A Plague Tale: Requiem når tre miljoner spelare

Robot
A Plague Tale: Requiem når tre miljoner spelare

Och "ytterligare ett spännnande projekt" är på gång.

#A-plage-tale-requiem, #Asobo-studios

Releasehästryttare

Hoppas de får göra nått nytt, är inte sugen på ett nytt plague tale redan.

Medlem

Inga spoilers tack! ☝️

Medlem

Tyckte inte det första spelet var mycket å hänga i granen och det gjorde mig inte sugen på en uppföljare så den har jag hoppat.
Vagnputtandet/smygandet mot slutet av det första spelet har nog satt alldeles för djupa spår i mig, fy satan! ^^

Releasehästryttare
Skrivet av A1200G:

Inga spoilers tack! ☝️

Medlem

Tyckte både 1an och 2an var riktigt bra, kanske något långdragna men väldigt underhållande överlag.

Ska bli kul o se vad dom kan hitta på härnäst.

Medlem
Skrivet av Devan:

🙂👍

Medlem

Riktigt stämningsfullt spel. Ser gärna mer liknande (linjära) spel med bra design och berättande än den drös av öppen-värld spel som hela tiden kommer.

Medlem
Skrivet av A1200G:

🙂👍

Så det är inte bara jag som fått massor med rekommendationer om den varelsen på youtube?! Haha. Trodde det var mina barn som hade använt mitt youtube för sina konstiga nöjen.

It's not a lake, it's an ocean

Jag hade hoppats på att de skulle våga lite mer, Requiem känns som det första spelet men MER AV ALLT! Men det är ett bra spel och det starka slutet motiverar absolut en genomspelning.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Två av mina favorit-favoriter!! Vill så gärna se en fortsättning

Medlem

Den nya måttstocken:

Antalet spelare som via tjänster likt GP laddat ner och provat ett spel. Inga siffror på hur många timmar en lägger i genomsnitt eller hur många som faktiskt spelar klart spelet.

Det säger liksom ingenting egentligen. Som att skryta om hur många som har spelat ens gratis demo. Visst, det kan ju påvisa intresse, men mer än så?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Den nya måttstocken:

Antalet spelare som via tjänster likt GP laddat ner och provat ett spel. Inga siffror på hur många timmar en lägger i genomsnitt eller hur många som faktiskt spelar klart spelet.

Det säger liksom ingenting egentligen. Som att skryta om hur många som har spelat ens gratis demo. Visst, det kan ju påvisa intresse, men mer än så?

Ja det är nästan absurt.

Men de här meningslösa siffrorna ges för att de inte har nåt annat att komma med.

Requiem var en flopp och har sålt så dåligt att de skäms att berätta det.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja det är nästan absurt.

Men de här meningslösa siffrorna ges för att de inte har nåt annat att komma med.

Requiem var en flopp och har sålt så dåligt att de skäms att berätta det.

Jag undrar när/om det vänder och vi tydligt ser att kvaliten dalar pga av dessa tjänster? Idag verkar det räcka att släppa något som får många att "gratis" ladda ner och prova och detta ska i sin tur räcka för att finansiera stora och bra spel?

Varför inte bara göra spel som verkar feta och därmed genererar mycket nedladdningar men som sedan Inte visar sig vara mer än så?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag undrar när/om det vänder och vi tydligt ser att kvaliten dalar pga av dessa tjänster? Idag verkar det räcka att släppa något som får många att "gratis" ladda ner och prova och detta ska i sin tur räcka för att finansiera stora och bra spel?

Varför inte bara göra spel som verkar feta och därmed genererar mycket nedladdningar men som sedan Inte visar sig vara mer än så?

Haha, jag tror du är nåt på spåren. Att framöver vissa utvecklare kanske med flit drar ner på kvaliteten på vissa spel som då mer ska fungera som lockvaror till en prenumerationstjänst?

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Haha, jag tror du är nåt på spåren. Att framöver vissa utvecklare kanske med flit drar ner på kvaliteten på vissa spel som då mer ska fungera som lockvaror till en prenumerationstjänst?

Ja, man säljer yta liksom. Feta trailers osv, men där själva produkten saknar själ och djup.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar