Rykte: RoboCop: Rogue City försenas
Uppdatering: förseningen bekräftad, släpps 2 november.
RoboCop är inte lika hett för mig som Terminator, men jag lär nog kolla in det eftersom jag gillade det de åstadkom med Terminator: Resistance (som ju för övrigt släpps som Complete Edition till Xbox i oktober!).
Ska bli kul att se hur det blir. Det enda jag stört mig på är "skanningsfunktionen" som flimrar runt och markerar alla fiender. Den hade varit bättre som en specialförmåga man kan aktivera då och då. Hoppas att den går att stänga av eller åtminstone försvinner på högre svårighetsgrader.
Gillade första trailern de släppte, efter det har jag bara tänkt "meh." Du är en tank i vad som verkar vara god-mode och som dödar allt hur lätt som helst, ser verkligen jättetråkigt och oinspirerat ut.
Men deras Terminator-spel är förvånansvärt bra, så vem vet...
Det är ju precis vad RoboCop är, en tank på två ben. Men utvecklarna har ju sagt att det kommer större hot längre fram i spelet och att det vi sett bara är småtjuvar. Vii får se helt enkelt, det är ju lite svårt att få en bra balans på en karaktär som RoboCop. Tänker det blir lite som med Superman, allt blir fel om de görs för sårbara, men spelet blir tråkigt om de är för starka.
"Writer and Fighter"
Det är ju precis vad RoboCop är, en tank på två ben. Men utvecklarna har ju sagt att det kommer större hot längre fram i spelet och att det vi sett bara är småtjuvar. Vii får se helt enkelt, det är ju lite svårt att få en bra balans på en karaktär som RoboCop. Tänker det blir lite som med Superman, allt blir fel om de görs för sårbara, men spelet blir tråkigt om de är för starka.
Jo jag vet, men spelet måste ju ändå ha utmaning, det ser ju som sagt ut som man spelar i god-mode. Kan förstå att man får lite trash mobs att panga på ibland, men när det bara blir kötta hela tiden så blir det ju inte kul. Jag tycker bara det ser oinspirerat ut och tyvärr från trailers som ska promota och visa det bästa från spelet.
Även om Robocop är en "stel" karaktär, så går det att göra gameplay på det. Till och med Robocop 3 på Amigan klarade detta, där man var tungen att sikta och skjuta badguys utan att träffa gisslan - precis som i filmerna:
Kanske inte det bästa spelet överlag, det var ju trots allt ett first person 3D spel på en 7 mhz CPU, men menar bara att det går absolut att göra ett spel med mekanik som passar Robocops stil.
Självklart vill man spela som en riktigt hårdhudad snut.
Jag tyckte det såg bra ut som man har fått se.