Dune: Spice Wars är redo för släpp och lämnar snart early access

Robot
Dune: Spice Wars är redo för släpp och lämnar snart early access

Om en vecka drar kryddkriget igång på allvar.

#Dune-spice-wars, #Shiro-games


Tor
Medlem
Medlem

Är det ett bra spel?

Medlem
Skrivet av pazu:

Är det ett bra spel?

får vi se när de släppts som EA

Medlem

recent: "mixed" så dom har alltså gjort något nyligen som folk inte gillar (har annars very positive).

Medlem
Skrivet av Cyberz:

får vi se när de släppts som EA

Läste du ens artikeln?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

recent: "mixed" så dom har alltså gjort något nyligen som folk inte gillar (har annars very positive).

Jag tror det har att göra med ”conquest” som är det kampanjelika spelsättet för singleplayer. Vet att det var rätt mycket klagomål o missnöje med hur det fungerar och det verkar som utvecklaren i princip sagt ”nä, det duger så nu kör vi release”. Så misstänker många nyare recensioner är baserad på det.

Spelet i sig är riktigt kul, ett långsammare strategispel med intressanta mekaniker och olika sätt att vinna.
Men det är måhända lite för segt, saknar något som gjorde northgard så mysigt. Jag kan inte uttala mig om multiplayer eller spelbalans men har läst att det finns problem även där.

Gillar man Dune är det värt att testa, gillar man dessutom Northgard så är det nog ett kanonspel.
Jag ser fram emot 1.0!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Dune var första PC spelet jag körde LAN, fantastiska minnen från den tiden i gymnasiet.
Det var tider då påståenden som -internet är bara en fluga! slängdes ut höger och vänster från äldre.
den flugan e med oss än

Medlem

Nu var det länge sedan jag spelade detta, men vad jag minns bäst var att jag skaffade en jäkla massa trupper och gick ut för att döda allt...men näää, då kunde dom "kapitulera", vifta med vit flag en stund...då kunde jag inte döda dom..wtf?!
Sen dog mina gubbar av någon anledning, kommer inte ihåg, men om man inte kan köra över sina fiender, då vetefan alltså

Medlem
Skrivet av Akronym:

Läste du ens artikeln?

nej, tydligen inte :/

1
Skriv svar