Första Tomb Raider ser (bokstavligen) strålande ut med RTX Remix

Robot
Första Tomb Raider ser (bokstavligen) strålande ut med RTX Remix
Medlem

Allt blir inte bättre med RTX, detta är beviset för det. Spelet blir alldeles för mörkt, och modellen passar inte in i världen längre.


signatur

IDKFA

Medlem

Rätt sjukt att enbart med raytracing och stämningsfull ljussättning så får man ett 27 år gammalt spel att se så snyggt ut.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Allt blir inte bättre med RTX, detta är beviset för det. Spelet blir alldeles för mörkt, och modellen passar inte in i världen längre.

Vadå "passar inte in". Det där är ju en superpopulär grafisk design i vår tid. Att varva kantiga texturer och grovhuggna modeller med realistiskt ljus och effekter.

Bara som exempel, Valheim.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vadå "passar inte in". Det där är ju en superpopulär grafisk design i vår tid. Att varva kantiga texturer och grovhuggna modeller med realistiskt ljus och effekter.

Bara som exempel, Valheim.

Realistiskt är inte alltid bra, du ser ju absolut ingenting mot originalspelet, t.ex. karaktären är ju bara svart 80% av tiden.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Allt blir inte bättre med RTX, detta är beviset för det. Spelet blir alldeles för mörkt, och modellen passar inte in i världen längre.

Det går att fixa till i remix om jag inte har fel för mig. Tror här har de bara kört igenom utan att fixa till ljuset. Eftersom det inte är designat för raytracing så blir det det för mörkt på vissa ställen

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Allt blir inte bättre med RTX, detta är beviset för det. Spelet blir alldeles för mörkt, och modellen passar inte in i världen längre.

Mycket förhhastad bedömning. Personligen tycker jag det ser skitbra ut, och att fixa småsaker som att framhäva karaktären är inget större åtagande.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Realistiskt är inte alltid bra, du ser ju absolut ingenting mot originalspelet, t.ex. karaktären är ju bara svart 80% av tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=Roi2UelYGsU

Men hon kutar ju omkring i mörka grottor...


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Allt blir inte bättre med RTX, detta är beviset för det. Spelet blir alldeles för mörkt, och modellen passar inte in i världen längre.

Skrivet av Slimebeast:

Men hon kutar ju omkring i mörka grottor...

Jag förstår definitivt bådas åsikter. Visst ska det vara mörkt i mörka grottor, och det lyckas ray tracing framhäva i det här fallet. Samtidigt visar det att design och teknik går hand i hand. Spelet är inte designat med ray tracing i åtanke, och att bara kasta på den effekten utan designändringar gör spelet närmast ospelbart mörkt. Om spelet designats för ray tracing hade det funnits ljuskällor på väl valda platser, eller så hade Lara haft en ficklampa.

Medlem

Nostalgin är enorm!

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Realistiskt är inte alltid bra, du ser ju absolut ingenting mot originalspelet, t.ex. karaktären är ju bara svart 80% av tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=Roi2UelYGsU

Hur jävla värdelös är man inte ifall man raidar grottor utrustad med två pistoler istället för en ficklampa?

Medlem

Ray tracing är så jäkla snyggt. Tänk hur spelet kunde sett ut ifall det faktiskt var gjort för det? I det här exemplet blir det ju svårt att uppskatta skönheten då spelet inte är optimerat för rörliga ljuskällor som en ficklampa eller fackla, vilket är en självklarhet i en grotta. Grottor är mörka.

Det ser ut som att man har nya skor på sig i en gammal värld, varken fel eller "rätt", bara annorlunda. Jag föredrar nog hur det såg ut från början.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Allt blir inte bättre med RTX, detta är beviset för det. Spelet blir alldeles för mörkt, och modellen passar inte in i världen längre.

Att det blir för mörkt går nog att fixa.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tänk dig om 2 år, då kan du ta ett gammalt spel som detta, och få en instant (nåja) remake genom att köra modeller och texturer genom AI och sedan aktivera RTX.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Tänk dig om 2 år, då kan du ta ett gammalt spel som detta, och få en instant (nåja) remake genom att köra modeller och texturer genom AI och sedan aktivera RTX.

Snart kan du väl installera windows 12 med hjälp av ai och bara skriva in vilka program och spel som ska vara installerade. Sen kan din personliga Ai klara av dina svåra spel med jättesnygg raytracing grafik. Du kan sitta ner och titta på hur vackert det ser ut och skriva tack till din Ai som kommer gratulera dig över hur trevlig du är mot den.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Snart kan du väl installera windows 12 med hjälp av ai och bara skriva in vilka program och spel som ska vara installerade. Sen kan din personliga Ai klara av dina svåra spel med jättesnygg raytracing grafik. Du kan sitta ner och titta på hur vackert det ser ut och skriva tack till din Ai som kommer gratulera dig över hur trevlig du är mot den.

I for one welcome our new AI overlords.

1
Skriv svar