The Game Awards-nomineringarna är här – Baldur's Gate 3 och Alan Wake 2 toppnominerade

Robot
The Game Awards-nomineringarna är här – Baldur's Gate 3 och Alan Wake 2 toppnominerade

Inte riktigt lika prestigefyllt som FZ:s Årets spel, men ändå. Du kan rösta nu.

#game-awards, #nyhetstips

Inaktiv

Vem är det som nominerar egentligen?
Känns mer som en populäritetstävling eller har det delats ut butterkakor under bordet

Moderator
Skrivet av anon_1399:

Känns mer som en populäritetstävling eller har det delats ut butterkakor under bordet

Det är en popularitetstävling Helt ärligt borde folk inte lägga så mycket vikt i vilka som nomineras och vilka som vinner. Själv njuter jag bara av showen som oftast innehåller utannonseringar av spel.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är en popularitetstävling Helt ärligt borde folk inte lägga så mycket vikt i vilka som nomineras och vilka som vinner. Själv njuter jag bara av showen som oftast innehåller utannonseringar av spel.

Nej, tycker bara det är synd när spel som är bättre och förtjänar rampljuset mer.

Moderator
Skrivet av anon_1399:

Nej, tycker bara det är synd när spel som är bättre och förtjänar rampljuset mer.

Vad som är "bättre" är som alltid en åsikt. Final Fantasy 16 fick inte många nomineringar alls fast jag vet att många verkligen älskar det spelet. Vad majoriteten (vad som är mest populärt) anser är bäst spelar inte så stor roll i slutändan här egentligen

Lite off-topic: Om något tycker jag är tråkigt när vi diskuterar spel, film, böcker osv att vi alltid måste bråka om vad som är egentligen är bäst.

Sea of Stars är nog ett bra exempel. Det hyllas på alla möjliga sätt och har även här på The Game Awards nominerats till bästa RPG. Enligt min smak är det ett väldigt mediokert spel, men jag kan ändå förstå varför folk uppskattar det. Just det om något tycker jag de flesta är så otroligt dålig på. Att förstå att det handlar om åsikter, kunna acceptera det faktumet och inte vara ett rövhål bara för att folk inte tycker som en själv.

Vissa kommer hålla Sea of Stars som GOTY, andra Starfield och kanske kommer någon person tycka att den här lilla titeln vid namn To Aerthen är det bästa som kom det här året. Ingen åsikt är fel då det i slutändan handlar om spelglädje.

On-topic igen: Och som sagt The Game Awards (precis som liknande shower i andra brancher) är i slutändan en popularitetstävling. Och även om den inte var det så skulle folk inte hålla med ändå Oavsett vem som väljer vilket spel som vinner så kommer alltid någon inte hålla med för att allt är en åsikt i slutändan.

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

Har inte spelat BG3 än så för mig är Spider-Man 2 GOTY. Får väl se om jag hinner spela BG3 innan och se om hypen is reel😅

Att inte Starfield fått någon nominering kan jag förstå. Men det är för mig helt obegripligt att Hogwarts Legacy inte fått en enda nominering! Lätt ett av årets roligaste spel och det var inte sönderbuggat och laddningssimulator till skillnad från Starfield. De skulle iallafall fått någon nominering. Skandal!

Moderator
Skrivet av Deekar:

Har inte spelat BG3 än så för mig är Spider-Man 2 GOTY. Får väl se om jag hinner spela BG3 innan och se om hypen is reel😅

Att inte Starfield fått någon nominering kan jag förstå. Men det är för mig helt obegripligt att Hogwarts Legacy inte fått en enda nominering! Lätt ett av årets roligaste spel och det var inte sönderbuggat och laddningssimulator till skillnad från Starfield. De skulle iallafall fått någon nominering. Skandal!

Starfield är nominerad, men inte till "Game of the Year". Minns att spelet finns som "Best RPG" i alla fall.

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

inte spelat ett enda av dom spel som finns på game of the year Dock så skulle min röst gå nog till Balders gate 3 för allt jag hört och sätt, Och ett spel jag kommer och spela senare när jag känner jag har 300 timmar över framför mig

Medlem
Skrivet av Natrium:

inte spelat ett enda av dom spel som finns på game of the year Dock så skulle min röst gå nog till Balders gate 3 för allt jag hört och sätt, Och ett spel jag kommer och spela senare när jag känner jag har 300 timmar över framför mig

Enig, inte heller spelat något av spelen men man har ju lirat BG1 & BG2. De andra nominerade spelen känns ju som typiska game of the year nominees. Nintendo trams, en uppföljare på ett trött superhjälte spel och en remake? Suck.

Medlem

Roligt och otroligt välförtjänt att Alan Wake 2 är nominerad till så mycket! Tyvärr kommer väl inte ett spel som drar åt skräckhållet vinna, men det hade varit riktigt roligt att få se Max…Sam Lake få ta emot ett pris. Samt en fin hyllning till kreativitet och kreativa visioner bland AAA titlar om dom vinner.

