Xbox Live Gold försvinner, ersätts av Game Pass Core

Robot
Xbox Live Gold försvinner, ersätts av Game Pass Core

Onlinespelande och 25 Game Pass-titlar ingår.

#xbox, #xbox-game-pass, #xbox-game-pass-core


Medlem

Tycker Gold Pass skulle låta bättre

Medlem

Först försvinner Game Pass Family & Friends, och nu detta. Verkar som en omorganisation av tjänster på Xbox/MS.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Keima:

Tycker Gold Pass skulle låta bättre

Jo, men det hade nog pekat på att det rör sig om en premium version av Game Pass, vilket kan vara förvirrande.

Tycker det låter som en bra lösning att närma sig Game Pass-ekosystemet.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Först försvinner Game Pass Family & Friends, och nu detta. Verkar som en omorganisation av tjänster på Xbox/MS.

Kan det inte vara någon klausul som tillkommit iom kohandeln om Activisionköpet?

Skribent
Skrivet av Mirage:

Först försvinner Game Pass Family & Friends, och nu detta. Verkar som en omorganisation av tjänster på Xbox/MS.

Gold har ju dock varit på huggkubben rätt länge. Var länge sedan de släppte något Intressant spel där. Jag trodde dock det lutade åt att de på sikt skulle skrota den tjänsten då den lite spelat ut sin roll när Game Pass släpptes.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Gold har ju dock varit på huggkubben rätt länge. Var länge sedan de släppte något Intressant spel där. Jag trodde dock det lutade åt att de på sikt skulle skrota den tjänsten då den lite spelat ut sin roll när Game Pass släpptes.

Då försvinner även möjligheten att konvertera billig Xbox Live Guld till Game Pass. Det har ju ändå varit en gångbar väg framåt för att få ner kostnaden. Lite brasiliansk VPN och lite trixande så kostade 3 år Game Pass 700-900:- sen är det lite av en moralisk gråzon. Den gråa marknaden är ju full med bedrägerier och stulna kortuppgifter.

Medlem

Trist. Hade verkligen hoppats att onlinespelande skulle bli gratis. Att Gold skulle försvinna var ju givet. Har prenumerat på Gold några år men något GamePass blir det inte. Får bli mindre Xbox-spelande framöver...

Att hyra spel är sämst, om jag inte får äga dom är jag inte intresserad. Streaming är ännu värre.

Ambassadör
Xbox

Var väl inte helt oväntat att någon form av förändring skulle ske men hade väl också hoppats på att det var dags att skrota online-skatten på konsolspelare.

För de som bara använder Gold i nuläget så blir det bättre, med Core-katalogen. För oss på XGP Ultimate så blir det sämre då, oavsett kvaliteten på de spel som erbjöds, vi tappar GwG-spelen.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här. Både bra och dåligt så... meh?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Först försvinner Game Pass Family & Friends, och nu detta. Verkar som en omorganisation av tjänster på Xbox/MS.

Family var ju som jag förstod bara test/beta kommer nog tillbaka om ett tag men kanske inte exakt på samma sätt antagligen dyrare.

gamla 14 dagars kort xbox live gold som följt med spel vad händer med dom efter 1 september då? kommer dom funka?

Medlem

Känns som ett svepskäl för att höja Gamepass-siffrorna...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Känns som ett svepskäl för att höja Gamepass-siffrorna...

Nä det är för att fortsätta kunna ta betalt för onlinespelande. Annars hade dom kunnat släppa Core som det är och göra onlinespel gratis som på alla andra plattformar.

Medlem
Skrivet av Du_d3:

Nä det är för att fortsätta kunna ta betalt för onlinespelande. Annars hade dom kunnat släppa Core som det är och göra onlinespel gratis som på alla andra plattformar.

Vilka andra platformer har gratis onlinespel eller syftar du på free 2 play?

Medlem

Ursäkta om jag är puckad men har jag fattat rätt att priset är densamma för oss med Gamepass Ultimate fast vi inte får ca 3 gratis spel per månad? Annars typ ingen skillnad.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Vilka andra platformer har gratis onlinespel eller syftar du på free 2 play?

Jag menade att kunna spela multiplayer gratis utan ett guld-abonnemang.

