Marvel's Spider-Man 2

Medlem

Det var ju lite fult hur det gick till i serietidningsvärlden med Miles Morales, men Insomniac har verkligen gjort sin egen Spider-man och ändå varit trogen originalet, även med Miles. Det kändes att MM var ett "nedklippt" spel med mycket innehåll som strukits för att få ut titeln snabbt, men musiken i båda spelen, stämningen, skillnaden mellan karaktärerna... Så jäkla imponerad av hur de gjorde allt rätt med Spider-man. Lagom långt, inga mikrotransaktioner, inga "nödvändiga" collectathons utan mer fan-service. Enbart web swinging var värt pengarna för mig, men så är jag gammal fan av 80-talets web crawler. MM kändes lite mer light som sagt, slarvigt användargränssnitt och remastern gjorde mig lite förbannad (med utbytt Peter och en klumpigt hanterad PR).

Enda jag egentligen inte gillade i originalet var alla gadgets. Spider-man är väl fasen inte Batman? Men 2023 vore det konstigt om geniet Peter inte hade gadgets och utan dem hade spelet blivit väldigt repetitivt. Det här är det enda spelet jag förbeställt sedan... um... originalet. De verkar ha fått ihop en bra, originell story igen, en egen grej, men kärleksfullt hanterad i förhållande till "originalet" (serietidningarna). Och tack gode GUD för alla inom spel/film/TV som inser att vi inte behöver upprepa origin stories varenda j-a gång.

För övrigt har det funnits många, många bra/intressanta Spider-man spel före dessa.

Avstängd

Han undrade, och jag svarade. Har förstått att du inte gillar när vi pekar ut det uppenbara.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Kommer detta till pc i framtiden?

Tror runt Q1 2025.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu är ju inte grafik allt som kan göra skillnad på spel mellan ps4 och ps5.
Tyvärr ser folk bara grafik eller fps och inte allt annat som kan göras.

Nu spelar jag mestadels på min Nintendo Switch men trots det tycker jag att spelen till nuvarande generation haft svårt att nyttja hästkrafterna ordentligt. Jag förstår mycket väl att annat kan prioriteras, men någon gång vill jag få det där ”WOW-ögonblick” som jag fick utav Uncharted 4, Horizon Zero Dawn, och God of War.

Medlem

Peppen är obeskrivlig! Jag och sönerna har spelat Spider-Man 1 och Miles Morales nu det senaste (eller ah, de backseatgamear mest🤣) så nu är vi sjukt pepp på Spider-Man 2! Perfekt att det släpps i helgen med när man är gräsänkling!😝

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Han undrade, och jag svarade. Har förstått att du inte gillar när vi pekar ut det uppenbara.

Vilka är "vi"? Bara undrar


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Undra när Sonys uttjatade open world single player formula skall sluta belönas med toppbetyg. Har själv en PS5 och är nöjd med konsolen men utbudet av bra AAA spel till konsolen lämnar ju mycket att önska. God of war, spider man, last of us, horizon osv känns bara som reskinnade kopior av varandra. Visst förekommer det skillnader men imo så är den här typen av spel så jäkla uttjatade. Massa dryg dialog, cutscenes, map markers osv osv. Önskar att Sony kunde fokuserat lite mer på multiplayer spel, riktigt tunga RPGs osv, VILL ha en anledning att dra igång PS5an helt enkelt

Medlem
Skrivet av DieZe:

Undra när Sonys uttjatade open world single player formula skall sluta belönas med toppbetyg. Har själv en PS5 och är nöjd med konsolen men utbudet av bra AAA spel till konsolen lämnar ju mycket att önska. God of war, spider man, last of us, horizon osv känns bara som reskinnade kopior av varandra. Visst förekommer det skillnader men imo så är den här typen av spel så jäkla uttjatade. Massa dryg dialog, cutscenes, map markers osv osv. Önskar att Sony kunde fokuserat lite mer på multiplayer spel, riktigt tunga RPGs osv, VILL ha en anledning att dra igång PS5an helt enkelt

Ser verkligen inte hur de fyra spelen du nämner är kopior. Ja jo man har pilbåge i både Horizon och last of us. Men annars finns det inte mycket likheter.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Han undrade, och jag svarade. Har förstått att du inte gillar när vi pekar ut det uppenbara.

Medlem
Skrivet av Thane:

Ser verkligen inte hur de fyra spelen du nämner är kopior. Ja jo man har pilbåge i både Horizon och last of us. Men annars finns det inte mycket likheter.

