Todd Howard om Starfields pc-prestanda: "Det rullar fantastiskt"

Robot
Todd Howard om Starfields pc-prestanda: "Det rullar fantastiskt"

"Du kan behöva uppgradera din pc".

#bethesda, #starfield, #todd-howard


Medlem

Hahahahaha! Ja jävlar i min låda! Hahahaha!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Gamers during bad economic times: "I wish I could play Starfield with hardware that can play cyberpunk 2077 without problems"

Todd Howard: "Just upgrade your computer"

Medlem

Han är otrolig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Det här är ett next-gen pc-spel. Vi pushar verkligen teknologin framåt. "

Hahaha

Medlem

Faktiskt ett av dom första spelen som fått min 8700k på knä, rena ping-pong i New Atlantis.
så jag låste fpsn till 30 och kör allt på ultra utan uppskalning i 4k (har ett 3090 med 24gigVram) Och det känns rätt okej med handkontroll i tv-soffan

Hoppas dom optimera spelet lite mer så kanske jag kör i 60fps igen.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

på 3440x1440 med 75% scaling

30-40fps

Gpun på 98%
och cpun 50-60% :') nytt grafikkort alltså...


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv

Jisses förstår han inte att folk kommer hoppa på ett sånt uttalande med större hunger än ett bord med kladdkaka?

Medlem

Med andra ord så kommer man få vänta lääänge på optimeringspatcharna, om dom kommer för huvud taget.

Avinstallerade då det var ospelbart med 1-5 sek långa frysningar med jämna/täta mellanrum. Tänkte vänta på några patchar... nån gång 2025

Medlem

Åh fyfaan vilken dyngspridare...Todd verkar tro att något är sant bara man säger det.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Gamers during bad economic times: "I wish I could play Starfield with hardware that can play cyberpunk 2077 without problems"

Todd Howard: "Just upgrade your computer"

Så jävla sant!
Datorer som klarar hur många grafiskt tunga spel som helst, men Starfield klarar typ ingen av att lira på hög fps, och så säger han det där.
Han är så sjukt provocerande.

Sitter själv med ett 3080TI för 20k, men är starkt medveten om att de flesta gamers inte har råd med det.
Och även mitt kort tuggar på i runt 30 fps på vissa ställen och då med fsr 2 igång på 75% scaling.
Kör 4k res men som sagt scalar upp från lägre.

Hur kan man vara så smug som han är?

Todd Smugward hette han kanske va?


signatur

cags

Medlem

Så länge folk förköper spel otestade och orecenserade, så kommer tölpar som Todd Howard att skratta hela vägen till banken.

Medlem

Jag förvånas alltid över att folk verkar tro att Bethesda är något annat företag än de faktiskt är.

Säljer gamla spel på Steam och andra plattformer som inte går att spela utan följande moddar;
1) Unofficial patch som löser hundratals buggar
2) Patch som låser upp VRAM eller 60+ fps utan att fysiken hamnar ur spel
3) Anti-krasch
Använder du sedan några av dessa så stänger de av möjligheten att få achievements, är du inte på PC är du shit out of luck.

Bethesda har en historia av att lämna spel utan fulla funktioner (hästar till companions i Skyrim? shouts som faktiskt gör något i Skyrim? för att nämna två exempel, utan möjlighet att använda mer än 2GB VRAM (Fallout New Vegas) fulla med krascher och buggar och allt annat möjigt)

Sen verkar folk tro att Bethesda faktiskt ska skärpa sig och fixa Starfield? Nej! Detta företag har en strategi att släppa buggiga, kraschande, dåligt optimerade spel med rusat content, uppenbara designmissar och sedan låta spelen ruttna så fort de är klara med sina DLC-cyklar. Kvar finns moddare som måste fixa spelens alla problem.

Förstår inte varför folk fortsätter köpa deras spel.

Medlem

Blizzards "Har ni inte telefoner" har nu överträffats av Bethesdas "köp ny dator då"

Medlem

Han har säkert inte ens spelat det, bara sett andra göra det och det ser okej ut eftersom det flyter på som en film i vackra 24fps

Medlem

till och med 13900 4090 får problem litte som jag sett mmm


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem

Rekorden avlöser varandra, new game plus på under 40 minuter!

Bethesda om varför de flesta planeterna är tomma på innehåll:
-Månen är ju tom, men Nasa hade roligt ändå

Medlem

Inga spoilers men jag var i en rymd fight, och när jag kollade ner mot planeten bredvid så va det som nån dim liknande grej i luften.

Det hade kunnat vara coolt om dom inte hade gjort det på det mest grafik krävande sättet någonsin, från 40 fps till 18, för lite jävla dimma x'D

Dex
Medlem

Jag tyckte det hade börjat bli rätt tramsigt det senaste året med dom flera utvecklare och utgivare som har gått ut på Twitter och bett om ursäkt för prestandan i sina spel. Väldigt standard PR uttalande som har blivit ganska vanligt, men fan alltså jämfört med detta extremt korkade uttalande så är ju dom andra helt fantastiska

Dom har precis gjort ett fantastiskt lyckat spelsläpp så fattar inte ens varför han går in i "försvarsläge" på detta viset istället för att bara ge ett standard svar som typ Vi jobbar på det. Såg att Spencer också var med på intervjun och väldigt nyfiken på vad han tyckte om det uttalandet

Så himla korkat uttalande alltså framför allt nu med tanke på hur dyrt det har blivit med att uppgrade sin dator.... Verkligen ingen verklighetsförankring på det uttalandet.

Medlem

Rullar som förväntat för min del på 3440-1440 medium.
Runt 50-60 fps i städer och upp emot 80-90 i lägre krävande miljöer. Ungefär samma som jag får om jag skulle köra fortnite maxat 🙂

5800X, 3060ti och 16 gig ram.

Medlem

Rent allmänt har Todd inte helt fel om att gamers bör uppgradera sin PC men visst hårt uttalande är de för alla kan ju inte riktigt göra de bara sådär. För eller senare så måste vi gamers ändå uppgradera verkan vi kan eller inte, speciellt grafikkortet när vi behöver mer än 8GB VRAM för att maxa grafiken i nyare spel.

Tycker denna artikeln av Sweclockers test är intressant: https://www.sweclockers.com/test/37057-hur-mycket-grafikminne-anvander-de-senaste-spelen


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Tänk att om alla utvecklare sa så än att fixa sin produkt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Rullar finfint i ultra på min Legion 5i slim 4060.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Flyter på bra på min dator, så jag förstår inte problemet. Ligger på runt 80 fps med allt på max och 4k.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Hahaha det är fan otroligt, helt makalöst otroligt!! Jag skrev för några år sen ang Skyrim 76 att Todd dansar och sjunger på väg till banken! Jag skrev också att så länge alla köper spelen så kommer det fortsätta i samma spår, jösses!! Samma klagovisa och jämmer, medans spelet säljer för miljarder, vad säger man? Själv cloud-spelar jag Starfield på min antika Xb1 utan problem, ha en trevlig helg allihop!!

Medlem

Jag får cirka 70 FPS med allting maxat i 1440p i New Atlantis. Vill gärna få ut 140+ FPS, men är lite osäker på vilken hårdvara jag behöver uppgradera.

  • RTX 4090

  • i9-13900KF

  • 64GB DDR5 (4800 MHz)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd
Skrivet av Broshimitsu:

Jag får cirka 70 FPS med allting maxat i 1440p i New Atlantis. Vill gärna få ut 140+ FPS, men är lite osäker på vilken hårdvara jag behöver uppgradera.

  • RTX 4090

  • i9-13900KF

  • 64GB DDR5 (4800 MHz)

Varför låter du RAM-minnet bottlenecka ett 4090?

eld
Medlem

Varför kräver starfield så mycket?

För att inget här ska vara en backdrop, alla detaljer innebär spelbar area menat för första person:

Medlem
Skrivet av Hartassen:

Jag förvånas alltid över att folk verkar tro att Bethesda är något annat företag än de faktiskt är.

Säljer gamla spel på Steam och andra plattformer som inte går att spela utan följande moddar;
1) Unofficial patch som löser hundratals buggar
2) Patch som låser upp VRAM eller 60+ fps utan att fysiken hamnar ur spel
3) Anti-krasch
Använder du sedan några av dessa så stänger de av möjligheten att få achievements, är du inte på PC är du shit out of luck.

Bethesda har en historia av att lämna spel utan fulla funktioner (hästar till companions i Skyrim? shouts som faktiskt gör något i Skyrim? för att nämna två exempel, utan möjlighet att använda mer än 2GB VRAM (Fallout New Vegas) fulla med krascher och buggar och allt annat möjigt)

Sen verkar folk tro att Bethesda faktiskt ska skärpa sig och fixa Starfield? Nej! Detta företag har en strategi att släppa buggiga, kraschande, dåligt optimerade spel med rusat content, uppenbara designmissar och sedan låta spelen ruttna så fort de är klara med sina DLC-cyklar. Kvar finns moddare som måste fixa spelens alla problem.

Förstår inte varför folk fortsätter köpa deras spel.

Alltså lugna sig lite nu. Jag har spelat både Skyrim och FO76 en hel del på Steam, helt utan några mods och det går hur bra som helst. Tror faktiskt aldrig jag upplevt en krasch i något av dem. (Till skillnad från Starfield som faktiskt kraschar en hel del, av någon anledning betydligt mindre sedan några dagar).
Att deras spel kan bli bättre med mods är nog sant och hur som helst subjektivt men de är absolut inget krav.

Folk köper deras spel för att de gillar deras spel, och alla deras spel är i sämsta fall ändå spelbara.
Detta är inget unikt för Bethesda och deras spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av eld:

Varför kräver starfield så mycket?

För att inget här ska vara en backdrop, alla detaljer innebär spelbar area menat för första person:

https://i.imgur.com/KWfoBsy.jpg

https://i.imgur.com/ABlFUN2.jpg

Sant, fast åh andra sidan kan spel likt Cyberpunk tack vare DLSS 3.5 rulla på i 100fps med path traced ray tracing.

Visst det är olika slags spel men ändå.

Starfield hade nog mått bra av officiell stöd för DLSS 3.5, samt en Nanite liknande optimering.

123
Skriv svar