Uppköpet klart: Sega äger nu Rovio och dess arga fåglar

Robot
Uppköpet klart: Sega äger nu Rovio och dess arga fåglar
Medlem

Detta har jag väntat på!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Måste vara en nolla för mycket där, kan ju inte vara 705 miljoner euro??

Medlem
Skrivet av Mosfet:

Måste vara en nolla för mycket där, kan ju inte vara 705 miljoner euro??

Summan stämmer 776 miljoner US dollar totalt betala de för Rovio.

Medlem

Dreamcast 2 confirmed!

Medlem

Kul. Bra att Sega växer.

Medlem

Känns som inget barn känner till dessa fåglar

Medlem

Hoppas att det går bra för Sega gillar många av deras spel men var aldrig någon fan av de arga fåglarna även om jag gillar konceptet.

Medlem
Skrivet av Keima:

Känns som inget barn känner till dessa fåglar

I Finland figurerar fåglarna, grisarna mm i lekparker osv vet jag. Tror även det finns som tecknat och leksaker.
Men annars vet jag inte om spelen är nån hit bland barn.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

I Finland figurerar fåglarna, grisarna mm i lekparker osv vet jag. Tror även det finns som tecknat och leksaker.
Men annars vet jag inte om spelen är nån hit bland barn.

Även kläder och godis såg jag när jag var där för några månader sen. Men tror inte längre barnen vet att allt började som ett spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kul!

Klirr i kassan och bra köpare!

Jag och min son satt faktiskt och körde igenom hela Angry Birds World Tour på flygresan med Finnair nyligen. Angry Birds finns ju installerat och klart i ”flygsätespaddan”.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Molotov:

I Finland figurerar fåglarna, grisarna mm i lekparker osv vet jag. Tror även det finns som tecknat och leksaker.
Men annars vet jag inte om spelen är nån hit bland barn.

De två första spelen var ju gigantiska spel, är de verkligen redan bortglömda? Daymn, vissa spel är som popartister på 90-talet i sådana fall!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De två första spelen var ju gigantiska spel, är de verkligen redan bortglömda? Daymn, vissa spel är som popartister på 90-talet i sådana fall!

Kanske i te bortglömda men det är inga "barnspel"
Barn känner till angry birds av andra orsaker som ovan nämnts
Godis, lekplatser osv.
Finland är rätt bra på att unyttja sånt som kommer från finland och trycker in det i alla områden som möjligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är det någon som fortfarande bryr sig om Angry Birds?


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kanske i te bortglömda men det är inga "barnspel"
Barn känner till angry birds av andra orsaker som ovan nämnts
Godis, lekplatser osv.
Finland är rätt bra på att unyttja sånt som kommer från finland och trycker in det i alla områden som möjligt.

Inte? Trodde tvärtom det var till för typ 9-15-åringar. Spelar äldre verkligen det?

Well, de flesta varumärken blir väl godis och merch för att "rida på vågen" så att finnarna skulle vara annorlunda tror jag inte. Minns när jag bodde i Japan ett litet tag så var mumintrollen riktigt stort där haha! Fanns caféer och gosedjur mm.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Inte? Trodde tvärtom det var till för typ 9-15-åringar. Spelar äldre verkligen det?

Well, de flesta varumärken blir väl godis och merch för att "rida på vågen" så att finnarna skulle vara annorlunda tror jag inte. Minns när jag bodde i Japan ett litet tag så var mumintrollen riktigt stort där haha! Fanns caféer och gosedjur mm.

Nej, den enda jag vet som nöter angry birds är vuxna 😂
Ja finnarna är bra på att rida på.vågen.
Som du säger se på Mumintrollen och jämför med astrid lindgrens figurer tex väldigt restriktivt vad man får göra.
Tecknade serierna var väll helt otänkbara så länge Astrid levde.
Vi har vad jag vet inga pippi, Karlson på taket attraktioner av olika slag på olika platser 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej, den enda jag vet som nöter angry birds är vuxna 😂
Ja finnarna är bra på att rida på.vågen.
Som du säger se på Mumintrollen och jämför med astrid lindgrens figurer tex väldigt restriktivt vad man får göra.
Tecknade serierna var väll helt otänkbara så länge Astrid levde.
Vi har vad jag vet inga pippi, Karlson på taket attraktioner av olika slag på olika platser 😂

Wierd, det känns inte som speciellt "vuxenspel". Men då har jag verkligen fått det om bakfoten. Men det är väl lite som tilltänkta publiken till Pokémon och GTA och vilka som verkligen spelar det hehe. Själv spelade jag lite i tidig 20-årsålder tror jag det var och tröttnade snabbt. Har aldrig riktigt förstått dess storhet faktiskt. Men förstått det är omättligt populärt, och denna prislappen skvallrar ju om att det fortfarande är det

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Inte? Trodde tvärtom det var till för typ 9-15-åringar. Spelar äldre verkligen det?

Well, de flesta varumärken blir väl godis och merch för att "rida på vågen" så att finnarna skulle vara annorlunda tror jag inte. Minns när jag bodde i Japan ett litet tag så var mumintrollen riktigt stort där haha! Fanns caféer och gosedjur mm.

Det är inte direkt relaterat till Finland.
Men Mumin är skitstora i Japan av någon orsak. Varit hur länge som helst.
Antar därför Finnair har ett ”moomin” plan som flyger till Tokyo .

Därtill är det planet snyggt och har en jättebra slogan.

Skribent
Skrivet av Iceman88:

Det är inte direkt relaterat till Finland.
Men Mumin är skitstora i Japan av någon orsak. Varit hur länge som helst.
Antar därför Finnair har ett ”moomin” plan som flyger till Tokyo .

Därtill är det planet snyggt och har en jättebra slogan.

Studio Ghibli var väl till och med och gjorde tvserien?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Studio Ghibli var väl till och med och gjorde tvserien?

Nej det var nån annan studio, men det är välgjort! Håller än idag.

Medlem
Skrivet av Keima:

Känns som inget barn känner till dessa fåglar

Min grabb älskar både filmerna och första spelet.

I övrigt så känns det här som rätt stora nyheter, inte för att Rovio i sig är världens grej, men för att detta kommer tysta ner de som spekulerat i om Sega själva kommer bli uppköpta eller ej, och det verkar ju väldigt avlägset nu.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Det är inte direkt relaterat till Finland.
Men Mumin är skitstora i Japan av någon orsak. Varit hur länge som helst.
Antar därför Finnair har ett ”moomin” plan som flyger till Tokyo .

Därtill är det planet snyggt och har en jättebra slogan.

Jag som flög från Finland, synd att jag missade att få flyga med det då

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag som flög från Finland, synd att jag missade att få flyga med det då

https://www.flightradar24.com/blog/follow-finnairs-100th-anni...

1
Skriv svar