Epic erbjuder utvecklare 100 % intäkter i utbyte mot tidsexklusivitet

Robot
Epic erbjuder utvecklare 100 % intäkter i utbyte mot tidsexklusivitet

För att locka fler exklusiviteter till butiken, så klart.

#Epic-games-store, #nyhetstips


Medlem

Det är ganska extremt. Att få dom extra 12% kan vara avgörande för många små utvecklare

Medlem

Really... Eh.... NEJ kommer INTE köpa eller supporta några spel som är exclusiva på Epic [borttaget /mod] store.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Måste väl göra så. Hörde en siffra för ett år sedan eller så, det stämmer så klart inte helt, men marknadsförhållandet skulle vara: "Steam 20% Epic 2% Gog 0.2%"

Edit: Förtydligade lite.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Desperationen är stor för deras skitbutik.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Måste väl göra så. Hörde en siffra för ett år sedan eller så, det stämmer så klart inte helt, men förhållandet skulle vara: "Steam 20% Epic 2% Gog 0.2%"

Gällande Steam tar de 30% som bas, 25% om intäkterna ligger mellan $10M - $50 och 20% på allt över $50M.

Medlem

Och allt finansieras av småpojkar och deras föräldrars plånböcker.

Medlem
Skrivet av Striva:

Gällande Steam tar de 30% som bas, 25% om intäkterna ligger mellan $10M - $50 och 20% på allt över $50M.

Jag menade marknadsandelar då. Var lite otydlig kanske.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Synd att deras klient är så förbannat otrevlig att använda.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Det är ganska extremt. Att få dom extra 12% kan vara avgörande för många små utvecklare

Detta är inte riktat mot "små" utvecklare, för det spelar ingen roll för Lasse Nilsson som gjorde ett pinballspel i rpgmaker som såldes 25 kopior.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mycket bra, älskar när spel fortsätter bli Epic exklusiva så att alla gamla surgubbar här på forumet kan gråta över att man måste ha en till launcher (för det är ju så jobbigt)

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Detta är inte riktat mot "små" utvecklare, för det spelar ingen roll för Lasse Nilsson som gjorde ett pinballspel i rpgmaker som såldes 25 kopior.

Det spelar väl ingen roll? Utvecklarna får mer av kakan och Lasse får mer pengar genom epic än genom steam.

Om man tycker det är viktigt att utvecklarna ska få behålla så stor del av kakan som möjligt så ska man ju köpa på Epic.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Mycket bra, älskar när spel fortsätter bli Epic exklusiva så att alla gamla surgubbar här på forumet kan gråta över att man måste ha en till launcher (för det är ju så jobbigt)

Tungt grabben, riktigt tungt!

Medlem

Har inget problem med att använda Epic store och tycker den är cleanare än tex steam o gogs nerbesudlade interface. Använder den främst inte för att jag vill "hyra" mina spel på steam så jag lättare kan installera dem på Steam Deck och slippa andra fullösningar och launchers på den.

ELF
Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Really... Eh.... NEJ kommer INTE köpa eller supporta några spel som är exclusiva på Epic [borttaget /mod] store.

Glöm inte Steam också.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Mycket bra, älskar när spel fortsätter bli Epic exklusiva så att alla gamla surgubbar här på forumet kan gråta över att man måste ha en till launcher (för det är ju så jobbigt)

Varför gör andra människors misär dig lycklig?

Skrivet av ELF:

Glöm inte Steam också.

Vilka spel, förutom Steams egna, har varit exklusiva på Steam genom en deal Steam gjort med utvecklaren/utgivaren där de begränsat var spelen får släppas?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Varför gör andra människors misär dig lycklig?

Finner ingen lycka i andra människors misär, däremot finner jag ingen logik i hur vuxna människor kan lipa så mycket över att spel är exklusiva till en viss launcher. Hur jobbigt är det att ha en extra launcher installerad som du måste dra igång då och då för att lira ett spel? Det är helt bortom mig så då kan jag sitta och mysa lite när andra vuxna män sitter och gråter online

Medlem

Nja att få 30% mer av det man säljer låter bra tills man säljer 90% mindre än det man skulle från början.....

Medlem

Bra gjort av Epic! Jag köper alla mina spel därifrån

Medlem

Köper ändå alla spel från epic om de finns där. Alltid billigare än steam

Medlem

Spelar ingen roll vad de försöker med. Bojkott av Epic då de stänger ute konkurrensen och endast förstör för de som vill välja fritt var de införskaffar sina spel.

