Uppgift: Ursäkten för fiaskot Gollum skrevs av ChatGPT

Robot
Uppgift: Ursäkten för fiaskot Gollum skrevs av ChatGPT
Redaktör
Ponny

En spelare är ändå mer än vad jag trodde!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Satan vad jag började garva när jag läste rubriken.
Mer än jag borde men det är så humoristiskt 🤣

Inte ens en riktig ursäkt klarar man av haha.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

En spelare är ändå mer än vad jag trodde!

Oj, Fredda på krigsstigen, det gillar vi.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Man kan ju knappast kalla det "snäv tidsram" när spelet försenades tre gånger från 2021 till 2023. Någon gång får man ju gå ut och säga som det är: Inkompetenta utvecklare.

Gnällkuk

Lolum


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Medlem
Skrivet av kebbe:

Man kan ju knappast kalla det "snäv tidsram" när spelet försenades tre gånger från 2021 till 2023. Någon gång får man ju gå ut och säga som det är: Inkompetenta utvecklare.

Skulle inte gå så långt, Daedalic Entertainment har släppt flera bra spel under 15 års tid, vilket dom inte hade klarat av om dom var inkompetenta.

Nacon har en ganska så dålig utgivare där ett flertal av deras spelsläpp har varit skit, och sedan så är Gollum inte den typ av spel som Daedalic Entertainment har erfarenhet av så det var något nytt för dom.

Quake-konnässsör

Har vi några försäljningssiffror på spelet?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Skulle inte gå så långt, Daedalic Entertainment har släppt flera bra spel under 15 års tid, vilket dom inte hade klarat av om dom var inkompetenta.

Nacon har en ganska så dålig utgivare där ett flertal av deras spelsläpp har varit skit, och sedan så är Gollum inte den typ av spel som Daedalic Entertainment har erfarenhet av så det var något nytt för dom.

Jag tror att folk glömmer att det inte alltid är samma personer som finns kvar på en spelstudio för alltid. Bara för att de har samma företagsnamn betyder det inte att det är samma personer som satt där nu som för 15 år sedan. Detta bidrar nog mycket till förfallet man har sett hos andra utvecklare med, såsom Blizzard och DICE.

Med andra ord så kan det absolut handla om inkompetens ändå.

Medlem
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Satan vad jag började garva när jag läste rubriken.
Mer än jag borde men det är så humoristiskt 🤣

Inte ens en riktig ursäkt klarar man av haha.

De tänkte inte be om ursäkt alls. Det var Nacon som via Chat GPT bad om ursäkt, Daedalic visste inte ens om det! Lawlz~


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

De tänkte inte be om ursäkt alls. Det var Nacon som via Chat GPT bad om ursäkt, Daedalic visste inte ens om det! Lawlz~

Det gör det bara roligare 🤣

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Satan vad jag började garva när jag läste rubriken.
Mer än jag borde men det är så humoristiskt 🤣

Inte ens en riktig ursäkt klarar man av haha.

Börjar fundera om detta är något sjukt experimentellt projekt där hela spelet är genererat med AI för att se vad som händer? Egentligen är det ingen som jobbar på spelet utan allt från spel till ursäkt är AI. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Börjar fundera om detta är något sjukt experimentellt projekt där hela spelet är genererat med AI för att se vad som händer? Egentligen är det ingen som jobbar på spelet utan allt från spel till ursäkt är AI. XD

Så även den ensamme hjälte som fortfarande spelar..

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Börjar fundera om detta är något sjukt experimentellt projekt där hela spelet är genererat med AI för att se vad som händer? Egentligen är det ingen som jobbar på spelet utan allt från spel till ursäkt är AI. XD

Haha, den tanken slog mig också, hade ju förklarat ett och annat åtminstone.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Haha, den tanken slog mig också, hade ju förklarat ett och annat åtminstone.

Snart avslöjas det när några studenter på KTH kommer ut med sanningen! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av stenman:

Så även den ensamme hjälte som fortfarande spelar..

AI skapar OCH spelar alla spel

Avstängd

Vad spelar det egentligen för roll? Man menar ju ändå aldrig ursäkterna som man trycker ur sig.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Vad spelar det egentligen för roll? Man menar ju ändå aldrig ursäkterna som man trycker ur sig.

Det är väl en del av problemet. Då kan man likagärna skita i att förmedla den.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Vad spelar det egentligen för roll? Man menar ju ändå aldrig ursäkterna som man trycker ur sig.

Så sant.

Medlem

Vad har alla 13 miljoner gått till?

Gissar att Storyn är skriven med hjälp av chat GTP.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag orkar inte ens kommentera själv, så lät ChatGPT kommentera åt mig:

"Såg ursäkten för det usla Gollum-spelet, skriven med hjälp av ChatGPT. Skandalöst dåligt spel, och nu använder de till och med AI för att försvara det. Pinsamt!"

Medlem
Skrivet av nmbrg:

Jag orkar inte ens kommentera själv, så lät ChatGPT kommentera åt mig:

"Såg ursäkten för det usla Gollum-spelet, skriven med hjälp av ChatGPT. Skandalöst dåligt spel, och nu använder de till och med AI för att försvara det. Pinsamt!"

Nice try. 😄 Men Chat-GTP uttrycker sig inte så där rättframt, utan mer sliskigt och politiskt korrekt. Den använder inte kommatecken heller som du gör.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nice try. 😄 Men Chat-GTP uttrycker sig inte så där rättframt, utan mer sliskigt och politiskt korrekt. Den använder inte kommatecken heller som du gör.

Jag hör dig inte bakom min skärmdump av ChatGPT-appen i mobilen.

Skrivet av lonian:

Vad har alla 13 miljoner gått till?

Gissar att Storyn är skriven med hjälp av chat GTP.

Marknadsföring naturligtvis!

Medlem
Skrivet av nmbrg:

Jag hör dig inte bakom min skärmdump av ChatGPT-appen i mobilen.

<Uppladdad bildlänk>

Haha jag gillar hur den tog tillfället i akt att försöka marknadsföra sin fascinerande AI-teknik, men att du snabbt slog ned på det


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nice try. 😄 Men Chat-GTP uttrycker sig inte så där rättframt, utan mer sliskigt och politiskt korrekt. Den använder inte kommatecken heller som du gör.

Nice try!

Medlem
Skrivet av nmbrg:

Jag hör dig inte bakom min skärmdump av ChatGPT-appen i mobilen.

<Uppladdad bildlänk>

Oj. Imponerande om det är sant, ffa den kortare versionen.

Kan nån dubbelkolla att den svarar så?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oj. Imponerande om det är sant, ffa den kortare versionen.

Kan nån dubbelkolla att den svarar så?

Om det nu var så viktigt för dig att motbevisa någons skärmdump i ett forum så dubbelkolla själv? Känns som du underskattar chatgpt om du har så svårt att tro på att det kan vara en legit kommentar

12
Skriv svar