Overwatch 2 släppt på Steam, får omedelbart tiotusentals negativa omdömen

Robot
Overwatch 2 släppt på Steam, får omedelbart tiotusentals negativa omdömen

87 procent ger tummen ner.

#overwatch-2


Medlem

Spelar ingen roll hur bra spelet är (jag spelar inte spelet), det visste nog dom flesta att spelet skulle bli reviewbombat dag 1. Har skummat genom lite och det är bara massa oseriöst dravel.

Inaktiv
Skrivet av Djavulen:

Spelar ingen roll hur bra spelet är (jag spelar inte spelet), det visste nog dom flesta att spelet skulle bli reviewbombat dag 1. Har skummat genom lite och det är bara massa oseriöst dravel.

Då har du nog missat kontroversen. Det jag kommer ihåg hade de lovat massa saker till OW2. I stället blev det i princip inget nytt och bara en shop och scampass (battlepass) samtidigt som nya spelare inte fick tillgång till alla hjältar samtidigt som de stängde ner originalet

Medlem

Tänk att man inte ens får stänga ner ett omtyckt spel och släppa en sämre version av det längre utan att folk blir missnöjda. Jävla gamers.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Tänk att man inte ens får stänga ner ett omtyckt spel och släppa en sämre version av det längre utan att folk blir missnöjda. Jävla gamers.

😂😂

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Då har du nog missat kontroversen. Det jag kommer ihåg hade de lovat massa saker till OW2. I stället blev det i princip inget nytt och bara en shop och scampass (battlepass) samtidigt som nya spelare inte fick tillgång till alla hjältar samtidigt som de stängde ner originalet

Mjo ett PVE läge var väl lovat, och sen bekräftat att dom skiter i det. Verkligen synd men det påverkar ju inte det som Overwatch alltid varit, ett online spel. Shop och battlepass är ju valfritt så inget att bry sig om (säkert störande dock om det konstant är in your face).

Men visst, som sagt spelar jag inte spelet, är säkert en massa skit som hänt. Oavsett så är spelet fortfarande riktigt populärt så en högljud minoritet som vanligt som syns och hörs.

Medlem

De nerfade min favorithero Roadhog till asfalten så det här var lika bra. Bye!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Något som bör noteras angående statsen artikeln nämner för TF2 är att TF2 lider något kopiöst av tredjepartsbottar som bara är där för att farma drops. Jag skulle förvånas om ens hälften var faktiska spelare.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Jag skulle vilja kalla alla dessa för "entitled little brats". Inte en enda av dessa människor förstår sig på att du kan inte få ett spel helt gratis och sedan också all content helt gratis, det är löjligt.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag skulle vilja kalla alla dessa för "entitled little brats". Inte en enda av dessa människor förstår sig på att du kan inte få ett spel helt gratis och sedan också all content helt gratis, det är löjligt.

Framgår det i recensionerna att det är vad som förväntats? Från vad jag förstått så ville spelarbasen hellre ha en buy-in modell som det fungerade med Overwatch 1. Och att man främst är sura över att man lagt ner PvE-delen.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Tänk att man inte ens får stänga ner ett omtyckt spel och släppa en sämre version av det längre utan att folk blir missnöjda. Jävla gamers.

Nu låtsas man som att ettan var guld men spelare gnällde jämt om det spelet också, dessa vill bara ha nåt att gnälla om. Många av de negativa omdömena har knappt nåt med spelet att göra, bara rent dravel som någon innan nämnde. Spelet har definitivt brister och Actblizz ledningen ska ha skäll för de dumma beslut de gjort men att reviewbomba spelet för att man hatar OW eller gillar TF2 mer visar ju bara på ens egen dumhet.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Nu låtsas man som att ettan var guld men spelare gnällde jämt om det spelet också, dessa vill bara ha nåt att gnälla om. Många av de negativa omdömena har knappt nåt med spelet att göra, bara rent dravel som någon innan nämnde. Spelet har definitivt brister och Actblizz ledningen ska ha skäll för de dumma beslut de gjort men att reviewbomba spelet för att man hatar OW eller gillar TF2 mer visar ju bara på ens egen dumhet.

