Ratchet & Clank: Rift Apart får stabil pc-start, men inte odelat positiv
Det har ju varit utvecklat i åtanke för PS5ans SSD teknik, så det är inte alls konstigt att low-end flyter på så illa.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Just nu så fungerar inte nvidia reflex, vilket gör att dlss 3 framegen inte ihäller fungerar. Med reflex har jag 60-80% gpu användning och utan reflex 99% och 120fps.
Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2
Tycker porten känns riktigt bra testade idag https://youtu.be/mshqDoFvBuM
Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Fantastisk portning, känns helt otroligt att spela ett Ratchet & Clank där det faktiskt går att sikta och spela med precision. Ser dessutom otroligt ut även utan allt på max.
Håller med, om alla portningar rullade så här bra..
9070 XT
9800X3D
https://pbs.twimg.com/media/F2MBCZ0WQAAbgCZ?format=jpg&name=l...
Värt att notera för alla som sitter på lite äldre system med nyare grafikkort, det tycks kunna vara en ganska stor flaskhals att endast ha "gamla" PCIe3.0 i detta spel.
Hm, intressant, brukar vara max 2-3% skillnad.