Vad hände med Webhallen?

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Deras Xbox utbud har blivit kasst, fast det känns som de flesta butiker har sämre Xbox utbud nuförtiden.

Evercade, godis och läsk har försvunnit. Saknar den tiden när man kunde beställa hem ett flak monster.

Handlar ändå alltid på webhallen, om de har spelet då jag är level 24 och jag behåller gärna min långa killstreak där.

Deras kundsupport är den bästa jag varit med om.

Blev det inte försämringar efter att webhallen köpts upp?

Försämringarna kom inte på engång iaf

Medlem
Skrivet av Akronym:

Varför ogillar folk komplett? Genuint nyfiken då de har varit min go to butik för datorer och deras komponenter sedan Windows XP var det hetaste som fanns.

Slutade handla där helt efter flera episoder av rent usel kundservice. Okunnigt, ohjälpsamt och rent av oförskämt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Håller helt med dig, har varit trogen kund i 20 år hos WH med L20 men faktiskt inte handlat så mycket dom senaste åren, tycker stora titlar inte köps in och att min specifika butik i gbg har nästa aldrig nått sortiment alls, väldigt tråkig utveckling ändå.

Medlem

Webhallen var min goto butik för spel i många år. Men utbudet har försämrats markant. Illa för en som mig som gillar med nichade spel och inte bara vill köpa nästa CoD som de tar in flera pallar av. Spel & Sånt är idag min goto butik för spel.

Medlem

Beställer ibland därifrån. Men jag tycker det saknas många specs i förteckningarna för komponenter. Tittar på ett moderkort nu och jag får inte se hur många m.2-platser det har, hur många av de olika usb-uttagen och många fler grejer. Får väldigt ofta gå in på Inet och titta vilka specs en grej på Webhallen har. Det är också dåliga filtreringskriterier.

Medlem

Håller med. Tycker det är tråkigt att de börjar bli mer av en generisk elektronikbutik. Köper mest från Spel & Sånt då jag fortfarande vill sponsra de små spelbutikerna.

Skrivet av KuShO:

När tog dom egentligen bort DVD därifrån?

Nya WRC finns inte i lager (ännu) där, trist!

Det var många år sedan de tog bort film. Måste vara nästan tio år sedan.

Medlem

Komiskt, undrar vem som är inköpsansvarig på WB, Lies of P och vissa andra "bra" spel fick de inte in alls men nog ska de få in Skull Island Rise of Kong som man kan förboka nu...

Medlem

Något jag saknar enormt är statistiken över köp, det cirkeln som visade hur mycket man köpt från varje avdelning

Medlem

Det jag gillar med Webhallen är att jag fortfarande har kvar Tech Romancer till
Dreamcast bland avbeställda ordrar från 2003. Tror jag lyckades beställa det fast det var slutsålt och nu är det för alltid kvar där

https://www.webhallen.com/se/product/35-Tech-Romancer-Dreamca...

Medlem

Var inne i deras Hötorget-butik igår och shit vad skumt de har gjort om sitt kassasystem.

Istället för en lång disk med kassanummer så har de istället spritt ut alla kassor runt i butiken som mindre "stationer". Det innebär att när man får sitt nummer uppe så måste man stå och snurra runt för att se vilken kassa det var som ropade ens namn.
Mycket mycket konstigt.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Webhallen var min goto butik för spel i många år. Men utbudet har försämrats markant. Illa för en som mig som gillar med nichade spel och inte bara vill köpa nästa CoD som de tar in flera pallar av. Spel & Sånt är idag min goto butik för spel.

Spel&sånt är jättebra. Önskar de öppnade lite fler butiker bara.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Komiskt, undrar vem som är inköpsansvarig på WB, Lies of P och vissa andra "bra" spel fick de inte in alls men nog ska de få in Skull Island Rise of Kong som man kan förboka nu...

Haha årtiondets felprioritering att ta in Skull Island

It's not a lake, it's an ocean

Det var länge sedan jag köpte något hos Webhallen nu. Utbudet av spel har verkligen krympt och priserna har gått upp. När Spelbutiken eller Elgiganten tar 549-599 kr för ett spel tar Webhallen 729 kr eller mer. Så brukade det inte vara. Kanske håller de sakta på att förbereda sig för en tid när fysiska spel inte längre säljs, jag vet inte.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

123
Skriv svar