Medlem

Förstår inte hatet mot epic store. Tycker inte den är sämre än Steam. Jag köper spelet där det är billigast.
Sedan så förstår jag inte heller kärleken till Steam. Tycker inte Steam är något speciellt.
Off topic:
Jag minns fortfarande mitt hat mot Steam när Valve tvingade mig att installera det för att kunna fortsätta spela Counter Strike. Det gjorde verkligen allt sämre med att starta upp och spela spelet. Det är några år sen.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Finner ingen lycka i andra människors misär, däremot finner jag ingen logik i hur vuxna människor kan lipa så mycket över att spel är exklusiva till en viss launcher. Hur jobbigt är det att ha en extra launcher installerad som du måste dra igång då och då för att lira ett spel? Det är helt bortom mig så då kan jag sitta och mysa lite när andra vuxna män sitter och gråter online

Det jag läser "jag skiter i vad de tycker eftersom jag inte håller med, men jag göttar mig i att de mår dåligt."
Så mao tycker du om när människor som inte håller med dig mår dåligt.
Bra, då var det etablerat.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det jag läser "jag skiter i vad de tycker eftersom jag inte håller med, men jag göttar mig i att de mår dåligt."
Så mao tycker du om när människor som inte håller med dig mår dåligt.
Bra, då var det etablerat.

Hahaha så du menar att alla ni som av någon oförklarlig anledning asvkyr epic launchern på riktigt mår dåligt av att spel blir Epic exklusiva? Om man låter launcher exklusiva spel påverka en till en sådan grad att man mår dåligt så ska man nog söka hjälp Och jag tar ingen ställning alls i detta för jag bryr mig inte, vill jag spela ett spel så spelar jag det på den launchern där det finns, kunde inte påverka mig mindre.

Medlem

Det blir intressant att se om det har någon effekt. Kan det månne bli billigare än att helt enkelt betala utvecklare som Epic gjort tidigare? Personligen berörs jag föga då jag enbart köper från GOG.

Skribent

Nu tar vi och taggar ner lite. Skippa tramsiga felskrivningar och idiotförklaringar.

Medlem

De verkar som vanligt ha alla möjliga pengar att skänka bort men en profil-ikon har de fortfarande inte lyckats fixa.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hahaha så du menar att alla ni som av någon oförklarlig anledning asvkyr epic launchern på riktigt mår dåligt av att spel blir Epic exklusiva? Om man låter launcher exklusiva spel påverka en till en sådan grad att man mår dåligt så ska man nog söka hjälp Och jag tar ingen ställning alls i detta för jag bryr mig inte, vill jag spela ett spel så spelar jag det på den launchern där det finns, kunde inte påverka mig mindre.

De flesta förklarar sin anledning, men den verkar inte vara så viktig för dig. Själv avskyr jag exklusiviteten som Epic fulspelar med, samt det stora Tencent ägarskapet. Det är nog för mig att undvika den.
Enligt din egen beskrivning så mår folk dåligt, eftersom de gråter enligt dig. Jag bara går på ditt eget resonemang. Faktum kvarstår att du göttar dig i andras misär.

Skrivet av Jonny Myrén:

Nu tar vi och taggar ner lite. Skippa tramsiga felskrivningar och idiotförklaringar.

Håller med dig men Epic artiklar har en tendens att bli en dumpster fire. Lika polariserande som TLoU 2.


signatur

I drank what?

Medlem

Har alltmer börjat överge PC sedan jag lyckades få vantarna på en PS5, men när jag väl införskaffar ett spel till burken så brukar det följa en viss ordning gällande butikerna på nätet.

1. GoG
2. Steam (om jag inte hittar det jag söker på GoG)
3. GoG (dubbelkollar igen för säkerhets skull)
4. Steam (köp, eftersom att utvecklaren var orolig över DRM)
5. Profit

7. Epic

Inte helt emot att använda Epics launcher eftersom att jag har den på datorn, men det blir mindre smidigt och gillar inte riktigt deras sätt att försöka nypa marknadsdelar.

Medlem

Jag vägrar stötta deras exklusivitetstrams. Har inget och kommer aldrig skaffa ett Epickonto.

123
Skriv svar