Ratchet & Clank: Rift Apart får stabil pc-start, men inte odelat positiv
Det har ju varit utvecklat i åtanke för PS5ans SSD teknik, så det är inte alls konstigt att low-end flyter på så illa.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Just nu så fungerar inte nvidia reflex, vilket gör att dlss 3 framegen inte ihäller fungerar. Med reflex har jag 60-80% gpu användning och utan reflex 99% och 120fps.
Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2
Tycker porten känns riktigt bra testade idag https://youtu.be/mshqDoFvBuM
Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Fantastisk portning, känns helt otroligt att spela ett Ratchet & Clank där det faktiskt går att sikta och spela med precision. Ser dessutom otroligt ut även utan allt på max.
Håller med, om alla portningar rullade så här bra..
https://pbs.twimg.com/media/F2MBCZ0WQAAbgCZ?format=jpg&name=l...
Värt att notera för alla som sitter på lite äldre system med nyare grafikkort, det tycks kunna vara en ganska stor flaskhals att endast ha "gamla" PCIe3.0 i detta spel.
Hm, intressant, brukar vara max 2-3% skillnad.