Mcdonalds vs Max?

Medlem
Skrivet av baxtex:

Ja max spär ut köttpuckarna eftersom de använder svenskt kött och på så vis få det billigare.

Tar helst max själv pga av svenskt kött och att det är ett svenskt bolag som betalar svensk skatt osv.

Dom andra har också svenskt kött.
Dom andra betalar också svensk skatt..

Medlem

Var på McDonalds för första gången på 10 år i somras. Samtliga gäster förutom oss bestod av nerpissade småbarn och allt var totalt smaklöst, precis som nerpissade småbarn vill ha det. Vet inte om det är bättre på Max men hoppas det.


signatur

Burn in the light.

Releasehästryttare

Tydligen så kollapsade en Bk utanför Stenungsund i går!

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Dom andra har också svenskt kött.
Dom andra betalar också svensk skatt..

Ja givetvis men jag föredrar svenska företag, lite som att hellre handla på Inet än någon global superjätte som Amazon.

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Där var det väldigt länge sedan jag var om jag ska vara helt ärlig. Åt på den på Ersboda. Men kanske får prova Grubbes igen, åt där när jag bodde på den sidan av stan. Men det var säkert 20 år sen.

Ska man käka burgare i Umeå får jag rekommendera Ica på Teg helt ärligt. I luckan där.
Bodde på teg för två år sen och jobbade på Mekonomen-verkstaden som ligger nära Ica där. Satan va bra burgare det var där. Blev alltför många. Hoppas det är kvar än.

Medlem

Finsmakare här ser jag. Trodde att hamburgare var slafsmat och inte för snobbar. Jag äter ofta Scan hamburgare, de där 90 g man köper i frysdisken. De har inte 100% nötkött men det är gott ändå. Det är ju helheten som räknas, med allt slafs som är i.

Medlem

Måste jag äta på något av dom så blir det Max.

Medlem

MAX var riktigt bra för många år sedan. Goda burgare, prisvärt, och de bästa pommes fritserna av McDonald's/Burger King/MAX - men på senare år har de gått ner sig tycker jag. Dyrare mat, och inte lika gott.

McDonald's känns snarare som att de har blivit bättre. Inte mycket bättre - men bättre.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Max brukade ha en av Sveriges godaste veganska burgare. Tror de använde sig av Oumph! i den.
De tog bort den och nu är deras "gröna" meny så tråkigt. Tycker mest de burgarna smakar jord.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ingen, vidriga företag som till överpriser säljer katastrofalt usel mat.
Kommer aldrig förstå mig på folk som handlar och äter sånt där, vart gick det fel?


signatur

|.|

Medlem

Det hänger helt på vad jag är sugen på då smakupplevelsen är så pass olika hos Max och McDonald's. Men just nu skulle jag nog välja donken om valet uppstod då det blivit ett sånt projekt att ta sig till en sån här i Uppsala efter dom lagt ner alla restauranger i centrum så man får passa på när chansen ges 🤔

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Ingen, vidriga företag som till överpriser säljer katastrofalt usel mat.
Kommer aldrig förstå mig på folk som handlar och äter sånt där, vart gick det fel?

För att använda dina ord: "Intresseklubben sprängs av överbelastning...".

Skrivet av Devan:

Tydligen så kollapsade en Bk utanför Stenungsund i går!

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/c4b9514c-21a2-472...

Måste ju gå att använda det där i marknadsföring, den ligger ju trots allt i Göteborgsområdet - "Rasande goda burgare!" eller "Försvinnande gott!".


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Förr om åren så var Max helt överlägset smakmässigt, nu känns det som att de gått ner sig en del. Donken är så uttjatat så att det bara duger en söndag morgon klockan 3 på natten.

Burger King klår både McDonalds och Max skulle jag vilja påstå. Mer mat för samma pris och godare burgare, iaf nu när Max inte håller den nivå de hade tidigare.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Ja givetvis men jag föredrar svenska företag, lite som att hellre handla på Inet än någon global superjätte som Amazon.

Man vill ju det, därför man blir ledsen i ögat när Max är som dom är.. bara kolla inredningen, tror restaurangen i Helsingborg sett likadan ut i 20 år, samma stenhårda träsoffor som man får ont i svanken av att sitta på och det där orangea neonljuset i taket med en liten sorglig lekhörna för barnen.

Skrivet av henkka:

Burger King klår både McDonalds och Max skulle jag vilja påstå. Mer mat för samma pris och godare burgare, iaf nu när Max inte håller den nivå de hade tidigare.

Roligt om man jämför Burger King och McDonalds här i stan, donken är "första klass" när det kommer till personal och gästerna, sen går man in på BK och det känns som låg budget, personalen är såna som inte lyckats få jobb på donken, gästerna är rena packet.
Men hamburgare mässigt är BK bra, även om deras hamburgare kan vara lite lustiga, man får ha med sin typ broschyr för att veta huruvida Big King XXL är en liten burgare eller stor, en chicken long foot eller vad dom heter, är ju hur små som helst.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Ja givetvis men jag föredrar svenska företag, lite som att hellre handla på Inet än någon global superjätte som Amazon.

Japp, dom blir färre och färre så lite får man stötta.
Max har ju lyckats internationellt också (varför vet jag inte då jag har svårt för deras saker, så mycket bös i sakerna, men skoj för dom!)

