Diskutera – Vilken Xbox-konsol är din favorit?

Robot
Diskutera – Vilken Xbox-konsol är din favorit?

Originalet? 360:n? One? Series? Vilken Xbox-konsol fångade ditt hjärta?

#diskutera, #xbox, #xbox-360, #xbox-one, #xbox-series-x-s


Medlem

Xbox och xbox 360.
Originalet gillade man ju mest för att den gick att modifiera så hade du en perfekt enhet för både media och spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean

Jag är väldigt svag för den första Xbox, den enda konsol hittills som jag hämtat ut på lanseringsdagen. Ett stort och tungt paket, minns jag. Det är nog den konsol som känts mest next-gen av alla. Hela konsolen utstrålade styrka, och jäklar när jag spelade Halo och Dead or Alive 3 för första gången.

Men. Ska jag titta på spelutbudet så vinner ju Xbox 360. BioShock. Halo 3. Assassin's Creed. Project Gotham Racing, Forza Horizon. Massor och åter massor. Vilken variation!

Sedan hade vi det där med RROD, men det löste sig ju till slut...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ambassadör
Xbox

Måste säga Xbox One X. En best för sin tid och precis vad Xbox behövde på hårdvarusidan efter den haltande första halvan av generationen. Grym konsol, både i prestanda och design. Signalerade också starten på det nya Xbox där man började ta gaming på allvar inom Microsoft. Kort därefter följde de första köpen av nya studios och sedan rullade det på...

Series X är också det en grym konsol så klart, men One X kommer alltid att vara speciell. Har sparat min Gears 5 Limited Edition-version som är mycket fräsig.


signatur

Jump in.

Första Xboxen är den enda jag ägt så säger den. Fastnade aldrig för Halo-spelen som många andra, däremot älskade jag Forza Motorsport, Ninja Gaiden. Sen var många multiplatformsspel betydligt bättre på Xboxen jämfört med PS2 pga betydligt starkare hårdvara.

Medlem

360 skulle jag nog säga.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

360 för min del.

Kom så mkt bra till den. Hade MS inte ändrat på sitt koncpet där hade de varit giganter idag med sina Xbox maskiner tror jag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

360. Köpte ett paket med konsol och Mass Effect 2, som jag då spelade utan att ha spelat det första, men jävlar vad jag älskade det ändå. Köpte ettan kort därefter. Hade inte spelat ordentligt sedan Gamecube så det födde mitt intresse på nytt kan man säga.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Releasehästryttare
Medlem

360-tiden var storslagen. Fantastiskt att både One och Series är bakåtkompatibla så att man kan återvända till alla juveler emellanåt.

Medlem

360. Hade One fortsatt i samma anda så hade bytet tillbaka till Playstation inte varit lika givet.

Medlem

360 hade ju spelen men konsolen var ju ett härke. Högljudd, kvalitetsproblem, hemsk design och uselt gränssnitt. Till och med HDMI-porten var en efterkonstruktion. Originalkonsolen hade färre spel men var såväl ett kvalitetsbygge som ett monster jämfört med konkurrenterna. Helt klart favoriten i Xbox-familjen.

Medlem

360 vinner för min del, utan tvekan.

JRPGs är den främsta anledningen till att jag köpt konsoler överhuvudtaget (vilket nu för tiden är ganska så onödigt då japanerna äntligen fått upp ögonen för Steam), och under dom första 360-åren så satsade Microsoft ganska så stort på genren och flera exklusiva JRPGs släpptes till 360, inklusive det suveräna Lost Odyssey.

Köpte dock ingen 360 förrän Jasper-modellen släpptes, eller kanske till och med en ännu senare modell, så man slapp RROD.

Medlem

Är det här jag ska känna mig lite utanför för att jag har ingen som helst relation till krysslådorna?

Medlem

Både OG och 360n är högt upp på listan men 360n hade imo fler riktigt bra spel så, 360n utan tvekan.

One intresserade mig inte alls och X/S har inte nog med exklusiva titlar för att jag ska bry mig. För många av spelen på X/S finns även på PC så irrelevant för mig, tyvärr.

SoL
Medlem

Playstation 5

Medlem
Skrivet av Molotov:

Xbox och xbox 360.
Originalet gillade man ju mest för att den gick att modifiera så hade du en perfekt enhet för både media och spel.

Skulle nog säga originalet av ovan nämnda anledning. Även om det var piratat så var upplevelsen ungefär som vi har idag 20 år senare. Omodifierad var den ganska trist med krav på fjärrkontroll för att ens kunna spela upp en film.

Medlem

360, bäst minnen från den tiden.


signatur

|.|

Medlem

Bara haft OG Xbox och 360 sen gick jag till PC.

Men 360 isåfall. 👍

Medlem

Har haft alla men bäst minnen av 360 måste jag säga

Medlem

Series S perfekt format och ändå kraftfull.. behöver jag mer styrka har jag PC

Medlem

Helt klart OG med Conker's bad fur day reloaded!

Medlem

Xbox Series X|S
Främst för Gamepass och stöd för mouse och keyboard.

Medlem

OG helt klart! Köpte den på releasen och började köra Live dag ett då det blev tillgängligt.. Tiden man spenderat live med PGR kan nog vara rekord för min del när det kommer till speltid. Älskade uppslutning när det vankades race o.s.v. Kunde t.ex köra race på Hockenheim, backandes med dom slöaste bilarna. Och Halo 2 online lades säkert tusentals timmar på med egna klaner o.s.v. Fan vilken härlig tid det var 🙂

Medlem

Det är nog 50-50 på Xbox One X och Xbox Series X.

Medlem

360 för min del, det var den första Xboxen jag ägde.

Brorsan hade OG Xbox som jag spelade på ibland och diggade Halo och att han hade moddat den. Svincoolt att föra över filmer via ftp och kolla senaste.

Däremot erkände jag inte riktigt att jag gillade den för jag själv hade PS2. Så var det att vara ung.

Medlem

Väldigt bra minnen ifrån 360

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Cortex:

Är det här jag ska känna mig lite utanför för att jag har ingen som helst relation till krysslådorna?

Ja, skäms! 😉


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

360, trots den dåliga kvaliteten på konsolen, tror jag hade två stycken med rrod. Bra spel, bra kontroll, mycket roliga minnen från den. Alan Wake, Star Wars Old Republic, Mass Effect. Tyvärr tappade MS mig vid skiftet till One, hoppas dom kan få mig tillbaka

Medlem
Skriv svar