Vad gör ni nu?
Grabbar! Nu är vi på sidan 69. Hö hö hö...
Nice.
Förövrigt så sitter jag halvt utslagen och tillbakalutad efter en fin lunch och strosar runt FZ!
Missbrukare av Souls
Grabbar! Nu är vi på sidan 69. Hö hö hö...
Do you know what 6.9 is? Something good ruined by a period
Precis kommit hem efter en trevlig kväll hos brorsan. God mat och härligt sällskap med en del spelande. Vi spelade ett tornspel, typ tetris fast man bygger torn och det var himla kul när brorsonen vann över sin mamma trots att han mest bara tryckte på random knappar. 😅
Ännu en dag i paradiset.
Funderar på om FZ hade gynnats av en funktion som slumpar fram gamla trådar från forumet. Där finns en stor mängd bra trådar som av olika anledningar har fallit i glömska men som ändå har mer att ge ifall folk bara ser dem.
Min tanke är att slumpa fram en tråd som inte har haft någon form av aktivitet de senaste 12 månaderna och lägga den under "Nytt i forumet" som en separat ruta. "Gammalt i forumet". Ny tråd varje vecka.
Ännu en dag i paradiset.
Efter morgonens fina gympass så nu sitter jag med en härlig kopp java och kikar runt FZ!
Funderar på om FZ hade gynnats av en funktion som slumpar fram gamla trådar från forumet. Där finns en stor mängd bra trådar som av olika anledningar har fallit i glömska men som ändå har mer att ge ifall folk bara ser dem.
Min tanke är att slumpa fram en tråd som inte har haft någon form av aktivitet de senaste 12 månaderna och lägga den under "Nytt i forumet" som en separat ruta. "Gammalt i forumet". Ny tråd varje vecka.
Lät faktiskt som en kul idé! Man har ju stött på en del gamla trådar som bjudit på sköna diskussioner!
Missbrukare av Souls
Spelar Prototype. Gillade det skarpt när det begav sig och tycker att det håller väl än idag, trots skräpiga 30 fps. Rörelseschemat är välgjort och kul, krafterna varierade och roliga, slakten är total. Man känner sig verkligen mäktig när man spring-flyger genom staden och allt som står i ens väg flyger åt all världens håll.
Där är en briljant detalj och det är att spelet går in i slowmotion när man låser siktet vid en fiende. Det ger en utrymme att tänka och skapar en känsla av kontroll mitt i allt kaos. När man vänjer sig vid kontrollen så kan man göra episka grejor och man känner sig verkligen mäktig.
Förmågan att konsumera människor och därmed kunna förvandla sig till dem är riktigt bra. Den används för både spelbarhet och narrativ på ett smart sätt.
Känslan av progression är hög spelet igenom. Man blir ständigt lite mäktigare både i strider och för att ta sig fram genom staden.
Ett av de bästa superhjälte-spelen som är sorgligt förbisett.
Kan inte se vad det kostar på PSN just nu, men jag köpte det för typ 45 kr häromdagen.
Ännu en dag i paradiset.
Just nu sitter jag och lyssnar på SR's podd Gräns, om koranbränningarna och hur det påverkar Sveriges säkerhet. När det är slut ska jag gå till torget och handla lite innan jag beger mig in i Baldurs Gate igen! 😁
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Sitter på jobbet, är inne i en galen jobbperiod just nu och längtar tills studierna och vardagen drar igång igen.
Sitter och är chockad över att säsong 3 av warrior har kommit efter typ nästan 3års uppehåll.
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Jobbat färdigt på krogen och löste precis en bugg i ett spel jag bygger. I huvudet iofs, får se om det faktiskt är så när jag kommer hem till datorn.
Måste säga att det har varit jäkligt kul, men knepigt, att göra ett spel i React Native. Det är ju ingen spelmotor (det finns en man kan använda sig av men den valde jag bort) så man har tvingats att tänka kreativt för att få det att fungera. Anpassa projektet efter miljöns begränsningar.
Men, skam den som ger sig och nu är det snart färdigt och jag är mycket kunskap rikare.
Ännu en dag i paradiset.
Gibbar Fortnite med polarna.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Har sprungit precis. Milen första gången sen i våras tror jag. Sen har det vart skador och lite mer skador. Inte riktigt återställd men nära.
Nu fattas konditionen som man hade samt huvudet! Huvudet orkar inte alls lika mycket som innan vilket är svårare att träna upp än kondition.
Meb snart växer de hornen också🏃😈
Nu fattas konditionen som man hade samt huvudet! Huvudet orkar inte alls lika mycket som innan vilket är svårare att träna upp än kondition.
Jag är i samma sits. Springer mycket och gärna minst en timme varje gång, men jag drog på mig en skada i juli (överansträngt muskelfäste vid knät) så det har varit noll löpning sedan dess.
Nu har skadan äntligen läkt och jag är igång igen med löpträningen, men när det gäller huvudet så är det tvärtom hos mig — huvudet vill jättemycket!
Jag vill komma i maratonform igen så att jag kan springa massa lopp men jag får tvinga mig att ta det lugnt för kroppens skull. Gäller att bygga upp i lagom takt och tänka långsiktigt, dock lättare sagt än gjort ibland. 😅
Sitter och är sugen på Sea of Stars som släpps om två dagar (kommer till både Game Pass och PS Plus Extra).
Mycket mer taggad på detta än vad jag trodde att jag skulle bli. Längtar efter att få mysa ner mig totalt i världen och karaktärerna och njuta av hantverket, världen, storyn och utvecklarens oftast klockrena humor.
Ännu en dag i paradiset.