Köp Steam Deck till reapris – Steam Summer Sale är igång
Snuskigt kul maskin! Jag köpte en likadan på förra rean, är helnöjd med den.
Så, rent krasst, hur många timmar får du ut av maskinen innan den behöver laddas igen? Ungefärligt genomsnitt dvs.
Fueled by coffee.
Så, rent krasst, hur många timmar får du ut av maskinen innan den behöver laddas igen? Ungefärligt genomsnitt dvs.
Har inte kollat särskilt noga, men kanske 3-4 timmar i snitt. Det beror väldigt mycket på inställningarna (och hur krävande spelet är), jag brukar köra i 40 fps och inte pilla med så mycket annat.
Blir det någon mer kostnad än dessa 377/466/543 euro, ingen frakt? ingen tull?
Betalar man allt direkt på Steam?
Någon som haft någon dålig erfarenhet som har beställt via Steam?
Inga fler kostnader. Du betalar till Steam.
Jag fick ge runt 4 200 kr för 64-giggaren på rean i mars, priset var då 377 euro.
Min SD ska levereras i morgons säger de - 6 dagar efter jag köpte den. Den skickades med nåt skumt fraktföretag, GLS, från Nederländerna. Helt otroligt dålig info. De yrar om att de ska leverera hem till mig och ev ge den till mina grannar om jag inte är hemma. Efter lite grävande hittade jag att de ger den till Schenker som kommer leverera till mitt vanliga utlämningsställe. Ingen frakt eller tull.
Vad har folket köpt? Behöver lite tips. Har lite pengar i min Wallet som behöver spenderas.
Köpte Dave the Diver. Myspys deluxe.
Hade velat köpa en steam deck men batteritiden är inget att hurra över tycker jag. Hoppas att det kommer en ny version som har bättre batteritid.
Köper man en starkbatteribank kan man köra längre 😁
Men blir lite klumpigare. Men funkar bra då jag gör så med switchen. Får fyra gånger så lång batteritid.
Köpte min Steamdeck 64gb vid förra rean och beställde 1TB ssd samt SD dock från AliExpress. Tror jag betalade runt $470 USD (jag bor i USA så vet inte vad det hade kostat i SEK) och det var lätt att byta själv. Jag har fått otroligt mycket värde av den då jag kan spela (mest Diablo 4 just nu) när jag nattar barnen eller sitter bredvid frugan i soffan när hon tittar på något mindre underhållande.
Blev en SD för mig med. 64GB sen köpte jag 1TB disk corsair från inet.
Helnöjd än så länge. Precis blivit förälder så denna är bra att spela på vid småpauser! Quick resume är en gudagåva! Måtte det komma liknande till Windows nån gång.
Har försökt få igång t ex Epic Games då jag har klickat hem en del gratis lir genom åren. Men inte riktigt lyckats än. Det är synd att det inte fungerar så bra med andra launchers. Förståeligt men drygt. Jag har ju t ex Subnautica på Epic men inte Steam. Jag tänker inte köpa om samma spel direkt.
Helnöjd än så länge. Precis blivit förälder så denna är bra att spela på vid småpauser! Quick resume är en gudagåva! Måtte det komma liknande till Windows nån gång.
Har försökt få igång t ex Epic Games då jag har klickat hem en del gratis lir genom åren. Men inte riktigt lyckats än. Det är synd att det inte fungerar så bra med andra launchers. Förståeligt men drygt. Jag har ju t ex Subnautica på Epic men inte Steam. Jag tänker inte köpa om samma spel direkt.
Själv kör jag Heroic Launcher, vilket är en Epic & GoG launcher för Linux, det fungerar galant.
https://heroicgameslauncher.com/
Annars är detta en metod också som kommit på senare tid.
Använd Heroic luncher. Funkar perfekt.
Köpte Dave the Diver. Myspys deluxe.
Tack blev ett köp nu direkt.
Väntar in SDII även om det är ett bra pris.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Vad har folket köpt? Behöver lite tips. Har lite pengar i min Wallet som behöver spenderas.
Final Fantasy VII Remake har ett hyfsat pris just nu (45€) och flyter på kanon på PC. Tog det och valde att chansa på "Funcom horror bundle" med The Park och Moons of Madness för drygt 13€, Everybody's Gone to the Raptue for 10€, Journey för 6€ och The Red Lantern för 8€. Vill du testa någonting nytt finns annars spel som Ghostwire: Tokyo för runt 25€ eller Submerged 1+2 för runt 4€.
