Playstation Portal avtäckt – streamar PS5-spel för 220 euro

Robot
Playstation Portal avtäckt – streamar PS5-spel för 220 euro

Låter dig fortsätta spela när teven är upptagen.

#playstation, #ps-portal, #ps5


Medlem

För det priset så borde den kunna streama PS5-spel över molnet och inte bara lokalt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

För det priset så borde den kunna streama PS5-spel över molnet och inte bara lokalt.

Exakt det...
Just nu ser jag ingen direkt vinning i denna över en telefon och en PS5 kontroll och bara streama den vägen.
Att den inte har OLED gör att vill-ha begäret sjönk ganska rejält och priset är inte lika attraktivt.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Njaaaaa, kanske om priset vore lägre

Medlem

Känns alldeles för begränsad och dyr, även om jag gillar att köpa rolig teknik så ser jag inget behov av denna.
Jag kan leva med att spela Switch en stund om TVn kopplad till ps5 blir upptagen. Min Switch har dessutom Oled vilket man borde kunna få på Sonys dyra streaming enhet också. Blir alltid ngt av ett lotteri med lcd, och även vid högvinst blir det aldrig lika bra som en Oled.

Medlem

totalt skit om man inte kan spela vart som helts och att den är bunnden till ps5 konsolen som du äger?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Inaktiv

Vad trevligt! Playstation 5 blir en Wii U 😉

Nejdå, skämtosido så är detta väldigt bra. Gillade det både med Wii U och Switch att man kan men man behöver inte sitta framför teven och spela.
Sen gjorde väl Playstation något liknande när det kom till Playstation Vita att man kunde koppla den till sin Playstation 3 och spela spelen bärbart istället. Skulle gärna vilja ha en Playstation Vita bara för det syftet.
Men som sagt lite väl dyrt med 3000 kronor bara för ett tillbehör.

Sen kan man fråga sig hur många som kommer förkorta Playstation Portal till PSP framöver och skapa förvirring hos de som tänker på Playstation Portable när man läser PSP.

Medlem

Värdelös... kan man lika gärna köpa en switch lite

Medlem

Nja, precis som misstänkt är detta ingenting för mig. Att det inte ens går att molnströmma känns som ytterligare ett minus bara. Gör en Vita 2 som kan streama både PS5 och moln så har ni en vinnare!

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Vad trevligt! Playstation 5 blir en Wii U 😉

Nejdå, skämtosido så är detta väldigt bra. Gillade det både med Wii U och Switch att man kan men man behöver inte sitta framför teven och spela.
Sen gjorde väl Playstation något liknande när det kom till Playstation Vita att man kunde koppla den till sin Playstation 3 och spela spelen bärbart istället. Skulle gärna vilja ha en Playstation Vita bara för det syftet.
Men som sagt lite väl dyrt med 3000 kronor bara för ett tillbehör.

Sen kan man fråga sig hur många som kommer förkorta Playstation Portal till PSP framöver och skapa förvirring hos de som tänker på Playstation Portable när man läser PSP.

Till och med PS Vita kunde streama över remote play när du inte var hemma... En switch kan du ta med dig och spela på. Vet inte hur det funkade på WiiU då jag aldrig testat en men detta är ju totalt katastrof!

Medlem

Så länge en smartphone klarar att streama ps5 så tror jag mer på de här prylarna.
Det vore väl om Sony av någon anledning skulle blockera att endast PS portal skulle fungera.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Gillar konceptet men det är för dyrt. 1995:- hade jag kunnat sträcka mig till.

Edit: går det att använda den som en vanlig handkontroll om man spelar på tvn? Känns som att det borde gå?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag kommer att skaffa en!

Medlem
Skrivet av robbis:

Till och med PS Vita kunde streama över remote play när du inte var hemma... En switch kan du ta med dig och spela på. Vet inte hur det funkade på WiiU då jag aldrig testat en men detta är ju totalt katastrof!

Du kan också göra samma sak som vita och kommande PS Portal redan idag via mobiltelefon eller surfplatta.
Surfplattan och telefonen har också i regel betydligt bättre skärmteknik samt stöd för att spela vissa spel lokalt(inte från Sonys butik såklart).

Det här är främst en produkt för super fansen som samlar på PS prylar.

Medlem

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Till och med PS Vita kunde streama över remote play när du inte var hemma... En switch kan du ta med dig och spela på. Vet inte hur det funkade på WiiU då jag aldrig testat en men detta är ju totalt katastrof!

Gamepaden till Wii U funkade ungefär som Playstation Portal (därför mitt skämt) då man var tvungen att vara nära konsolen när man spelade. Man kunde vara i ett annat rum i närheten beroende på lägenheten/ huset. Var det exempelvis betongväggar eller något annat som störde så gick det inte och man var tvungen att istället vara i samma rum som konsolen.

Men i vår förra lägenheten så slutade Gamepaden fungera även när man satt i samma rum så jag trodde det var något i den som var trasigt men sen vi flyttade till vår lägenhet som vi har nu så fungerar den normalt igen.
Så det måste ha varit något i själva lägenhetshuset som störde signalerna när jag skulle spela.

Medlem

Nja. Bättre att köpa en extra skärm om tv’n är upptagen. Det här kan bli bra om det öppnar upp för möjligheten till en extra skärm i spel så som WiiU gjorde men jag är tveksam till att det kommer att hända.

Medlem

Måste ha något extemgrymt utvecklad streaming där.

Har testat PS Remote Play på min PC (PS4 Pro), man ser delayen, är ju typ 1 sekund mot vad man ser på TV'n.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Nej tack den där känns tyvärr icke tilltalande.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Skribent

"...kostar 220 euro, vilket i dag direktöversätts till drygt 2 600 kronor." Gjorde väldigt ont att läsa den meningen. Satan vilken kass valuta vi har

Medlem

En bit plast för 2600kr, det dubbla för en steam deck, svåra val... Svåra val.

Dex
Medlem

"Det går förstås inte heller att spela på resande fot (om du inte råkar ha både PS5:a och wi-fi-nätverk med dig)."

Enligt IGN och andra sidor så stämmer inte detta. Det räcker att båda är på wifi, men behöver inte vara samma wifi.

Om IGN har rätt så klart vet jag ju inte

https://nordic.ign.com/playstation-project-q/71812/preview/pl...

Medlem

Så, det finns billigare enheter att streama ifrån samt att man kan få en tv för de pengarna.
Tillför den något mervärde om, likt Wii gjorde när den var inkopplad till en tv och kontrollen agerade sekundär skärm som visade kartor och annan info?

Annars var den väldigt dyr för att lösa problemet "Tv:n är upptagen"


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Du kan också göra samma sak som vita och kommande PS Portal redan idag via mobiltelefon eller surfplatta.
Surfplattan och telefonen har också i regel betydligt bättre skärmteknik samt stöd för att spela vissa spel lokalt(inte från Sonys butik såklart).

Det här är främst en produkt för super fansen som samlar på PS prylar.

Har det inte varit bekymmer med höga latenser och dålig respons?
Jag har för mig att Digital Foundry risade Sonys nuvarande streaminglösning men jag kan komma ihåg fel.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Onödig produkt, fyller ingen funktion alls. Flipp Flopp är ordet på den här. Varför inte göra den till Ps Vita 2 ? Hade blivit en stor säljare då

KoP
Medlem

Rent spontant så känns det ju inte som att dom har en dundersuccé på gång med denna produkt. 🙄

Medlem

Jag funderar på vad jag ska skriva, men jaja, besviken 😂

Medlem
Skrivet av Unholydude:

En bit plast för 2600kr, det dubbla för en steam deck, svåra val... Svåra val.

Om du funderar mellan den och steam deck så skulle jag lägga in ett gott ord för steam decken. Det går att spela via remote play på decken via chiaki. Så du kan spela Gamepass, steam och PS på decken

Medlem

Tänk om den istället hade varit en "playstation switch" med egna spel och nedbantade ps5-portar😍

Medlem

Låter som en usel idé i mina öron och jag har bra hörsel🙃.

Skriv svar