Det är nästan som att det var mer än en enda spelare, och att folk kan ha olika åsikter. Sen så är F2P-spel magneter för troll och folk som vill politisera allt. Det är bara att sålla ut seriösa recensioner och inte dra allt över en kam.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag skulle vilja kalla alla dessa för "entitled little brats". Inte en enda av dessa människor förstår sig på att du kan inte få ett spel helt gratis och sedan också all content helt gratis, det är löjligt.

Man lägger ner allt som motiverade att kalla spelet en uppföljare och lanserar en girighetspatch som bygger om hela spelet efter DICE "40 timmar för att låsa upp en hjälte är rimligt"-tänk istället för originalets modell av "Spela allt om du vill, köp skins eller lootlådor om du vill", klart folk kommer ha högljudd kritik. Helt otroligt att det beskrivs som "Entitled little brats" när folk helt enkelt vill köpa spelet och spela snarare än att fästa en digital blodigel på plånboken och spela.

Medlem

spelade lite season 1 när det släppes. Overwatch är helt ok spel gameplay och karaktärer etc. Men allt det andra och hur dom behandlar spelet är rent och skärt skit.

Quake-konnässsör

Jag spelar hellre Metal Gear Survive än Overwatch 2, och jag tänker aldrig installera Metal Gear Survive igen

Det bästa med overwatch är po... Jag menar filmerna de skapar, blizzard har alltid varit några jävlar på att skapa intressanta världar med deras kortfilmer.

Medlem

Också värt att påpeka att Overwatch 1 aldrig var ett Free-2-Play spel, utan ett fullprisspel, som nu inte går att spela längre. Så ja, betalande kunder har all rätt att vara flyförbannade över Actibliz giriga fåneri. Vilket de enbart gjorde för att "tvinga" hela spelarbasen över till Overwatch 2.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Man lägger ner allt som motiverade att kalla spelet en uppföljare och lanserar en girighetspatch som bygger om hela spelet efter DICE "40 timmar för att låsa upp en hjälte är rimligt"-tänk istället för originalets modell av "Spela allt om du vill, köp skins eller lootlådor om du vill", klart folk kommer ha högljudd kritik. Helt otroligt att det beskrivs som "Entitled little brats" när folk helt enkelt vill köpa spelet och spela snarare än att fästa en digital blodigel på plånboken och spela.

Samt låste heroes till battlepasset så om du missade det så MÅSTE du betala för dem, om de inte ändrade på det men det har jag svårt att se att de skulle göra. Men detta är bara ett modernt blizzard spel, ingenting man är ens lite förvånad över.

Medlem

Jag och polarna hade åtminstone kul dom timmar vi plöjde vid release, minns inte om vi kom till Diamond på alla/någon av rollerna innan vi sluta, men Plat var det iallafall.

Ett av problemen var att köra med randoms som fyllde spots när man inte hade full grupp. Tyvärr är en del inte så jätteheta för att uttrycka sig milt.

Spelet hade väl även en del balansproblem samt det här med Battlepass och mikrotransaktioner kunde väl gjorts minst hundra gånger bättre. Köpte inte ett skvatt förövrigt då jag aldrig riktigt brytt mig om skins och cosmetics.

Personligen bryr jag mig inte om något speciellt om ett PvE-läge. Kunde väl kanske ha varit kul(eller sugit), men grät inte floder för att dom la ner det(och blev inte heller direkt chockad att dom gjorde det). Det finns andra substitut för PvE-fps, typ Destiny 2, eller varför inte Borderlands.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det här såg jag inte komma
/s


signatur

Meep!

Medlem

Om man slutar gnälla över dyra skinpriser, Battlepass osv så är Overwatch fortfarande en av de absolut bästa Mp spelen du kan lira. Vem fan drar igång OW för att spela pve eller single player content? Hoppa in i rankat och lira så har ni många roliga timmar framför er.

Medlem

Blizzard Activision förstör saker som vanligt

Problemet kommer ifrån att de utvecklar spelen på ett vis som de tror får dom att tjäna så mycket pengar som möjligt. De kunde inte bry sig mindre om att spelet är roligt. Det de bryr sig är att spelarna ska vara beroende.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Om man slutar gnälla över dyra skinpriser, Battlepass osv så är Overwatch fortfarande en av de absolut bästa Mp spelen du kan lira. Vem fan drar igång OW för att spela pve eller single player content? Hoppa in i rankat och lira så har ni många roliga timmar framför er.

Skribent

Var det inte så att alla lådor som folk hade i sitt inventory tvångsöppnades vid lanseringen av OW2? Har för mig jag läste det och att det var något en del blev sura över.

Medlem

Nu kanske vore ett bra tillfälle att nylansera Battleborn.
Helt underbart spel med så mycket innehåll men tyvärr aldrig fick en chans då blizzhajpade OW tog all scentid.

Man får väl drömma iaf.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Mjo ett PVE läge var väl lovat, och sen bekräftat att dom skiter i det. Verkligen synd men det påverkar ju inte det som Overwatch alltid varit, ett online spel. Shop och battlepass är ju valfritt så inget att bry sig om (säkert störande dock om det konstant är in your face).

Men visst, som sagt spelar jag inte spelet, är säkert en massa skit som hänt. Oavsett så är spelet fortfarande riktigt populärt så en högljud minoritet som vanligt som syns och hörs.

Man kan se det såhär.

OW2 efter att man skrotade Hero Mode är OW1 fast man bytte ut lootlådor mot season pass och gjorde det F2P.

Visst det finns ett par andra saker som ändrats t.ex 5v5 istället för 6v6. Men i grund och botten är det inte ett nytt spel och set behövde det inte vara heller. Finns prakt exempelnsom Rocket League som inte bara gick F2P utan också dem gick ifrån ett lootlåde system där du köpte nycklar för att öppna till ett season pass och där gick det bra, fanns ingen ursäkt för varför Blizzard inte kunde göra samma sak.

Resultatet blev att folk blev av med alla skins och fick börja om från början i vad som i slutändan var samma spel... det var mer som om Blizzard raderade allas sparfiler.

Själv spelar jag inte heller spelet men jag anser att Blizzard förtjänar all kritik flr allt från ljuga sina spelare rätt i ansiktet angående PvE läget när spelet släpptes utan det från första början, till att inte göra något mer av OW när man efter utannoseringen av spelet backade angående att ha kvar OW1 vid sidan av OW2 men att OW1 skulle bli utan all framtida PvE material.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Var det inte så att alla lådor som folk hade i sitt inventory tvångsöppnades vid lanseringen av OW2? Har för mig jag läste det och att det var något en del blev sura över.

Jo, hade runt 200 lådor för jag redan hade i princip alla skins man kunde få från lådor. Så bara; BAM. Alla borta och fick en bråkdel coins i rewards.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag och polarna hade åtminstone kul dom timmar vi plöjde vid release, minns inte om vi kom till Diamond på alla/någon av rollerna innan vi sluta, men Plat var det iallafall.

Ah, den magiska tiden med 6 st Torbjörn i ett lag. Good times (eller inte ), men så här i efterhand så var det väldigt underhållande om än mindre fungerande matcher/balans.

Medlem
Skrivet av mttbolle:

Ah, den magiska tiden med 6 st Torbjörn i ett lag. Good times (eller inte ), men så här i efterhand så var det väldigt underhållande om än mindre fungerande matcher/balans.

Ja alltså, release av Overwatch 2 då. ;P

OW1 körde jag knappt, några free-weekends här och där.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

De girigaste och minst kreativa företagen i branchen samlas sakta men säkert under ett icke-kreativt men girigt paraply.

Kan det bli något annat än katastrof? Eller är GPs låga prislapp värt det?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

ELF
Medlem
Skrivet av Nelfie:

Jo, hade runt 200 lådor för jag redan hade i princip alla skins man kunde få från lådor. Så bara; BAM. Alla borta och fick en bråkdel coins i rewards.

Vad hade du kunnat göra med dem annars förutom att öppna?
Sälja?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

12
Skriv svar