Medlem

Ni gör inte som Gamereactor och gör en nyhet av vilka spel som INTE är på vilka listor? 😁

Detta. En popularitetstävling hos vissa spelsidor. Med en medföljande rätt tråkig show.

Medlem

Starfield är nominerad, men inte till "Game of the Year". Minns att spelet finns som "Best RPG" i alla fall.

Ah, okej! Missade det! Men ja, ganska bra konkurrens på GOTY i år så det är väl som sagt inte så konstigt! Best RPG ska dom väl inte ha en chans på heller om BG3 är så bra som alla säger.

Inaktiv

Mitt GOTY spel iår står mellan Resident evil village VR, Vertigo 2, The light brigde eller ghosts of tabor.
Alla VR spel men bara Re village på deras lista.

Lite off-topic: Om något tycker jag är tråkigt när vi diskuterar spel, film, böcker osv att vi alltid måste bråka om vad som är egentligen är bäst.

Att tycka och diskutera saker betyder inte att man bråkar.
Har man den uppfattningen så bör man nog ta sig en funderare.

Medlem

Lite besviken på som/strategi nomineringarna. Var det ett så dåligt år?

Moderator
Skrivet av anon_1399:

Att tycka och diskutera saker betyder inte att man bråkar.
Har man den uppfattningen så bör man nog ta sig en funderare.

Haha förstod du skulle fastna på den. Pratade generellt. Vi vet nog alla hur det kan se ut i kommentarerna ibland även här

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

För mig finns inget som kommer nära Starfield. MEN jag har inte kört Alan Wake 2. Än.... Ser verkligen fram emot det.

Inaktiv

Haha förstod du skulle fastna på den. Pratade generellt. Vi vet nog alla hur det kan se ut i kommentarerna ibland även här

Ja vad menar du?
Ja det var för jag tyckte det var konstigt svar men om det var allmänt raljerande och inget svar så ok.

Medlem

Inte direkt oförväntat att Starfield inte är nominerat. Det och samliga Bethesda titlar sen morrowind har ju varit skit.

Därmot att Hogwarts Legacy saknas är nästan skandal.

Moderator
Skrivet av anon_1399:

Ja vad menar du?
Ja det var för jag tyckte det var konstigt svar men om det var allmänt raljerande och inget svar så ok.

Självklart bråkar man inte bara för man tycker olika. Men nu när vi ändå talar om spel så bråkas det rätt så ofta (även här) när folk tycker olika om spel. Som sagt, det var lite generellt sagt och inte riktat åt dig även om du blev citerad.

Nog om det och åter till ämnet!

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem
Skrivet av Deekar:

Appropå det där med att individuell smak är olika. Jag håller med om att Hogwarts kunde varit med, jag tycker också Starfield kunde varit med. Haft svinkul med båda spelen. Opencritic har exempelvis Hogwarts på 84 och Starfield 85, så de är båda riktigt bra spel och kunde båda varit nominerade.

Medlem

Efter ha spelat Baldurs Gate 3 och CP2077: Phantom Liberty sedan Augusti/September klarade jag bara 30 min i Starfield. Herrejösses vad dåliga ansiktsanimationerna är Starfield jämfört med BG3 och PL.

Alla karaktärer ser helt döda ut och spelet känns allmänt stelt i klassiskt Bethesda manér. Så jag förstår att det inte är nominerat till GOTY. Lär inte heller ha en chans i RPG kategorin mot titlar som tex BG3 och Lies of P.

signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv

Såg ut som en bra lista, men står folket bara för 10% så är det ju ingen idë att ens rösta...

Medlem

Zelda/bg3 🙂 lets go!

Medlem

Har bara spelat Spider-Man 2 av de nominerade men tycker nog inte det borde få utmärkelsen årets bästa spel ändå. Kan tänka mig att Zelda blir den stora vinnaren.

Medlem

Lite märkligt att en remake går före spel som Starfield, Hogwartz, Jedi Survivor och Diablo 4 kan jag tycka. Men jag är inte förvånad då min topplista och Game awards nomineringar brukar skilja sig ganska stort.

signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av anon_1399:

https://thegameawards.com/voting-jury

Medlem

Vilken lista. De borde rensa bort alla som blivit rena click-bait sidor senaste åren. Sådant beteende ska inte premieras.

Edit: Så många slaskblaskor får vara med men inte fz?? Skandal! never mind

signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Releasehästryttare

Det är fler som spelar Skyrim än Starfield just nu på Steam.

13k spelar skyrim
12k spelar Starfield

https://steamcharts.com/top/p.2

Medlem

Att Hi-Fi Rush fått så många känns ändå lite kul.

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Ser att Fz finns med, roligt! Så vem ska man muta för att ni ska välja ”rätt” spel?

12
Skriv svar