Blizzard ser mobilspel som ett område för "hypertillväxt"

Medlem
Skrivet av DieZe:

Personangrepp? Ja visst om du ser det så Tycker mer det är djävulskt tröttsamt att se massa gamla spelrävar klaga på att Blizzard inte var som förr osv osv varje gång de dyker upp i en nyhet här på FZ.

Måste bara tilägga att det stämmer! Blizzard är inte som förr. Till det sämre! Och nej man behöver acceptera microtransaktioner bara för att du säger det.

Medlem
Skrivet av jamorro:

Måste bara tilägga att det stämmer! Blizzard är inte som förr. Till det sämre! Och nej man behöver acceptera microtransaktioner bara för att du säger det.

Jag har inte sagt att man behöver acceptera det, alla gör som de vill. Men att tro att man kan få dem att försvinna för att man klagar över dem är ju naivt, det är liksom för sent. Jag vet inte om jag tycker Blizzard är sämre, WoW är bra igen, Overwatch är bra, D2R är bra osv. Finns mycket trevligt i deras spelkatalog

Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha någon som är butthurt. Dem har flera bra PC spel i sin portfölj fortfarande, sen att du inte gillar dem är en annan sak. Fan att lipa över microtransactions år 2023 känns rätt ofräscht, gilla läget eller hitta en ny hobby

Ovärdig kommentar, men visst - vissa kanske gillar smaken av att slicka stövel.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha någon som är butthurt. Dem har flera bra PC spel i sin portfölj fortfarande, sen att du inte gillar dem är en annan sak. Fan att lipa över microtransactions år 2023 känns rätt ofräscht, gilla läget eller hitta en ny hobby

Hur fan pratar du till folk egentligen? Gilla läget eller hitta en ny hobby? Så skulle man råka uttrycka en åsikt i närheten av dig så är det påhoppad och förminskad man skall förvänta sig att bli?

Du bör nog reflektera över hur du mår och beter dig. För ditt beteende känns rätt ofräscht.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Jag har inte sagt att man behöver acceptera det, alla gör som de vill. Men att tro att man kan få dem att försvinna för att man klagar över dem är ju naivt, det är liksom för sent. Jag vet inte om jag tycker Blizzard är sämre, WoW är bra igen, Overwatch är bra, D2R är bra osv. Finns mycket trevligt i deras spelkatalog

DET ÄR EXAKT VAD DU HAR SAGT JU! (Ja caps lock, gilla läget eller hitta en ny hemsida)

Citerar dig från tidigare:

Skrivet av DieZe:

Haha någon som är butthurt. Dem har flera bra PC spel i sin portfölj fortfarande, sen att du inte gillar dem är en annan sak. Fan att lipa över microtransactions år 2023 känns rätt ofräscht, gilla läget eller hitta en ny hobby

Medlem

Rumble är trevligt och hur de förhåller stig till MTX är tämligen förskonad från bristande respekt för kunderna. Som spelare slipper du ständiga påminnelser om erbjudanden som du ändå inte kommer ta. Spelet går att åtnjuta i sin helhet utan att dess MTX egentligen någonsin gör sig påmind. Det är alltid de valutor som finns i spelet och går att tjäna som exponeras, för att komma till MTX måste spelaren på egen hand söka sig till dessa.

Det är en friskt fläkt i hur många andra utövar MTX och den enda som egentligen gör det bättre är Apple Arcade där styrningen helt eliminerar förekomsten och skapar förutsättningar för utvecklarna att fokusera på spelets kvalité rakt av. Har dock uppmärksammat att deras avtal är tidsbegränsade och har således förlorat möjligheten att spela vissa spel som varit oerhört välgjorda.

Vill ni känna på hur usel MTX-implementation känns, ta då del av "Little Big Robots" som är en exposé avseende i stort sett alla mekanismer som ingen har efterfrågat. Det tråkiga är att spelet i fråga är välgjort och hade kunnat ha en väldigt lång livslängd, om det var så att det faktiskt fanns möjlighet att klättra som en icke-betalande spelare.

Det är precis som med så mycket annat för närvarande den rådande opportunismen som många till synes frivilligt ser till att mata. Om det fungerar och det tjänas hutlösa pengar, varför agera på det?

Det finns många dåliga exempel, Rumble är en ledstjärna i jämförelse. Det är ett Blizzard-alster, samtidigt som det inte är det och för att ta reda på hur det förhåller sig måste Schrödingers låda öppnas ett otal gånger.

Medlem

Riktigt bra mobilspel finns det väl inte alltför många av så jag håller med Blizzard.

Jag hade köpt alla Warcraft spelen igen på mobil (gärna med framsteg).

Skrivet av PixelGamer:

Blizzard kan vara mobilspelsutvecklare i framtiden för att göra bra PC spel klarar dom tydligen inte av längre.
Bättre att dom forsätter att fokusera på höga vinster, utsätta sina anställda för mobbing och sexuella trakaserier samt göra giriga mobilspel som immortal där spelare få punga upp 1000 tals kronor för att kunna spela endgame,.

Du har missat alla WoW expansioner och Diabo 4.
Sen verkar du ej vilja inse att mobila spel har extrem potential.
Jag skulle påstå att det kommer bli standard.
PC däremot kommer bli ovanligt.

12
Skriv svar