Woohoo! Super Mario Bros. Wonder får superbetyg
Ja, det är ju Mario
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2, Sonos Sub Mini.
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge
Jag gillar verkligen 2D Mario och har alltid gjort det men måste säga att spelet, som vanligtvis riktas mot yngre publik, känns extra "barnsligt" nu. Vad tycker ni? Det som stör mig mest är den där jävla babblande blomman.
Hursomhelst, ska lira det co-op hos en polare på lördag och det ser jag verkligen fram emot.
Jag gillar verkligen 2D Mario och har alltid gjort det men måste säga att spelet, som vanligtvis riktas mot yngre publik, känns extra "barnsligt" nu. Vad tycker ni? Det som stör mig mest är den där jävla babblande blomman.
Hursomhelst, ska lira det co-op hos en polare på lördag och det ser jag verkligen fram emot.
Du kan stänga av babblet om du vill.
Du kan stänga av babblet om du vill.
Åhå, trevligt.
Listade lite Youtube-recensioner här och det är ständiga 9:or och hyllningar till fantastisk fantasi och "det bästa 2D-Mariot sedan Super Mario World"
Riktigt höga betyg! Lägsta betyget är en 7:a och en 8:a resten 9:or Vi verkar ha en GOTY-kandidat faktiskt!
Nu har jag bara sett lite gameplay, men ja, det känns lite barnsligt skulle jag också säga.
Sen undrar jag om Mario betygssätts på samma sätt som andra spel, eller om kulturen och minnenas allé är så stark att dessa spel alltid får toppenbetyg? Kanske är dom så pass bra, var länge sen jag spelade ett Nintendo-spel, men känns samtidigt otroligt att man kan köra samma gamla koncept och ändå lyckas varje gång.
Nu har jag bara sett lite gameplay, men ja, det känns lite barnsligt skulle jag också säga.
Sen undrar jag om Mario betygssätts på samma sätt som andra spel, eller om kulturen och minnenas allé är så stark att dessa spel alltid får toppenbetyg? Kanske är dom så pass bra, var länge sen jag spelade ett Nintendo-spel, men känns samtidigt otroligt att man kan köra samma gamla koncept och ändå lyckas varje gång.
Nja, fick verkligen NSMB-spelen så höga betyg? Rätt oinspirerade spel hela bunten...
Allmänna stämningen i recensionerna för Wonder tycks ju vara att det är ett rejält uppryck över just NSMB-spelen.
Nja, fick verkligen NSMB-spelen så höga betyg? Rätt oinspirerade spel hela bunten...
Allmänna stämningen i recensionerna för Wonder tycks ju vara att det är ett rejält uppryck över just NSMB-spelen.
Precis, de flesta recensenter säger ju precis att detta är det mest förnyande och fantasi-rika 2D-spelet sen Super Mario World (SNES) så det säger ju en hel del hur stort det här är. Det kanske inte är revolutionerande men ändå fullproppat med så många nya idéer att det både är ett Mario-spel du kan känna igen dig i men ständigt överraskas av på så många sätt. Det är ingen simpel upprepning av tidigare spel som bara får höga betyg "för att det är Mario/Nintendo" utan ett riktigt bra och innovativt sätt som förnyar serien på sätt som inte skett på typ 30 år. Det är inte att fnysa åt!
Precis, de flesta recensenter säger ju precis att detta är det mest förnyande och fantasi-rika 2D-spelet sen Super Mario World (SNES) så det säger ju en hel del hur stort det här är. Det kanske inte är revolutionerande men ändå fullproppat med så många nya idéer att det både är ett Mario-spel du kan känna igen dig i men ständigt överraskas av på så många sätt. Det är ingen simpel upprepning av tidigare spel som bara får höga betyg "för att det är Mario/Nintendo" utan ett riktigt bra och innovativt sätt som förnyar serien på sätt som inte skett på typ 30 år. Det är inte att fnysa åt!
Är mest impad över hur påkostad grafiken och animationerna är, som natt och dag jämfört med den där hemska 2005-designen i NSMB-spelen. Man blir sugen på att spela direkt när man ser en trailer på Wonder...jämfört med när Nintendo visade upp NSMB. U, då spolade jag bara förbi den delen av directen.
TL;DR en stark start följt av en nedåtgående trend
Metacritics snitt:
New Super Mario Bros (2006, DS): 89
New Super Mario Bros Wii (2009, Wii): 87
New Super Mario Bros 2 (2012, 3DS): 78
New Super Mario Bros U (2012, Wii U): 84
New Super Mario Bros U Deluxe (2019, Switch): 80
Är mest impad över hur påkostad grafiken och animationerna är, som natt och dag jämfört med den där hemska 2005-designen i NSMB-spelen. Man blir sugen på att spela direkt när man ser en trailer på Wonder...jämfört med när Nintendo visade upp NSMB. U, då spolade jag bara förbi den delen av directen.
Håller med, ser ju riktigt bra ut och av animationerna jag sett i Directs och recensionerna har de jobbat betydligt mer på ansiktsuttryck och mycket annat som förhöjer upplevelsen. Det här är absolut ingen dussinuppföljare som bara får bra betyg för att det är Mario.
Ja eller så ser det ut som någon har knarkat när de gjorde spelet🤣
Ja eller så ser det ut som någon har knarkat när de gjorde spelet🤣
Det märks ju att dom där japarna har knaprat piller samtidigt som dom kom på idén till Wonder. Allt är ju typ LSD
Haha, jag håller med! Detta gjorde mig skeptisk till en början men desto mer jag sett från spelet desto bättre verkar det! Kan inte vänta att få ta del av denna snedtripp!
Roligt med lite högre kvalitet på barnspelen nuförtiden.
Jag och mina vuxna gubbkompisar ska köra skiten ur det har tillsammans! Sen är det ett plus att våra barn kan spela också.
Roligt med lite högre kvalitet på barnspelen nuförtiden.
En riktig tuffe Uffe här.