Todd Howard om Starfields pc-prestanda: "Det rullar fantastiskt"

Har ett RTX 2080 Superkort ett tag till, tills jag får min RTX 4090-dator, tycker det rullar på hyffsat OK; men, det kunde så klart varit bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av dTexN:

2080 så är väl inte det nyaste direkt 😅

Hmm, alright. Sitter på ett 2080 Ti så det ger ändå en liten aning om vad jag bör förvänta mig. Tror det finns en mod på Nexus för att få igång DLSS stöd också, vilket kanske hjälper lite men har inte bekräftat hur effektivt det är riktigt. Tack!

Medlem

Som vanligt så får moddare fixa deras spel, Bethesda borde betala dom för deras arbete.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nu provade jag Starfield på Game Pass så tack och lov har jag inte betalat för spelet.

Min dator var uppenbarligen inte kompis med Todds visioner (vilken den verkligen borde vara med råge!).

Så urbota korkat uttalande från herr Todd så man blir mörkrädd. Du har precis släppt ett spel som är så fruktansvärt dåligt optimerat och så skyller du på kunderna!

Jag vet i alla fall en sak med säkerhet efter ditt uttalande. Jag kommer aldrig köpa ditt icke-optimerade, next-gen, "bäst-i-världen-spel".

Hade tänkt vänta tills det kom lite patchar som löser problemen, men med ett sådant provocerande uttalande så får du inte en krona för ditt dåligt optimerade "loading-simulator-spel".

Medlem

Laddningstider överallt, 5 år gammal grafik som flyter lika bra som ståldank, ansikten från wallace och grommit... Det enda som känns next-gen är priset.

Medlem
Skrivet av Lofa:

Min dator var uppenbarligen inte kompis med Todds visioner

haha klockrent uttryckt, gav mig ett gott skratt 😂

Medlem

Det är alltid de som är missnöjda som låter mest.

Medlem
Skrivet av Fabler:

Det är alltid de som är missnöjda som låter mest.

De som är meganöjda brukar också låta en del. Men visst är det de mest missnöjda som gapar högst (med all rätt).


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fabler:

Det är alltid de som är missnöjda som låter mest.

Ja om spelet inte ens är spelbart så tycker jag att man får låta lite

Framför allt efter Todds korkade uttalande.

Här Todd, välj det svarsalternativ du tror går hem bäst hos de som har problem med spelet:

– Varför optimerade ni inte det här spelet för pc?

A: - Vi är medvetna om problemen och jobbar hårt för att få ut patchar som löser dessa.

B: - Det gjorde vi. Det rullar fantastiskt. Köp ny dator bara.

Medlem

Japp, med tanke på att deras 3D-motor är silvertejpad sedan tidigt 60-tal så har de verkligen lagt på next-gen funktioner. Det gick så bra som vi trodde = mediokert.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Är alltid next gen för sälja!
Vi pushar alltid teknologin framåt! = Även om det ser 3 år gammalt ut redan,men vi ville inte spendera mera pengar än vi måste .
Är aldrig vårt fel! = Det är alltid era datorer som suger sluta vara fattig köp en ny dator.

Lite trött på alla som gör spel och tech bolag eller snarare all girighet.

Kan de vara lite mänskliga och erkänna fel istället?

Man kan se samma skit attityd hos Apple och massa andra företag, det är inga fel på våra produkter du har använt den fel så du borde kanske köpa en ny och uppgradera.

Medlem

Mediokert grafik. På vissa ställen känns det inte som ett AAA spel.
Utan som Fallaot 4 med smink.
Att det ska kräva så mycket bevisar ju att det är fruktansvärt dåligt optimerat, speciellt när man försöker ändra inställningen på grafiken och knappt ändrar sig fps. Ändra från low till Ultra gör ca 10fps.

Nä, detta var riktigt uselt.

Väntar in något år innan jag spelar det.

Kör nu Cyberpunk istället, som jag har också väntat med att spela.
Vilken skillnad på spel!
Där har du ett snyggt spel, där man förstår varför man behöver ha prestandan.

Medlem

Han har rätt.

123
Skriv svar