Video – Så här funkar tärningsmekaniken i Baldur's Gate 3

Robot
Video – Så här funkar tärningsmekaniken i Baldur's Gate 3

Lär dig hur det fungerar i Wakkaahs videogenomgång.

#baldurs-gate-3


Medlem

Ooof perfekt. Fattar betydligt bättre hur det funkar nu, tack. Dex -/+ (Proficiency Bonus*) var jag för trög för att klura ut.

Edit.*

Moderator
Skrivet av Edd1e:

Ooof perfekt. Fattar betydligt bättre hur det funkar nu, tack. Dex -/+ (Proficiency Bonus*) var jag för trög för att klura ut.

Edit.*

Kul att videon kunde vara till hjälp!

Medlem

Tack för videon! Jag sitter ivrigt och iväntar PS5-versionen och just tärningsmekaniken är det jag varit skeptisk till med spelet.

Känns inte längre lika avskräckande efter din genomgång


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

folk som inte vet hur en tärning fungerar? =D

Medlem
Skrivet av Natrium:

folk som inte vet hur en tärning fungerar? =D

Kollade du på videon? Den täcker mycket mer än så.

Medlem

Wakkaah - tror faktiskt denna videon förklarade mer för mig än vad alla skrikiga amerikaner gjort under flera timmars Youtubande!

Denna genomgång borde finnas som en valbar tutorial i spelet. Nog för att jag har spelat D&D/Mutant i yngre dagar (typ 80-talet) men BG3 är verkligen överväldigande.

Har ju inte kört den här typen av rollspel innan men älskar det turbaserade och taktiska!

Edit: Det hade förövrigt känts betydligt bättre om tärningarna var 3D-modeller istället. Nu blir det bara samma animation om och om igen!

Moderator
Skrivet av trifix:

Wakkaah - tror faktiskt denna videon förklarade mer för mig än vad alla skrikiga amerikaner gjort under flera timmars Youtubande!

Denna genomgång borde finnas som en valbar tutorial i spelet. Nog för att jag har spelat D&D/Mutant i yngre dagar (typ 80-talet) men BG3 är verkligen överväldigande.

Har ju inte kört den här typen av rollspel innan men älskar det turbaserade och taktiska!

Edit: Det hade förövrigt känts betydligt bättre om tärningarna var 3D-modeller istället. Nu blir det bara samma animation om och om igen!

Wow vad glad jag blir att läsa det. Trots att det är en relativt kort video har jag lagt många timmars arbete och kärlek på den för att göra det hela så begripligt som möjligt!

Jag håller med. Hade varit tjusigare med 3D-modeller av tärningarna!

Medlem

Tack! Den här och din tidigare tipsvideo ska jag absolut kolla in innan jag börjar spela detta på PS5 i helgen. 😀

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Kollade du på videon? Den täcker mycket mer än så.

ja nä inte hela, det var mer en troll kommentar.

1
Skriv svar