Medlem

McDonalds helt klart av de två. Det enda jag tycker är bättre på Max är deras strips, men i övrigt så klarar jag inte av Max syntetiska smak på hamburgarna.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Max har blivit ruskigt dåligt senaste åren. Knappt ätbart längre. Föredrar McD alla dagar i veckan i jämförelse. BK är grymt mycket bättre än båda dock.

Verkligen pest eller kolera. Max kan köra upp något i mumindalen efter att dom försökte styra sina anställda att rösta "rätt".
Om jag verkligen måste äta snabbmatshamburgare så blir det väl Burger King.

Avstår röst helt enkelt.

Medlem

Mitt största motstånd till McDonalds i har under lång tid varit att deras burgare blivit mindre med tiden medan deras priser ökat. Inte bra!
Tyvärr har jag börjat märka samma trend hos Max. Så nu vet jag inte vad jag ska göra.
Jag får väl helt enkelt börja köpa mer lokal pizza eller nåt


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent

Äter bara den "lilla" hamburgaren på dessa kedjor. Och i den striden står McDonalds segrande.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Mitt största motstånd till McDonalds i har under lång tid varit att deras burgare blivit mindre med tiden medan deras priser ökat. Inte bra!
Tyvärr har jag börjat märka samma trend hos Max. Så nu vet jag inte vad jag ska göra.
Jag får väl helt enkelt börja köpa mer lokal pizza eller nåt

Har de blivit ännu mindre? Jag minns jag var så förvånad när jag köpte deras hamburgare, den vanliga, originalet. Var tvungen att googla, och de hade den storleken när de dök upp först. Big Mac hade också lika små köttplättar. När man såg bilder så trodde jag att det var två 90 g eller nåt

Medlem

Måste jag välja någon av dessa 2 så blir det Max, även om dem blivit sämre på senaste tiden.

Annars åker jag till den lokala Sibylla kiosken, där får man alltid en massa extra pommes. Pommesen som inte får plats i den lilla pommes påsen häller gubben sen ner i den stora påsen. Så när man sen åker hem och häller ut allt på en tallrik får man nästan en hel tallrik med bara pommes Sen burgarna är alltid helt ok och alltid 90 eller 150 gram, på Max eller Donken har jag ingen koll på hur stora burgarna är nu för tiden.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Har de blivit ännu mindre? Jag minns jag var så förvånad när jag köpte deras hamburgare, den vanliga, originalet. Var tvungen att googla, och de hade den storleken när de dök upp först. Big Mac hade också lika små köttplättar. När man såg bilder så trodde jag att det var två 90 g eller nåt

Jag vet inte säkert men jag beställde en kycklingburgare på Max förra veckan och den kändes mindre än jag kom ihåg. Det skulle kunna vara för att dom hade virat in den i papper istället för att ha den i en kartong som dom hade innan. Jag har inte varit på Max på några månader innan jag åt nu i veckan så det skulle kunna vara så att jag kanske kommer ihåg helt fel också


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag vet inte säkert men jag beställde en kycklingburgare på Max förra veckan och den kändes mindre än jag kom ihåg. Det skulle kunna vara för att dom hade virat in den i papper istället för att ha den i en kartong som dom hade innan. Jag har inte varit på Max på några månader innan jag åt nu i veckan så det skulle kunna vara så att jag kanske kommer ihåg helt fel också

Testat att göra egna hamburgare hemma? Du kan ju välja frysta eller färska. Blir gott och mycket billigare. Och större än många av McDonald's burgare

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jaa! Detta har jag med märkt.

Jag tycker nästan det är så på alla snabbmatsburgare nu för tiden faktiskt. Kanske inte hos Sibylla dock, dom känns ganska väl-stekta.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Tar emot att säga detta som norrlänning men jag föredrar McDonalds före Max. Max har verkligen gått ner sig de senaste åren samtidigt som Donken blivit bättre.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Testat att göra egna hamburgare hemma? Du kan ju välja frysta eller färska. Blir gott och mycket billigare. Och större än många av McDonald's burgare

Det var ganska länge sedan sist. Har du några tips på bra färdiga burgare?

Kom just på att det borde funka bra att ta vegetarisk schnitzel i ett hamburgerbröd som substitut för friterad kyckling.
Vet att Hälsans kök har goda.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det var ganska länge sedan sist. Har du några tips på bra färdiga burgare?

Kom just på att det borde funka bra att ta vegetarisk schnitzel i ett hamburgerbröd som substitut för friterad kyckling.
Vet att Hälsans kök har goda.

Jag köper inte färdiga med allt tillbehör. Men jag äter ofta hamburgare som jag tillagar själv. Frysta, ibland färska. Oftast Scan. Vanliga 90 g, nån gång högrevsburgare. Bröd, dressing, hackad lök, senap, ketchup, smörgåsgurka, ost ibland. Och cola till förstås

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag köper inte färdiga med allt tillbehör. Men jag äter ofta hamburgare som jag tillagar själv. Frysta, ibland färska. Oftast Scan. Vanliga 90 g, nån gång högrevsburgare. Bröd, dressing, hackad lök, senap, ketchup, smörgåsgurka, ost ibland. Och cola till förstås

Det var själva burgaren/biffen/köttet jag frågade om
Har provat en av dom där helt färdiga en gång som man bara skulle mikra och det var verkligen inte jättegott


signatur

PSN: OAKTHYR

Gen
Medlem

Om man nu måste så blir det McD och då deras McSelection som är ett ordentligt snäpp över deras ordinarie meny. Max smakar...konstigt, kan dock inte riktigt sätta fingret på vad.

Skriv svar