Väntar in SDII även om det är ett bra pris.
Ville också vänta egentligen. Men det är nu dottern är liten och jag har som mest nytta av den. 🤓
Hade velat köpa en steam deck men batteritiden är inget att hurra över tycker jag. Hoppas att det kommer en ny version som har bättre batteritid.
Tänkt exakt samma. Efter år med alla bärbara spelkonsoler så känns det rätt b med tanken på att behöva koppla in en deck. Då kan jag köra med laptopen.
I lvrigt har jag inte handlat ett enda spel. Tog en koll på alla ospelade spel innan rean.
1338 - One Step Above
Jag har kört Diablo 4 på min.
Det DÄR är intressant! Fungerar det bra, var det krångligt att få till?
Det DÄR är intressant! Fungerar det bra, var det krångligt att få till?
Lite pyssel att få igång bara, sen är det som vilket Deck-spel som helst. Jonas på Swec har skrivit en kalasbra guide. Spelet funkar kanonbra.
Har sneglat på Ångdäcken sedan den släpptes men nu blev det till slut ett köp. Velade lite fram och tillbaka om vilken version jag skulle köpa, men landade till slut på 64gb-varianten och att komplettera med 512gb SD-kort och en tredjeparts matt skärmfilm från Amazon. Hoppas det blir bra!
Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen
Har svårt att motivera att jag ska ha en steamdeck för frun. Får se om jag slår till…
Du tänker i fel banor…fokusera istället på att motivera frun till varför hon också behöver en 😁
Sitter med köpvantarna på nu, men har svårt att välja version 😬 64&265 har väl samma prestanda vill jag minnas? Är väl bara 512 som har en annan skärm eller? 265 kändes ju som det klara valet, men ifall 64+512 eller 1tb minneskort < 512 versionen så kanske…
Några råd?
Ja 512GB har etched glass vilket ska minska reflektioner. Har inte sett i verkligheten så jag vet inte hur bra den är direkt. Men jag köpte ett matt skärmskydd. Funkar ok men att spela i solen kan man glömma, iaf om spelet är mörkare.
Det mest priavärdwöa är 64GB och sen komplettera med SD kort och/eller en större SSD.
Funderar också på att slå till. Verkar vara perfekt för en småbarnspappa. Men finns det några rykten om en Steamdeck 2 än? Har det varit en återkommande rea på Steamdeck?
Jag tror Valve själva sagt 2025.Men det får man ju ta med en nypa salt.
Rätt säker på att Valve säljer SD till förlust, de hoppas tjäna på det i längden med spelen.
Sitter med köpvantarna på nu, men har svårt att välja version 😬 64&265 har väl samma prestanda vill jag minnas? Är väl bara 512 som har en annan skärm eller? 265 kändes ju som det klara valet, men ifall 64+512 eller 1tb minneskort < 512 versionen så kanske…
Några råd?
64gb-versionen kostar 4140kr.
256gb-versionen kostar 5120kr.
512gb-versionen kostar 5920kr.
Om du köper 256gb-versionen betalar du alltså 980kr extra (jämfört med 64gb-versionen) för 192gb extra lagring (lite över 5kr per extra gb).
Om du köper 512gb-versionen betalar du 1780kr extra (jämfört med 64gb-versionen) för 448gb extra lagring (nästan 4kr per extra gb).
Om du istället köper 64gb versionen och köper till ett 512gb SD-kort så går de loss för ca 600kr på Amazon, vilket blir strax under 1,20kr per extra gb. Och du kan köpa ett 3-pack matt skärmskydd specialanpassat för steamdeck för strax över hundra spänn inklusive frakt.
Jag personligen landade i att det blev svårmotiverat med 256gb och 512gb varianten.
Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen
Några råd?
Jag köpte 64 + 512 GB minneskort. Den har lite längre laddtider än 256:an (som jag recenserade med), och 512:an, men det lägre priset motiverar det tycker jag.
Man kan ju köpa en kompatibel M.2-SSD och byta ut 64 GB-lagringen, tror inte de är så dyra nu. Jag har inte koll på vilka som funkar, men gissningsvis blir det billigare än både 256:an och 512:an, plus att du kan få 1 TB snabb lagring då. Calle på Swec gjorde det nyligen, om jag minns rätt sa han att han gav dryga tusenlappen för 1 TB.