Lords of the Fallen släpps i dag, men Xbox-versionen är inte helt redo

Robot
Lords of the Fallen släpps i dag, men Xbox-versionen är inte helt redo

En patch ska dock släppas under de kommande dagarna.

#Hexworks, #Lords-of-the-fallen


Var är FZ:s recension?

Medlem

Är det potatisen som spökar fortfarande?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det potatisen som spökar fortfarande?

Ja det bör det ju vara.

Medlem

Låter illa när de går ut o varnar så här, ska bli intressant o höra vilka problem det rör sig om.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja det bör det ju vara.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Var är FZ:s recension?

Undrar det samma, embargot släppte igår

Medlem

Spelet lider av Xbox Syndromet.

Medlem

Ser sjukt mycket fram emot det här spelet.
Har dock som praxis att vänta med att köpa spel tills dom blivit 6-12 månader. Oftast billigare, och en del patchar har hunnit släppas. Win-win.

Medlem

PC versionen ska tydligen vara ganska trasig den med. Verkar vara UE5 generella problem. Optimering.

Medlem

Kommer köpa det på PC sedan. Har så kul just nu med andra spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Releasehästryttare
Skrivet av lonian:

Kommer köpa det på PC sedan. Har så kul just nu med andra spel.

Spelet har 33% positiva omdömen just nu på Steam, blir en skip för min del men är du sugen på att spela ett trasigt spel go ahead!

Medlem

Jag har spelat en timme nu på Playstation 5 och spelet har MYCKET potential MEN...har aldrig spelat ett spel på PS5 med sämre framerate än detta, det är typ ospelbart, skulle tippa på att jag har 10 fps emot den första riktiga bossen, i performance mode med...ysh

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet har 33% positiva omdömen just nu på Steam, blir en skip för min del men är du sugen på att spela ett trasigt spel go ahead!

Som sagt, köper det senare. Lär ju lagas om några månader.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Flyter på fint på PS5 för mig. Tycker spelet är helt magisk.t Lite Dark souls 4 vibbar.
Stäng av HDR.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Flyter på fint på PS5 för mig. Tycker spelet är helt magisk.t Lite Dark souls 4 vibbar.
Stäng av HDR.

Var det det enda du justerade från default då, att stänga av HDR?

På Steam pratas det om att någon setting är otydlig med att raytracing sätts igång.

Men viktigast, hur bra är spelet? Fan, jag lät bli att köpa bara pga allt klagomål.


signatur

Memento Mori

Medlem

Hade stora problem att komma vidare från startskärmen (New game, settings osv). Har en pc vid tvn och endast en xbox kontroller (och en mus) kopplat till den. Tog många försök att få spelet att komma in i settings och sedan new game. Dock efter säkert 8-9 försök så lyckades det hoppa igång.

I spelet sen så hade jag inga problem med kontroller eller performance. Men om man skall gå efter reviews så verkar problemen dyka upp senare med ojämna framerates och stutters. Den som lever får se. Sen får man se vem som har rätt "Boss fights är för enkla". Eller "Boss fights är för svåra!". Antar det har med vilken build man har ...

En sak som jag reagerade på direkt på (var kanske trött) var alla tutorials som slängdes upp i ansiktet de första minuterna, med nya moves, funktioner, osv. Så "paceningen" för det var lite annorlunda... Får spela om början igen och se vad jag missade / missförstod

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag har spelat en timme nu på Playstation 5 och spelet har MYCKET potential MEN...har aldrig spelat ett spel på PS5 med sämre framerate än detta, det är typ ospelbart, skulle tippa på att jag har 10 fps emot den första riktiga bossen, i performance mode med...ysh

Vad konstigt, jag spelar på Ps5 och blev väldigt förvånad över hur bra det flyter. Känns som stadiga 60fps konstant med ett fåtal framedrops här och där. Laddade du ned första patchen innan du startade spelet?

Har dock sett olika recensioner av Windows & Xbox versionerna som verkar vara dåligt optimerade. Gillar spelet skarpt! Väldigt likt Dark Souls, kunde typ vara Dark Souls 4.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Var det det enda du justerade från default då, att stänga av HDR?

På Steam pratas det om att någon setting är otydlig med att raytracing sätts igång.

Men viktigast, hur bra är spelet? Fan, jag lät bli att köpa bara pga allt klagomål.

Stängde av HDR men inte för att jag märkte att det påverkade prestandan så mycket utan mer för att jag tycke Hdr såg tråkigt ut rent implementeringsmässigt.

Som sagt jag tycker det är ett riktigt bra spel. Känns lite som att målet var att göra Dark Souls 4.

1
Skriv svar