Eric Barone frestar oss med nytt innehåll i Stardew Valley 1.6

Robot
Eric Barone frestar oss med nytt innehåll i Stardew Valley 1.6
Medlem

Helt sjukt vad mycket grejer det finns till Stardew Valley i form av moddar redan och han vill göra det ännu bättre? Be my guest!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv
Skrivet av Proximately:

Helt sjukt vad mycket grejer det finns till Stardew Valley i form av moddar redan och han vill göra det ännu bättre? Be my guest!

Ja, vi har skaffat det till datorn med för att testa att modda spelet och det finns som sagt en hel del att välja på.
Riktigt kul med en spelutvecklare som uppskattar när folk vill modda hans spel. Exempelvis Nintendo skulle ju göra allt för att stoppa det istället.

Inaktiv

Men det kommer bli kul att se vad uppdatering 1.6 kommer ha att erbjuda i slutändan.

Medlem

Kul! Köpte på Xbox One för massa år sen och köpte igen till PC nu för att köra med moddar. Verkar finnas riktigt mycket att göra bara i grundspelet nu
Är det förresten jag som är blind eller fanns det något tänkt release datum för den nya uppdateringen?

Tor
Medlem

Stardew Valley fortsätter leverera år efter år, ser fram emot detta. Fantastiskt mysigt spel, går säkert ner mig lite i det i höst igen

Medlem

Stardew och Minecraft har man verkligen fått valuta för!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Kul! Köpte på Xbox One för massa år sen och köpte igen till PC nu för att köra med moddar. Verkar finnas riktigt mycket att göra bara i grundspelet nu
Är det förresten jag som är blind eller fanns det något tänkt release datum för den nya uppdateringen?

Näe inget datum än!

Ja verkligen, skaffade det till datorn och moddar det så min fru kan spela det. Hon älskar det! Vill man bara göra det enkelt att modda så skaffa Stardew Valley Expanded med tillhörande moddar som krävs, det tar spelet långt!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Är det förresten jag som är blind eller fanns det något tänkt release datum för den nya uppdateringen?

Om jag inte är helt ute och cyklar så har väl han som gör stardew valley en tendens att släppa uppdateringarna mer eller mindre utan förvarning när han känner att han är klar.

Jag är också rätt säker på att det är han som uttalat sig att sätta släppdatum är av ondo (för hans sätt att arbeta) då det leder till stress och ruschade jobb.

Medlem

Vilken maskin han är till att leverera, år efter år. Har köpt spelet både till PC och PS (men knappt spelat det än) och följt utvecklingen med spänning. Att det 2023 fortfarande är ensamma utvecklare som gång på gång levererar pärlor och bara fortsätter jobba på med mer gratis innehåll är... fascinerande, och väl värt investeringen på båda plattformarna om så bara för att visa mitt stöd. Och någon dag behöver jag säkert den "terapi" som spelet ger.

Medlem

Någon som vet om dygnstempot går att justera än? Spelade det senast 2019, tyckte spelhastigheten var rena stressen, man hinner ju knappt alls ta det lugnt under speldagarna...

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Någon som vet om dygnstempot går att justera än? Spelade det senast 2019, tyckte spelhastigheten var rena stressen, man hinner ju knappt alls ta det lugnt under speldagarna...

Vi har så att om man tycker att det blir stressigt så kan man pausa tiden.

Går att välja att tiden ska vara pausad i grottor, i hus eller överallt.
Sen kan man i det fusket välja att ställa om tiden, datumet, årstiden eller även året.

Min dotter bytte årstid från vår till vinter när hon spelade och det såg ganska dumt ut eftersom det fortfarande fanns att hitta frukter och blommor som bara finns på våren fast det såg ut som vinter i övrigt.

Medlem

Jag klara inte av att köra orginal spelet mycket längre än 1.5 år (in-game) innan jag ger upp helt(har gjort det 3 gånger nu). Så jag kan inte ens tänka mig spelet med moddar. Jag skulle aldrig kunna orka spela igenom första året ens. Men blir fortfarande suktad av uppdateringen så jag kör nog en runda till då på 1.5 år in-game.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag klara inte av att köra orginal spelet mycket längre än 1.5 år (in-game) innan jag ger upp helt(har gjort det 3 gånger nu). Så jag kan inte ens tänka mig spelet med moddar. Jag skulle aldrig kunna orka spela igenom första året ens. Men blir fortfarande suktad av uppdateringen så jag kör nog en runda till då på 1.5 år in-game.

Allt blir roligt med lite (BALANSERADE) moddar för mer content, och framförallt, och det viktigaste, att spela med en vän eller två.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Allt blir roligt med lite (BALANSERADE) moddar för mer content, och framförallt, och det viktigaste, att spela med en vän eller två.

Jag håller inte med. Har försökt att spela spelet med andra. Men det är inte alls samma grej tycker jag. Spelet är en singel player upplevelse först och främst tycker jag.

Medlem

Underbart! Har spelat ca 200 timmar med sambon på switchet men började precis om med en moddad version via PC till tvn. Eric Barone är ett geni och det är galet att han fortsätter släppa ny content. Ser fram emot hans nya spel men vill samtidigt har mer till SDW.

Medlem
Skrivet av Tor:

Stardew Valley fortsätter leverera år efter år, ser fram emot detta. Fantastiskt mysigt spel, går säkert ner mig lite i det i höst igen

Yeees. Höstnöje. Där har jag något att sätta på kalendern.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar