Medlem

iPhone 11 Pro Max. Känns som att åldrande batterier är det enda som motiverar telefonbyte idag, än så länge inga problem med denna telefonen men det brukar bli problem när man börjar närma sig 8 år.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Samsung Galaxy A54.
Känns skönt vara tillbaka på Samsung efter några år med hiskeligt usla Sony Xperia 5, usel batteritid och en fingeravtrycksläsare som bara fungerade på första försöket när Mars, Jupiter och Venus var i perfekt synk.

Vilken variant av Xperian hade du? Hade själv en Xperia 5 II innan jag nu bytte till en Pixel 7 Pro och hade aldrig några problem med min Xperia. Det enda jag inte gillade var kameran som krävde alldeles för mycket manuellt pill för att få till en bra bild.

Medlem
Skrivet av redruM:

Jag har en Ericsson Hotline, den duger gott till hederligt folk. Man behöver inte vara så förbannat märkvärdig hela tiden!

Är det det här "oled" på den?

Releasehästryttare

Om jag inte missat det så är det väldigt intressant att ingen som skrivit än har en fold eller flip telefon!

Medlem
Skrivet av redruM:

Jag har en Ericsson Hotline, den duger gott till hederligt folk. Man behöver inte vara så förbannat märkvärdig hela tiden!

Min pappa hade typ en sån, minns inte vilket märke eller exakt hur den såg ut, när jag var liten. Minns att den var ”bärbar” att om man hade en ”konsol” så kunde man flytta den mellan bilar.

Inaktiv

iPhone 14. Men funderar på att gå över till Doro eller något efter den, för iPhone är inte lika bra längre sedan de slutade med glasskärm.
Android avskyr jag också, därför jag nästan alltid går tillbaka till knapptelefoner.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har en ganska kass telefon, billigt köpt. Är på G att köpa ny, så den här tråden kom ju rätt lagom med massa tips.

Medlem

Har en Pixel 6a just nu efter att displayen på min Pixel 6 slutade fungera. Nöjd med telefonen, men skulle egentligen vilja ha en mindre telefon. Min tidigare favorit var Xperia Z5 compact, perfekt storlek för mig som egentligen bara använder telefonen för Messenger, Twitter och musik. Fick bli Pixel-telefoner när Sony slutade tillverka compact-modeller.

Så nästa telefon blir nog en till Pixel-telefon i budgetklassen om jag inte hittar någonting roligare.

Snygg var den också!

Medlem

Har en Realme GT Master Edition 5G på 128GB. Köpte den för 1 år sedan. Funkar riktigt bra tycker jag. Skärmen är 120 Hz.

Medlem

Har en sju år gammal Sony Xperia X, där jag har bytt ut Android mot Sailfish OS istället.

Medlem

Fairphone 4

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Realme 7 Pro, bra gaming telefon 😉

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem

Jag kör en Samsung Galaxy A22 5G. Nothing fancy, duger mer än väl till vad jag använder den till.

Medlem

Xperia 1 II

Men ska byta snart då jag lyckades övertala chefen om en valfri jobbtelefon. Funderar på Xperia 1 V eller vänta på Pixel 8 när den väl kommer.

Men helst av allt skulle jag vilja ha en Nexus 5 II

Inaktiv
Skrivet av blackidus:

Har en Google Pixel 7 Pro, har nog haft den i ungefär ett halvår.
Riktigt nöjd, grymt bra kamera vilket var anledningen till bytet från en Xperia 5 II som jag annars var riktigt nöjd med.

Det enda jag inte gillar är storleken, min tidigare Xperia 5 var liten och smidig. Tänkte nästan ta den vanliga Pixel 7 pga storleken men ville ha Zoom objektivet på Pro modellen.

Samma här. Och har ungefär samma tankar.
Hade Pixel 4 innan och den var mycket skönare att hantera. 7an är på tok för stor.
Annars riktigt jäkla bra telefon.
Höll hela Sweden Rock veckan på en laddning med batterisparläget igång.

