Snabbkonsolen – Vilka nutida konsoler äger du?

Robot
Snabbkonsolen – Vilka nutida konsoler äger du?
Medlem

PS4, Switch och PC.

När ekonomin tillåter… PS5.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Moderator | Testpilot

Efter det här året med dålia PC releaser och hur bra prestandamässigt Spider-man 2 varit så är jag sugen att skippa PC framöver. Är så måttligt less att många inte optimerar sina spel till PC vilket gör att datorn jag köper knappt kommer till vettig användning, med vissa undantag självklart.

Även om konsolspel också kan vara dåligt optimerade så upplever jag det som att det inte händer lika mycket, helst om man ser till indie och de exklusiva titlarna.

On topic:

PS5, Switch och PC.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

PS5 och Switch. Finns inget behov för en Xbox så länge jag har en fläskig speldator.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Alla tre. Spelar mest på xsx. Just nu på switch (smw), men annars dammar den rätt mkt. PS5an står i grabbens rum nu, så kör bara på den för vissa exklusiva men det är sällan.

Medlem

Xbox series X, Switch och PC. Återstår att se om det blir en PS5 i framtiden om det kommer något exklusivt spel som lockar
Själv spelar jag mest på PC men blir lite Forza på Xboxen ibland. Switchen används i nödfall om ungarna och frugan tagit resten.

Medlem

Alla, Switchen samlar dock bara damm, satan vilken kass konsoll för någon som ställer krav på att spelen iaf ska se ut som att de är gjorda efter år 2000

Medlem

Xbox Series X, Switch och en PC. Spelar nog mest på PC´n helt klart.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

PS5 och Switch. Hade föredragit Xbox före PS5 om den haft spel som lockade. Designen på PS5 är ju grotesk. Legat sömnlös ända sen den släpptes.

Medlem

XSX och PC här hemma

Medlem

Det var lite lite konsoler på den där listan. Men dessa är i gång:

Xbox One
PS4
PS5
Wii


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Bara en PS5 utöver min lagom bra laptop som jag mest spelar Paradox-spel på. Har funderat på att köpa en Xbox en längre tid - men tror min laptop klarar Starfield och Forza Motorsport någorlunda trots allt och utöver det så kan jag inte tänka på alltför många spel som motiverar en helt ny konsol.

Medlem

Då jag spelar i princip uteslutet på PC äger jag ingen modern konsolen men planerar att införskaffa i alla fall en Switch lite för bärbart spelade. Tycker Steam deck och vanliga Switch är lite för stora. Sen blir det nog en Xbox series S för att kunna spela lite gamla Xbox360 spel framöver eller en uppdaterad version av PS5 eller Xbox series X om det nu kommer någon sådan. Konstaterar dock att jag använder PC som en konsol. Den är alltid ansluten till TVn. Största anledningen till att jag använder PC mest är RTS och 4x strategy spel.

Medlem

Är lyckligt lottad och har alla, tre men hade just nu bytt bort dom mot en grafikkortsuppgradering (2080 ti är inte lika kraftfull längre).

Medlem

Ingen, för dyra priser, även så här långt efter release.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Då jag spelar i princip uteslutet på PC äger jag ingen modern konsolen men planerar att införskaffa i alla fall en Switch lite för bärbart spelade. Tycker Steam deck och vanliga Switch är lite för stora. Sen blir det nog en Xbox series S för att kunna spela lite gamla Xbox360 spel framöver eller en uppdaterad version av PS5 eller Xbox series X om det nu kommer någon sådan. Konstaterar dock att jag använder PC som en konsol. Den är alltid ansluten till TVn. Största anledningen till att jag använder PC mest är RTS och 4x strategy spel.

Jag rekommenderar inte att du spelar Breath of the Wild, Tears of the KIngdom och Mario Kart 8 bärbart. Koppla upp till en större skärm.

Medlem

Äger hela gänget det är så jag alltid gör 👌

Medlem

Hoppade denna generation för att satsa på en ny speldator istället. Saknar spelandet i soffan men får sikta på nästa generations xbox istället.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Äger bara PS3 och Nintendo 64.
Men är lite sugen på ett PS5 till vardagsrummet.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Äger alla tre, men Series X har jag inte haft igång på oerhört länge. 80% av allt spelande bedrivs just nu på PS5 och kanske resterande 20 på Switchen.

Medlem

PS5 och Switch. Tror det blir sista gången jag köper en Nintendo konsol. Att ett spel som Mario Tennis kostar lika mycket som till exempel God of War Ragnarök är helt obegripligt.

Medlem
Testpilot

Bara en OLED Switch. Har funderat länge på PS5 men hade hoppats på ett lägre pris nu då jag inte spelar så mycket konsol då jag även har en PC.

Medlem

PS5 och Switch, men Switchen har jag knappt rört på tre år. Tror senaste spelet jag köpte till den var Luigi's Mansion 3. Har HDMI mellan PCn och TVn samt en BT-adapter för handkontroller så jag behöver ingen XSX.

Känner dock att jag i större utsträckning är villig att vänta på att Sonyspelen kommer till PC då det bara tre år in i generationen redan börjar bli ganska grova kompromisser med upplösning och skakig framerate i Performance Mode på konsolen.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Alla tre, men överväger att sälja Series X då den inte startats på flera månader nu.

Medlem

En rejäl pc,switch, ps5, steam deck och en quest 2. Man har att välja på. Just nu är det switch och pc mestadels men switchen står oftast eller om barnen spelar lite mario kart.

Medlem

Bara Switch. PS5 ska införskaffas när det släpps lite roligare spel. (GTA VI, Death Stranding 2 m fl)

Medlem
Skrivet av demagog:

Det var lite lite konsoler på den där listan. Men dessa är i gång:

Xbox One
PS4
PS5
Wii

Vilka current-gen-konsoler saknar du på listan?

It's not a lake, it's an ocean

Alla tre. Men det är mest bara min Xbox Series X som går varm. Switch när det dyker upp något intressant, som nu Super Mario Bros Wonder. Min PS5 har jag nog inte spelat på sedan i våras. Pinsamt, men det mesta jag spelar är multiformat och då föredrar jag Xbox av gammal hävd. Resten Game Pass och en del retro. Tycker inte det har kommit så mycket av intresse till PS5 i år, Spider-Man 2 är inte riktigt min grej.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av DieZe:

Alla, Switchen samlar dock bara damm, satan vilken kass konsoll för någon som ställer krav på att spelen iaf ska se ut som att de är gjorda efter år 2000

Nintendo gör det dock bra med sina spel utifrån de förutsättningar som finns. Ett spel som Super Mario Bros. Wonder behöver inte hästkrafterna från Series X/PS5 för att vara underhållande.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

123
Skriv svar