Medlem
Skrivet av Du_d3:

Nä det är för att fortsätta kunna ta betalt för onlinespelande. Annars hade dom kunnat släppa Core som det är och göra onlinespel gratis som på alla andra plattformar.

Ingen konsol har gratis onlinespelande. Det kommer ”gratishelger” då och då men alla kräver en prenumeration av något slag för att spela online.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Ingen konsol har gratis onlinespelande. Det kommer ”gratishelger” då och då men alla kräver en prenumeration av något slag för att spela online.

Nu menade jag andra plattformar som PC och mobil. Det borde inte vara nån avgift för att köra online på playstation och Nintendo heller.

Medlem
Skrivet av fzusr:

Trist. Hade verkligen hoppats att onlinespelande skulle bli gratis. Att Gold skulle försvinna var ju givet. Har prenumerat på Gold några år men något GamePass blir det inte. Får bli mindre Xbox-spelande framöver...

Att hyra spel är sämst, om jag inte får äga dom är jag inte intresserad. Streaming är ännu värre.

Spelen du fick med Games with gold fick du behålla så länge du hade xbox live. Alltså hyrde du dom då också. Men då var det inget problem för dig eller?

Och jag kan ge dig ett tips. Alla spel i xbox store kan du betala för så slipper du hyra👍🏿

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rhymst:

Ursäkta om jag är puckad men har jag fattat rätt att priset är densamma för oss med Gamepass Ultimate fast vi inte får ca 3 gratis spel per månad? Annars typ ingen skillnad.

Korrekt. Två spel, men ja.


signatur

Jump in.

Medlem

Skulle vara fint om dom släppte något så man bara betalade typ 40 för online. Har haft gamepass ultimate men det var ingen som spelade något av dom spelen i familjen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DarkSvenn1002:

Skulle vara fint om dom släppte något så man bara betalade typ 40 för online. Har haft gamepass ultimate men det var ingen som spelade något av dom spelen i familjen.

Köper du ett år av lägsta nivån så landar det på runt 50 spänn i månaden.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Du_d3:

Nu menade jag andra plattformar som PC och mobil. Det borde inte vara nån avgift för att köra online på playstation och Nintendo heller.

Så tre plattformar har avgift så de är i majoritet av de stora. Klumpar ihop PC/Mac/Steam deck (eller motsvarande) och sen har vi mobil. Vill bara inte att Microsoft målas ut som någon bov i dramat här då de stora konkurrenterna också har avgift på sin onlinedel. Switch är inte snordyr men får väldigt lite av värde i den tjänsten.

Medlem

Fattar inte riktigt! Vad kommer priset på ultimate att landa på? Kommer det fortsatt vara 155kr eller kommer det bli ytterligare nytt pris när detta lanseras i september?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Soptunnebarn:

Fattar inte riktigt! Vad kommer priset på ultimate att landa på? Kommer det fortsatt vara 155kr eller kommer det bli ytterligare nytt pris när detta lanseras i september?

Jag fick ett mejl där det stod att de "uppdaterat" mitt pris till 155 kr plus moms. Bara det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ska kolla på Core så våran lilla 5åring får lite mer spel att lira i sitt rum och slutar ninja pappas Xbox hela tiden🤣


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Skrivet av Ruffles:

Jag fick ett mejl där det stod att de "uppdaterat" mitt pris till 155 kr plus moms. Bara det.

Det blir runt 200:- i månaden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vet faktiskt inte vad xbox teamet pysslar med just nu... Visst att family var prov bara men hallå? Känns som att det går från att vara den bästa tjänsten till den sämsta!

Medlem

Kommer man fortfarande kunna köpa 12 månaders Core för en billigare peng? Eller blir det endast månadsvis som övriga tjänster? För då hamnar ju Core på kalasdåliga 1200:- / år. Vem fan skaffar det egentligen? Nästa steg upp till Console saknar ju online-möjligheter så då blir det endast Ultimate kvar....
I see Microsoft. I see.
Förresten: När kommer första "Only on Game Pass Ultimate" titeln tror ni?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av strangelove:

Kommer man fortfarande kunna köpa 12 månaders Core för en billigare peng? Eller blir det endast månadsvis som övriga tjänster?

Game Pass Core kommer även gå att köpa årsvis för $59.99.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar