Utvecklaren bakom rollspelsmodden FiveM är nu en del av Rockstar

Robot
Utvecklaren bakom rollspelsmodden FiveM är nu en del av Rockstar

Ska de bara fortsätta modda eller hjälpa till med nästa GTA?

#Fivem, #Gta-v, #Rockstar, #nyhetstips


Medlem

Mest populära "yrket" är kriminell faktiskt
Men ja, bortsett från det spelar folk hellre polis än en random mekaniker eller bilförsäljare m.m.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Det låter ju helt klart spännande, har själv inte testat FiveM men har varit sugen.
Jag vet inte om det bara är jag som haft en dålig upplevelse med GTA V:s multiplayer, men har hela tiden tyckt att den mer eller mindre är ren skit. Slött med för långa laddningstider.
Var väl okej ett litet tag i början när jag hade köpt det för att sedan inse att det snabbt blev repetitivt, tråkigt och bara en allmänt död värld med en massa flygande "motorcyklar" som spränger dig så fort de ser dig.
Förstår inte hur de kan tjäna så mycket pengar på det... Får hoppas att nästa spel blir bättre. Men framförallt så är GTA ett singleplayer-spel för mig, så det är väl den delen jag hoppas på mest.

Medlem
Skrivet av Andersson:

Jag vet inte om det bara är jag som haft en dålig upplevelse med GTA V:s multiplayer, men har hela tiden tyckt att den mer eller mindre är ren skit. Slött med för långa laddningstider.

Jag spelade det lite med några polare i kanske ett par veckor efter att det först släpptes till PC, och alla tröttnade av i princip samma anledningar som du beskriver. Bara det att det verkar vara så otroligt lätt att hacka spelet för att sessionerna körs peer-to-peer (så va det i alla fall förr, kanske har ändrats?) vilket gjorde att man kunde modda spelet hur som helst utan större problem även i MP.

Medlem

Hur är spelet idag? Jag har för mig jag läste någon nyhet för nått år sedan gällande laddtider att det var någon moddare som löst det problemet efter x antal år efter spelets release.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Andersson:

Det låter ju helt klart spännande, har själv inte testat FiveM men har varit sugen.
Jag vet inte om det bara är jag som haft en dålig upplevelse med GTA V:s multiplayer, men har hela tiden tyckt att den mer eller mindre är ren skit. Slött med för långa laddningstider.
Var väl okej ett litet tag i början när jag hade köpt det för att sedan inse att det snabbt blev repetitivt, tråkigt och bara en allmänt död värld med en massa flygande "motorcyklar" som spränger dig så fort de ser dig.
Förstår inte hur de kan tjäna så mycket pengar på det... Får hoppas att nästa spel blir bättre. Men framförallt så är GTA ett singleplayer-spel för mig, så det är väl den delen jag hoppas på mest.

GTA Online och FiveM är heeeelt skilda världar.
Spelar du på en seriös rollspellsserver så är det inga tokigheter som flygande fordon osv. Vissa servers har oseriösa folk men de som har Whitelist brukar för det mesta hålla hyfsat hög nivå.


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Andersson:

Det låter ju helt klart spännande, har själv inte testat FiveM men har varit sugen.
Jag vet inte om det bara är jag som haft en dålig upplevelse med GTA V:s multiplayer, men har hela tiden tyckt att den mer eller mindre är ren skit. Slött med för långa laddningstider.
Var väl okej ett litet tag i början när jag hade köpt det för att sedan inse att det snabbt blev repetitivt, tråkigt och bara en allmänt död värld med en massa flygande "motorcyklar" som spränger dig så fort de ser dig.
Förstår inte hur de kan tjäna så mycket pengar på det... Får hoppas att nästa spel blir bättre. Men framförallt så är GTA ett singleplayer-spel för mig, så det är väl den delen jag hoppas på mest.

Håller med. Hela multiplayerdelen är ju framtagen för att folk ska trötta ut sig på "grinda" och till slut köpa ingamevaluta för riktiga pengar.

Spelar man på PC är det i princip ohållbart, då de inte använder någon anticheat och varje session är fullsmetad med scriptare (hackare).
Jag och mitt kompisgäng fick till slut nog och använde en modlist tutorial och fuskade oss till några miljarder var och boostade ranken till typ 4-500, det fick bära eller brista... 😆

Kan ju lugnt säga att det vart omedelbart roligare att lira tillsammans då man kan köpa allt som står på menyn. Rockstar verkar inte bry sig nämnvärt heller, för sällan är det någon som blir bannad.

Dock lider ju spelet av så många andra fundamentala fel och problem som gör att man blir vansinnig av gameplayet (ringa försäkringsbolag och mekaniker)...

1
Skriv svar