dock inte.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Härligt spela igenom campaign av Call Of Duty samt crash bandicoot m.fl tittlar från den 19 juli då affären går igenom den 18 juli. 👍🏻❤️

Du menar alltså att du inte kunnat köra kampanjen för CoDMW2 tidigare? Själv har jag kört den en gång redan och ska snart starta en omspelning.

Medlem
Skrivet av Lovelime:

Är jag den enda som känner att Gamepass lider av "infinite browsing"?
Alltså, samma skit som man led av på 90-talet när man piratade mycket på PC, eller för den delen öppnar en streamingtjänst idag.
Det är för mycket och jag orkar inte engagera och investera mig i något. Kanske testar nått i en kvart här, något annat i 20 minuter där, installerar nått tredje som jag aldrig ens startar. Jag får noll motivation. Jag "äger" inget av dem, och de kan försvinna när som helst. (Visst jag äger inget i mitt steambibliotek heller, men saker roterar inte ut där ifrån)

Det är också en irritation att behöva ha en aktiv prenumeration som tickar månad in månad ut för att jag kanske får ett sug av att fortsätta spela något som finns där. För att det sedan ändå kan försvinna, så att jag blir tvungen att köpa spelet ändå tillslut, för att kunna spela det igen.

Köper jag spelet och ställer det i hyllan, eller lägger det i biblioteket av köpta spel på valfri digital butik. Ja då finns det ju ändå där för mig när som helst i en ganska lång överskådlig framtid.

Jag har kört Gamepass några gånger de senaste åren. Men det slutar alltid med att jag typ aldrig spelar något från det ändå. Utan jag går hellre till ett spel jag köpt.

Jag förstår Gamepass är bra för de med begränsade resurser. Men jag köper mycket spel och jag samlar på spel, det finns massvis av spel jag köpt och aldrig spelat en sekund av, hela vägen tillbaka till sent 90-tal. Som står där i min hylla, men jag gillar att de står där. De är mina, jag kan titta på fodralet, bläddra i manualen, och tänka någon gång kanske jag väljer att spela just dig, men jag känner aldrig att jag är fast i att jag inte vet vad jag ska välja.

Blizzard mår inte bra, som företag, ekonomiskt mår de säkert toppen. Men inte på andra plan. Men jag är ganska skeptisk till att Microsoft kommer hjälpa dem i rätt riktning.
Då Microsoft själva inte haft en vettig riktigtning det senaste decenniet, utan det känns mest som att de slukar företag efter företag och hoppas på att någon av de företagen har en ficklampa som gör att de kan hitta ut ur mörkret.

Väl skrivet! Det är ganska exakt den känslan jag själv får när jag startar valfri prenumerationstjänst. Det kan ju låta ganska galet egentligen när man försöker förklara det för nån som inte upplevt det själv, att man hellre betalar mer för det man faktiskt vill spela istället för en oändlig katalog för en mindre summa. Nej jag kan nog inte förklara det bättre än vad du gjorde så återigen, väl skrivet!

Medlem

Fungerar Xcloud med Lg Tv apparater också ? Har en Oled B9 2019. Vill inte gå miste om några xbox spel

Skriv svar