För mig är dem det iaf. Single player, stort fokus på story, mycket dialog och cutscenes, grunda rpg system, mycket extra krims krams, map markers osv. Sony känns väldigt fast i att endast fokusera på single player spel med story fokus vilket för mig som PS5 ägare känns väldigt meh. Saknas bredd i spelkatalogen imo.

Medlem

Gillade första och tvåan ser ut att bli ännu bättre


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av DieZe:

För mig är dem det iaf. Single player, stort fokus på story, mycket dialog och cutscenes, grunda rpg system, mycket extra krims krams, map markers osv. Sony känns väldigt fast i att endast fokusera på single player spel med story fokus vilket för mig som PS5 ägare känns väldigt meh. Saknas bredd i spelkatalogen imo.

Precis varenda annan utgivare sysslar ju med multiplayer - så borde finnas en del att hämta där. Vill du spela RPG kan Baldurs Gate 3 rekommenderas.

Medlem

Helgen är räddad!


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag väntar nog tror jag. Har lite svårt för att det är två Spindlar. Peter Parker är Spider-Man för mig, ingen annan. Jag började på Miles men jag kände inget för det. Jag gillar inte när det blir för rörigt, tyckte första spelet var lagom på den punkten.

Jag gillar Alan Wake också, men är lite skeptisk när man ska spela två olika karaktärer. När man väntat i flera år så vill man ju spela som Alan. Fattar inte varför de ska krångla till saker. Men det verkar som att många vill ha mer komplexa spel, att det ska blir mer hela tiden, större.

Ha ha förvänta dig inte att spelet blir mindre komplicerat efter dlc mm bara. Det finns alltid en risk att man kommer att kunna spela som fler karaktärer i framtida dlc.

Medlem

Hade så kul med det första spelet att jag tog Platinum i bara farten vilket jag i vanliga fall aldrig brukar försöka mig på. MM var bra det också men i mina ögon ganska långt ifrån det första.

Riktigt pepp på tvåan hur som men får se hur mycket jag hinner med nu när vi precis fått tillökning i familjen😄. Nedladdat och klart iaf👍👍.

Edit: Bra recension!

Avstängd

Lägg av. Jag kan inte simma.

Medlem
Skrivet av Querth:

Det visuella är oerhört imponerande. Kollade nyss Digital foundrys tech review

https://www.youtube.com/watch?v=P8JnbYKrYpA

Riktigt stor skillnad på det mesta rent grafiskt.
Jag var väl kanske en av de som inte riktigt kände den där wow-känslan när det först visades. Känns som jag får äta upp det nu^^.

Skribent
Skrivet av Monk D:

Från vad jag har kunnat se i förväg så är ungefär 31 av 47 från det första spelet bortblåsta. Men om jag har tur så är informationen jag fått inte fullständig. Alternativa färger är tyvärr ingenting som lockar mig

Har du möjlighet att kolla om Last Stand eller Scarlet Spider II överlevt?

Tack!

Hej! Har kikat och, tyvärr, saknas dessa. Peter har en dräkt som heter Scarlet Spider III och Miles en som heter Last Stand. Dessa påminner om de du nämner, men är inte kopior av dessa.

Men det finns en hel radda med coola dräkter så om du skaffar tror jag säkert att du hittar nya favoriter! 🙂

Medlem

Har dom 2 första spelen på wishlist på steam.
Har inte kommit för mig att köpa och spela. Så blir det spela detta så blir det långt i framtiden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ha ha förvänta dig inte att spelet blir mindre komplicerat efter dlc mm bara. Det finns alltid en risk att man kommer att kunna spela som fler karaktärer i framtida dlc.

Ja, jag förutspår att det i framtiden blir som i Spider-Verse. Det räckte nog med första spelet för mig. Remastern brydde jag inte om, för de ändrade ju utseendet på Peter Parker

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Nu spelar jag mestadels på min Nintendo Switch men trots det tycker jag att spelen till nuvarande generation haft svårt att nyttja hästkrafterna ordentligt. Jag förstår mycket väl att annat kan prioriteras, men någon gång vill jag få det där ”WOW-ögonblick” som jag fick utav Uncharted 4, Horizon Zero Dawn, och God of War.

Jag tycker att Ragnarök och Ghostwire är snygga och t o m tekniskt underlägsna Breath of the Wild är snyggt i mina ögon. De som tycker att grafiken är viktigast bör nog lägga pengarna på PC istället.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Sony känns väldigt fast i att endast fokusera på single player spel med story fokus vilket för mig som PS5 ägare känns väldigt meh.

