CDPR: Börja om från början när 2.0-uppdateringen till Cyberpunk 2077 släppts

Robot
CDPR: Börja om från början när 2.0-uppdateringen till Cyberpunk 2077 släppts
Medlem

Det är min plan när det väl blir av

Medlem

Hade det inte varit ett så proppat spelår hade jag nog börjat om från början 😅 Så det blir att bekanta sig med 2.0 och sen direkt till dogtown


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Halvvägs igenom så nej.


signatur

I drank what?

Medlem

Hade det inte varit för att man har en miljon andra spel att spela i år och att jag lirade på Stadia så hade jag dragit igenom det! Orkar dock inte betala nästan 1000kr för spelet+expansion nu!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hade det inte varit för att man har en miljon andra spel att spela i år och att jag lirade på Stadia så hade jag dragit igenom det! Orkar dock inte betala nästan 1000kr för spelet+expansion nu!

Kommer alltid en rea. Alltid! Spelade inte Witcher3 förrän det släpptes [pau righ:tight] på PS5, så...

Medlem

Detta blir min första vända i spelet, så det passar fint. Tror dock inte det blir dag ett, har så mycket annat...


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

pushsquare råkade släppa sin recension lite tidigt (nu borttaget)
men det såg lovande ut


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Är det en frivillig uppdatering eller sker den automagiskt? När jag började spela om på PC för en dryg månad sen fanns det ju en massa uppdateringar som installerats och det var ju ok.. men 2.0 kommer inte min dator att klara.

För att vara en spelande person vet jag väldigt lite hur Steam fungerar.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Det som är planen då jag aldrig riktigt kom in i spelet ordentligt tidigare


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag är faktiskt lite sugen. Köpte det när det kom ut men spelade nog aldrig mer än 3-4 timmar.

Medlem

Har precis spelat om det för tredje gången så blir inte en till genomspelning

Medlem

Väldigt sugen på ett nytt varv, men får bli nästa år när spelsläppen lugnat sig lite.

Medlem

Var ett tag sen jag körde klart spelet, så en ny save blir perfekt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Kommer alltid en rea. Alltid! Spelade inte Witcher3 förrän det släpptes [pau righ:tight] på PS5, så...

Jo det är sant. Haha och jag spelade Witcher 3 precis innan det kom en ny version till PS5🤣

Testpilot
Skrivet av demagog:

Är det en frivillig uppdatering eller sker den automagiskt? När jag började spela om på PC för en dryg månad sen fanns det ju en massa uppdateringar som installerats och det var ju ok.. men 2.0 kommer inte min dator att klara.

För att vara en spelande person vet jag väldigt lite hur Steam fungerar.

Den är automatisk och innehåller många fixar för grundspelet.
Men expansionen phantom liberty med en ny area och allt det som ingår i den nya arean är dock en ytterligare kostnad från grundspelet.

Klarar din dator av spelet som det är nu så klarar den av det kommande också , du kan slå på och av funktioner så din dator utnyttjas till max. Cyberpunk är ett väldigt bra spel på den biten då det är linjärt mer prestanda ju mer flås du har i processor och grafikkort.

Medlem

Lär börja om oavsett, med Street Kid denna gången efter att ha klarat av Nomad (efter ca 20 timmar p.g.a "fel" val) och Corpo (efter 110 timmar)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

finns för mkt spel detta året. så blir nog när det e lite lugnare som jag kör igenom det igen med dlc. typ februari eller mars. om inget annat kommer upp

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Den är automatisk och innehåller många fixar för grundspelet.
Men expansionen phantom liberty med en ny area och allt det som ingår i den nya arean är dock en ytterligare kostnad från grundspelet.

Klarar din dator av spelet som det är nu så klarar den av det kommande också , du kan slå på och av funktioner så din dator utnyttjas till max. Cyberpunk är ett väldigt bra spel på den biten då det är linjärt mer prestanda ju mer flås du har i processor och grafikkort.

Tack för snabbt svar. Jag är lite tveksam ändå, enligt https://www.systemrequirementslab.com/cyri så har jag för lite ram och långsam processor men det kanske inte gäller minimikraven.

Edit: Testade i morse och nu är det över smärtgränsen. Det flöt på innan och då hade jag ändå det mest nerskruvat till minimum.
Får köpa det till Ps5 istället vid senare tillfälle. Vad är en bal på slottet etc etc.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Skribent

Kommer ta tag i detta lite senare. Kommer dock bli spännande att återvända till Nattstaden och se vad som fixats och lagts till.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av demagog:

Är det en frivillig uppdatering eller sker den automagiskt? När jag började spela om på PC för en dryg månad sen fanns det ju en massa uppdateringar som installerats och det var ju ok.. men 2.0 kommer inte min dator att klara.

För att vara en spelande person vet jag väldigt lite hur Steam fungerar.

Du kan välja att stänga av automatiska uppdateringar till spel, då borde du hålla dig till den version du har nu.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

phi
Medlem

Jag har fortfarande inte fattat ifall jag fortsätter spela på mitt gamla save med 2.0 och Phantom Liberty, kan jag respecca och testa nya builds osv eller är jag ”låst” till mina gamla karaktärer och behöver starta om från början för att ta del av alla nya saker i 2.0?

Jag är ju inte så jättesugen på en fjärde omspelning.

Medlem

Så kanske vid 2.2 är det dags att köra ett patchat spel?

Medlem

Inte ofta jag spelar om spel. Kommer nog inte att göra det nu även fast jag gillade spelet väldigt mycket.

Medlem

Jag testade på PS5 när det var gratis i 2h (kanske gäller fortfarande?). Gillade spelet men gjorde nog rätt i att vänta. Blir till att testa en vacker dag i VR eller på PS+ när jag sitter med PS6.

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Har precis spelat om det för tredje gången så blir inte en till genomspelning

Var själv på väg att börja en andra genomspelning för inte så länge sedan men klarade till slut att hålla mig och vänta på 2.0, så ska försöka ta mig halvvägs innan Phantom Liberty kommer.

Skrivet av phi:

Jag har fortfarande inte fattat ifall jag fortsätter spela på mitt gamla save med 2.0 och Phantom Liberty, kan jag respecca och testa nya builds osv eller är jag ”låst” till mina gamla karaktärer och behöver starta om från början för att ta del av alla nya saker i 2.0?

Jag är ju inte så jättesugen på en fjärde omspelning.

Det är såpass omfattande ändringar att du inte kan använda din gamla karaktär, så när du har uppdaterat till 2.0 kommer du vara tvungen att gå igenom en full respecc

Testpilot
Skrivet av demagog:

Tack för snabbt svar. Jag är lite tveksam ändå, enligt https://www.systemrequirementslab.com/cyri så har jag för lite ram och långsam processor men det kanske inte gäller minimikraven.

Det går att spela även under minimikraven men såklart får man skruva på saker så det går bra.

Med 8GB minne och en långsam processor samt riktigt gammalt grafikkort får man växla mellan low och medium på det mesta och minska upplösningen för skärmen till 1080p skulle jag tro för att det skall gå runt.
Internminnet är bra då spelet väl är igång för att få bättre flyt.

Medlem
Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Byggde mig en build igår som känns ganska säker. De har ju verkligen gjort om skill-trädet (mer än vad jag hade förväntat)!

12
Skriv svar