Rykte: RoboCop: Rogue City försenas

Robot
Rykte: RoboCop: Rogue City försenas

Uppdatering: förseningen bekräftad, släpps 2 november.

#Robocop-rogue-city, #Teyon

It's not a lake, it's an ocean

RoboCop är inte lika hett för mig som Terminator, men jag lär nog kolla in det eftersom jag gillade det de åstadkom med Terminator: Resistance (som ju för övrigt släpps som Complete Edition till Xbox i oktober!).

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag är taggad. Gillar tyngden i det jag har sett.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gillade första trailern de släppte, efter det har jag bara tänkt "meh." Du är en tank i vad som verkar vara god-mode och som dödar allt hur lätt som helst, ser verkligen jättetråkigt och oinspirerat ut.

Men deras Terminator-spel är förvånansvärt bra, så vem vet...

Medlem

Robocop, superhjälten som rör sig som med fem steloperationer i nacken och åtta i ryggen och kan skjuta en pistol…
Fattar bakgrundshistorien men det gör det inte roligare för det.
Franchisen känns bara så passé verkligen.

Medlem

Men bitches leave då.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Ska bli kul att se hur det blir. Det enda jag stört mig på är "skanningsfunktionen" som flimrar runt och markerar alla fiender. Den hade varit bättre som en specialförmåga man kan aktivera då och då. Hoppas att den går att stänga av eller åtminstone försvinner på högre svårighetsgrader.

Medlem

@Jonny Antagligen blir man överkörd av en buss/ramlar ner i ett hisschakt eller nåt en bit in och får kraftigt reducerade förmågor.. ^^

Skribent
Skrivet av Mannagryn:

Gillade första trailern de släppte, efter det har jag bara tänkt "meh." Du är en tank i vad som verkar vara god-mode och som dödar allt hur lätt som helst, ser verkligen jättetråkigt och oinspirerat ut.

Men deras Terminator-spel är förvånansvärt bra, så vem vet...

Det är ju precis vad RoboCop är, en tank på två ben. Men utvecklarna har ju sagt att det kommer större hot längre fram i spelet och att det vi sett bara är småtjuvar. Vii får se helt enkelt, det är ju lite svårt att få en bra balans på en karaktär som RoboCop. Tänker det blir lite som med Superman, allt blir fel om de görs för sårbara, men spelet blir tråkigt om de är för starka.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det BÖR ju definitivt försenas. Oavsett hur stort fan man är så går det inte riktigt att förneka hur dåligt och föråldrat det de har visat upp hittills är.

Medlem

Hoppas att det har samma old school kvaliteter som Terminator.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är ju precis vad RoboCop är, en tank på två ben. Men utvecklarna har ju sagt att det kommer större hot längre fram i spelet och att det vi sett bara är småtjuvar. Vii får se helt enkelt, det är ju lite svårt att få en bra balans på en karaktär som RoboCop. Tänker det blir lite som med Superman, allt blir fel om de görs för sårbara, men spelet blir tråkigt om de är för starka.

Jo jag vet, men spelet måste ju ändå ha utmaning, det ser ju som sagt ut som man spelar i god-mode. Kan förstå att man får lite trash mobs att panga på ibland, men när det bara blir kötta hela tiden så blir det ju inte kul. Jag tycker bara det ser oinspirerat ut och tyvärr från trailers som ska promota och visa det bästa från spelet.

Medlem

Även om Robocop är en "stel" karaktär, så går det att göra gameplay på det. Till och med Robocop 3 på Amigan klarade detta, där man var tungen att sikta och skjuta badguys utan att träffa gisslan - precis som i filmerna:

Kanske inte det bästa spelet överlag, det var ju trots allt ett first person 3D spel på en 7 mhz CPU, men menar bara att det går absolut att göra ett spel med mekanik som passar Robocops stil.

Medlem

Mer hype efter den här trailern! Jag är ett STORT fan av filmen (vi glömmer uppföljarna) och nu tror jag att de har fångat känslan.

Inaktiv

Blir Starfield i september så det är lugnt! Har dock gjort förbokning på Robocop min första och enda på flera år så visst e man pepp 👊💪😎🔥

ELF
Medlem

Självklart vill man spela som en riktigt hårdhudad snut.
Jag tyckte det såg bra ut som man har fått se.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

Ser ut att vara mer än bara ren action iaf. Kanske lite RP-element och investigative. Spelet ser ut att kunna vara intresant, blir wishlist på det, så får man ser hur det ter sig.

1
Skriv svar