Medlem

Iphone 8 plus, tog den när jag studerade och fick studentrabatt september 2017 (snart 6 år) men i år måste jag tyvärr bli tvungen att byta upp mig då den inte kommer få uppdateringar efter oktober i år. Har siktet inställt på oneplus 3.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

ipön 13 pro, jobbmobil.

Bryr mig knappt om mobil längre, använder den nästan uteslutande för carplay. Efter att synen började bli sämre och jag måste ha brillor för å lalla med mobilen så blir det helt enkelt inget av

KoP
Medlem

Asus Zenfone 3 (2016).

Medlem

Google Pixel 7a.

signatur

Gigabyte B550 Gaming X V2 - AMD Ryzen 5 5600X - Corsair Hydro H100x - Corsair Vengeance LPX 64GB DDR4 3200 Mhz - Kingston Renegade Fury 4TB - Kingston KC2500 2TB - Corsair RM750 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC 2.0 - Windows 11 Pro

Medlem

samsung s20fe funkar bra än men batteritiden börjar bli halvkass :/

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Iphone 11 pro. Telefon via jobbet som jag skulle kunna byta ut men den funkar fortfarande strålande så väntar nog tills den börjar ge upp.

iPhone 14 Pro. Kommer aldrig gå tillbaka till android. Älskar de frekventa uppdateringarna och att det funkar så jäkla bra. Airpods Pro som tar 2 sekunder att koppla ihop sig och funger sömlöst med iPad.

signatur
Medlem

Äpple för hela slanten. Jag brukar köpa flaggskeppsmodellen och hålla fast vid den i sådär 4-5 år.

På 13 år har jag haft tre telefoner:
iPhone 3GS (2010)
iPhone 6 (2014)
iPhone 11 Pro (2019)

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Har iPhone 11. Var intresserad av mobiler förrut men har helt tappat intresset för det nu. Lär ha den tills batteriet börjar dö ut helt.

Medlem

Jag har en cirka två år gammal iPhone 12 Pro som jag uppskattat väldigt mycket. Kommer behålla den så länge det går.

Skrivet av Pjotor:

På 13 år har jag haft tre telefoner:
iPhone 3GS (2010)
iPhone 6 (2014)
iPhone 11 Pro (2019)

Bra upplägg. Och imponerande att du fick 3GS:en att hålla så länge. Min var fruktansvärt trött redan efter två år. Brukar du byta batteri halvvägs in i varje cykel eller hur hanterar du att prestandan i det avseendet ofta sjunker efter några år.

Medlem

Pixel 7 Pro
Uppskattar det rena och snygga UI:t och kameran.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag har en cirka två år gammal iPhone 12 Pro som jag uppskattat väldigt mycket. Kommer behålla den så länge det går.

Bra upplägg. Och imponerande att du fick 3GS:en att hålla så länge. Min var fruktansvärt trött redan efter två år. Brukar du byta batteri halvvägs in i varje cykel eller hur hanterar du att prestandan i det avseendet ofta sjunker efter några år.

Tack! Jag måste haft tur med min 3GS, batteriet höll utan problem från morgon till kväll ända tills jag bytte ut den. Sexan krävde batteribyte efter drygt två år vilket jag tyckte var lite väl svagt. I skrivande stund har elvan 81% batterihälsa, så jag räknar med att få byta batteriet även på den inom ett halvår. Men det är mycket roligare att serva ibland än att slänga bort fullt fungerande prylar, speciellt när det inte längre är så markanta skillnader mellan gamla och nya modeller.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Samsung Galaxy S21, fick den genom jobbet jag började där hösten -21. Fungerar riktigt bra.

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

En Nothing Phone (1). Ganska taggad på deras nya släpp som sker i veckan.

Medlem

Iphone SE 2022. Gick från en Iphone 11 men tyckte de var för stor. Vill ha en hyfsat liten telefon. Har nu gått med till fullo i Apple sekten med Iphone, Applewatch och nu Ipad. Ångrar lite att jaginte skaffade en Windows eller Android platta men tyckte inte jag hittade någon bra.

123
Skriv svar