Precis därför jag är glad att vara PS5 ägare, hahah.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Precis därför jag är glad att vara PS5 ägare, hahah.

Jo, jag säger inte att dem ska sluta göra det dem är bra på. Men jag upplever att jag allt mer sällan har en anledning att dra igång mitt PS5 på grund av vad jag upplever är ett väldigt smalt utbud av genrer av spel som faktiskt är bra och håller hög kvalité. Tyvärr åker min series X igång mycket oftare nu för tiden även om jag föredrar PS5an

Medlem
Skrivet av DieZe:

Jo, jag säger inte att dem ska sluta göra det dem är bra på. Men jag upplever att jag allt mer sällan har en anledning att dra igång mitt PS5 på grund av vad jag upplever är ett väldigt smalt utbud av genrer av spel som faktiskt är bra och håller hög kvalité. Tyvärr åker min series X igång mycket oftare nu för tiden även om jag föredrar PS5an

Ja, vi spelare har valmöjligheter. Man kan skaffa en Xbox, Playstation, Switch eller en PC.

Medlem
Skrivet av DieZe:

För mig är dem det iaf. Single player, stort fokus på story, mycket dialog och cutscenes, grunda rpg system, mycket extra krims krams, map markers osv. Sony känns väldigt fast i att endast fokusera på single player spel med story fokus vilket för mig som PS5 ägare känns väldigt meh. Saknas bredd i spelkatalogen imo.

Om du är ute efter innovation och nya idéer så får du nog leta på annat håll, trippel A industrin lägger ner så mycket resurser på spel att skulle ett projekt misslyckas så är det många människor som får gå hem. Dom håller sig till det dom vet att folk kommer köpa, dvs att de kör på säkra kort.

Jag uppskattar dock att Sonys titlar är välpolerade, man vet alltid att man kommer få en fungerande produkt och att man får ut 15-30 timmar kvalitetsunderhållning.

Skrivet av Force:

Precis därför jag är glad att vara PS5 ägare, hahah.

Precis, har ingen Playstation för tillfället, men alltid uppskattat deras och Nintendos fokus på stora högkvalitativa singelplayerspel!

Medlem

Jag älskade första Spider-Man, men jag kände mig rätt mätt på formulan efter jag klarat det 100%. Men jag köpte och körde Miles Morales 100% också, men efter det började det kännas för mycket av samma. Och nu verkar tvåan vara väldigt lik de två föregående spelen, så jag tror jag väntar till någon rea innan jag köper det. Tvivlar inte på att det är ett mycket bra spel dock.

Gen
Medlem
Skrivet av Fredede:

Jag älskade första Spider-Man, men jag kände mig rätt mätt på formulan efter jag klarat det 100%. Men jag köpte och körde Miles Morales 100% också, men efter det började det kännas för mycket av samma. Och nu verkar tvåan vara väldigt lik de två föregående spelen, så jag tror jag väntar till någon rea innan jag köper det. Tvivlar inte på att det är ett mycket bra spel dock.

Känner exakt likadant som du. Fixade också Platinum på båda och då kände man sig verkligen klar med spelet. Tvivlar dock inte att spelet är fantastiskt och finns tid längre fram så blir det nog ett köp.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Samma här. Spelade igenom och såg charmen, men inte riktigt den galna hypen som är spiderman.

Medioker story med typiskt hollywood tema där man gång på gång låter boven smita för att man är "the good guy" och ska ge alla 10 chanser att bli god igen.

Det är lite grejen med Spindelmannen. Pga hans beslut som gjorde att hans morbror dog, och att han är en genomsnäll kille så ger han alla chanser till alla, utan undantag. Tom när han slår håller han igen för att inte skada någon. Han är ofantligt, löjligt stark egentligen. Serietidningen är lite tokig ibland, men vid något tillfälle så dog Peter och Doc Ock tog över hans kropp och ämnade bli en bättre person och fortsätta Spindelmannens arv. Han insåg inte hur stark han var och när han slogs med skorpionen slog han bokstavligen talat av hans käke.

Med det sagt, stort Spindelmannen fan sedan 80-talet, älskade ettan (spelat om det 3 ggr och tagit platina vilket jag sällan gör). Så sjukt hypad på 2an och även om det är "mer av samma" kommer jag älska det, då 1an fortfarande håller för mig.

Tack för en bra recension!!!


signatur

I drank what?

Medlem

Hype inför fredag

Skriv svar