Woohoo! Super Mario Bros. Wonder får superbetyg

Robot
Woohoo! Super Mario Bros. Wonder får superbetyg
Medlem

Fantastiskt! Nintendo levererar igen. Ska bli så jäkla kul på fredag.

Medlem

Ja, det är ju Mario


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

Gen
Medlem

Jag gillar verkligen 2D Mario och har alltid gjort det men måste säga att spelet, som vanligtvis riktas mot yngre publik, känns extra "barnsligt" nu. Vad tycker ni? Det som stör mig mest är den där jävla babblande blomman.

Hursomhelst, ska lira det co-op hos en polare på lördag och det ser jag verkligen fram emot.

Medlem

Det är riktigt roligt, mer vill jag inte säga pga potentiella spoilers.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag gillar verkligen 2D Mario och har alltid gjort det men måste säga att spelet, som vanligtvis riktas mot yngre publik, känns extra "barnsligt" nu. Vad tycker ni? Det som stör mig mest är den där jävla babblande blomman.

Hursomhelst, ska lira det co-op hos en polare på lördag och det ser jag verkligen fram emot.

Du kan stänga av babblet om du vill.

Gen
Medlem
Skrivet av lasselason:

Du kan stänga av babblet om du vill.

Åhå, trevligt.

Medlem

Det ser inte ut som att det kommer finnas något spel som sveper hem de flesta GOTY-utmärkelserna detta år när det finns så många kandidater.

Medlem

Listade lite Youtube-recensioner här och det är ständiga 9:or och hyllningar till fantastisk fantasi och "det bästa 2D-Mariot sedan Super Mario World"

Medlem

Nice.
Få andra konsoler som levererat så mycket kvalitetsspel som Switch.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Listade lite Youtube-recensioner här och det är ständiga 9:or och hyllningar till fantastisk fantasi och "det bästa 2D-Mariot sedan Super Mario World"

Riktigt höga betyg! Lägsta betyget är en 7:a och en 8:a resten 9:or Vi verkar ha en GOTY-kandidat faktiskt!

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag gillar verkligen 2D Mario och har alltid gjort det men måste säga att spelet, som vanligtvis riktas mot yngre publik, känns extra "barnsligt" nu. Vad tycker ni? Det som stör mig mest är den där jävla babblande blomman.

Nu har jag bara sett lite gameplay, men ja, det känns lite barnsligt skulle jag också säga.

Sen undrar jag om Mario betygssätts på samma sätt som andra spel, eller om kulturen och minnenas allé är så stark att dessa spel alltid får toppenbetyg? Kanske är dom så pass bra, var länge sen jag spelade ett Nintendo-spel, men känns samtidigt otroligt att man kan köra samma gamla koncept och ändå lyckas varje gång.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Nu har jag bara sett lite gameplay, men ja, det känns lite barnsligt skulle jag också säga.

Sen undrar jag om Mario betygssätts på samma sätt som andra spel, eller om kulturen och minnenas allé är så stark att dessa spel alltid får toppenbetyg? Kanske är dom så pass bra, var länge sen jag spelade ett Nintendo-spel, men känns samtidigt otroligt att man kan köra samma gamla koncept och ändå lyckas varje gång.

Nja, fick verkligen NSMB-spelen så höga betyg? Rätt oinspirerade spel hela bunten...
Allmänna stämningen i recensionerna för Wonder tycks ju vara att det är ett rejält uppryck över just NSMB-spelen.

Medlem

Känns som Mario spelen får höga betyg just för att det är Mario. Det här ser ut som vilket Nintendo alster som helst? Alltså cirka 15 år efter rent tekniskt haha

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nja, fick verkligen NSMB-spelen så höga betyg? Rätt oinspirerade spel hela bunten...
Allmänna stämningen i recensionerna för Wonder tycks ju vara att det är ett rejält uppryck över just NSMB-spelen.

Precis, de flesta recensenter säger ju precis att detta är det mest förnyande och fantasi-rika 2D-spelet sen Super Mario World (SNES) så det säger ju en hel del hur stort det här är. Det kanske inte är revolutionerande men ändå fullproppat med så många nya idéer att det både är ett Mario-spel du kan känna igen dig i men ständigt överraskas av på så många sätt. Det är ingen simpel upprepning av tidigare spel som bara får höga betyg "för att det är Mario/Nintendo" utan ett riktigt bra och innovativt sätt som förnyar serien på sätt som inte skett på typ 30 år. Det är inte att fnysa åt!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Precis, de flesta recensenter säger ju precis att detta är det mest förnyande och fantasi-rika 2D-spelet sen Super Mario World (SNES) så det säger ju en hel del hur stort det här är. Det kanske inte är revolutionerande men ändå fullproppat med så många nya idéer att det både är ett Mario-spel du kan känna igen dig i men ständigt överraskas av på så många sätt. Det är ingen simpel upprepning av tidigare spel som bara får höga betyg "för att det är Mario/Nintendo" utan ett riktigt bra och innovativt sätt som förnyar serien på sätt som inte skett på typ 30 år. Det är inte att fnysa åt!

Är mest impad över hur påkostad grafiken och animationerna är, som natt och dag jämfört med den där hemska 2005-designen i NSMB-spelen. Man blir sugen på att spela direkt när man ser en trailer på Wonder...jämfört med när Nintendo visade upp NSMB. U, då spolade jag bara förbi den delen av directen.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nja, fick verkligen NSMB-spelen så höga betyg? Rätt oinspirerade spel hela bunten...

TL;DR en stark start följt av en nedåtgående trend

Metacritics snitt:

New Super Mario Bros (2006, DS): 89
New Super Mario Bros Wii (2009, Wii): 87
New Super Mario Bros 2 (2012, 3DS): 78
New Super Mario Bros U (2012, Wii U): 84
New Super Mario Bros U Deluxe (2019, Switch): 80

Medlem

Som förväntat.
Säga vad man vill om Nintendo, men dom fräschar alltid någon gång upp sina IP's till något unikt, till skillnad mot konkurrenten SEGA som med Sonic bara har en enda formula som består av "springa snabbt"... som ju känns så förlegat att man får huvudvärk.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Är mest impad över hur påkostad grafiken och animationerna är, som natt och dag jämfört med den där hemska 2005-designen i NSMB-spelen. Man blir sugen på att spela direkt när man ser en trailer på Wonder...jämfört med när Nintendo visade upp NSMB. U, då spolade jag bara förbi den delen av directen.

Håller med, ser ju riktigt bra ut och av animationerna jag sett i Directs och recensionerna har de jobbat betydligt mer på ansiktsuttryck och mycket annat som förhöjer upplevelsen. Det här är absolut ingen dussinuppföljare som bara får bra betyg för att det är Mario.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag gillar verkligen 2D Mario och har alltid gjort det men måste säga att spelet, som vanligtvis riktas mot yngre publik, känns extra "barnsligt" nu. Vad tycker ni? Det som stör mig mest är den där jävla babblande blomman.

Hursomhelst, ska lira det co-op hos en polare på lördag och det ser jag verkligen fram emot.

Ja eller så ser det ut som någon har knarkat när de gjorde spelet🤣

Medlem

Det märks ju att dom där japarna har knaprat piller samtidigt som dom kom på idén till Wonder. Allt är ju typ LSD


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Deekar:

Ja eller så ser det ut som någon har knarkat när de gjorde spelet🤣

Skrivet av robbis:

Det märks ju att dom där japarna har knaprat piller samtidigt som dom kom på idén till Wonder. Allt är ju typ LSD

Haha, jag håller med! Detta gjorde mig skeptisk till en början men desto mer jag sett från spelet desto bättre verkar det! Kan inte vänta att få ta del av denna snedtripp!

Medlem

Kanske köper. Tyckte det som kom till Wii u var rätt kul men lite för lätt eftersom man typ kunde flyga igenom många banor.

Medlem

Redan förhandsbokat! SpiderMan 2 släpps på samma dag bara. Men lär ju bli en grym spelhelg tillsammans med grabben 😊

Är i stort sett Nintendo och Sony exklusiva spel jag vågar förhandsboka nu för tiden. Än så länge så har jag aldrig upplevt ett ”trasigt” spel ifrån dom.

Medlem

Roligt med lite högre kvalitet på barnspelen nuförtiden.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Roligt med lite högre kvalitet på barnspelen nuförtiden.

Jag och mina vuxna gubbkompisar ska köra skiten ur det har tillsammans! Sen är det ett plus att våra barn kan spela också.

Medlem

Fick ni koden sent till detta? Annars brukar ju Nintendo vara bra på att ge koden i tid.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Roligt med lite högre kvalitet på barnspelen nuförtiden.

En riktig tuffe Uffe här.

Medlem

Önskar det kom till PS5. Får vänta vidare på uppföljaren till It takes two.

Medlem

Ser hur mysigt ut som helst.

12
Skriv svar