Battlefield blommar – både BF5 och BF2042 har satt spelerrekord på Steam

Robot
Battlefield blommar – både BF5 och BF2042 har satt spelerrekord på Steam
Medlem

Kul! Har själv spelat 2042 senaste tiden och tycker spelet är riktigt bra! Cred till DICE som tagit till sig kritiken och levererat, till slut

Medlem

Bf2042 har verkligen gått ifrån papperskorg spel till att blivit ett bra spel, med det sagt med åldern dras jag mer åt realism och taktiskt spelade(squad, arma etc) men även tråkigt se att det ska ta något år tills spelet är som det borde varot vid släpp.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kul för en gammal anrik serie som Battlefield.
Dock ingen serie jag själv kommer återgå till oavsett spel om det inte kommer en enkom VR version


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bf år nånting cod aldrig kommer bli ..cred till dice ändå

Medlem

Kul!

Har dock svårt för BF 2042. Banorna, särskilt de som kom vid releasen är genomusla och tråkiga.

Medlem

Har roligt i bfv. Viss maps är dock hjärndöda som vanligt men ändå. Gillar fokus på tp


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Hoppas de släpper nå info om nästa BF snart

Medlem

Märks inte i spelet. 2042 befolkas av ungefär 7 spelare som är aktiva fram tills 21:00, spelar man senare än så är varenda lobby i alla spellägen två eller tre spelare som väntar på att nå 16 för att kunna dra igång en match. Helt ospelbart.

Medlem

Är fortfarande så jävla sur över hur de dumpade BF V...

Medlem

Även jag har lirat en del 2024 senaste tiden och haft riktigt skoj! Över ett år sedan jag spelade det innan dess. Visst, klasserna är fortfarande lite fucked up men kul att spela ändå!

Medlem

En polare blev intresserad av bf2042 för ett tag sen och med season 6 så kändes det ändå det var dags att kolla läget på spelet efter 2 år då jag bara kört bf5. Jag har haft skoj med 2042 nu i ca 30 timmar senaste 2 veckorna. Det mesta är polerat och på plats, hittar matcher relativt snabbt även om jag mest kör breakthrough (rush). Att det är cross-play hjälper. Kan de bygga upp förtroendet närmsta året, då hjälper det nog deras nästa release en hel del om folk och rubriker fortsätter vara positiva kring DICE-spel.

Medlem

Battlefield 5 om ni bara visste, fullt utav kinesiska fuskare.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av kebbe:

Märks inte i spelet. 2042 befolkas av ungefär 7 spelare som är aktiva fram tills 21:00, spelar man senare än så är varenda lobby i alla spellägen två eller tre spelare som väntar på att nå 16 för att kunna dra igång en match. Helt ospelbart.

Det måste ändå vara spelläget du kör. Inga problem med att hitta fulla lobbies i princip närsom.

Medlem

Inte lirat sen förra året typ men tänkte kanske var dags att prova igen.

Det har helt klart blivit ett mycket bättre spel än det var från början.
Sen att jag är hopplöst långsam är en annan femma haha.

Tycker Breakthrough är roligast, känns mer som man kämpar tillsammans än att alla ränner runt över hela kartan i ala Conquest.
Hazard är kul om man lyckas lirar med några som samarbetar vilket är typ 1/10 matcher.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Märks inte i spelet. 2042 befolkas av ungefär 7 spelare som är aktiva fram tills 21:00, spelar man senare än så är varenda lobby i alla spellägen två eller tre spelare som väntar på att nå 16 för att kunna dra igång en match. Helt ospelbart.

Spela på på de egna "portal" servrarna. Det är bra mycket roligare med "hardcore" samt att de är fulla hela dagarna.

Medlem
Skrivet av Drapan:

Det måste ändå vara spelläget du kör. Inga problem med att hitta fulla lobbies i princip närsom.

För att Conquest och Rush brukar vara nischade spellägen i Battlefield. Plockade upp spelet för över en månad sedan och har fortfarande inte kunnat spela en enda match Rush. Conquest och Conquest Large efter 21:00 är även de stendöda.

Medlem

De borde släppt bf4 i ny upplösning.
Saknar dom där banorna man gled runt på snöskoter.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ge oss bf1942 och bf2 remakes istället

Medlem
Skrivet av kebbe:

Märks inte i spelet. 2042 befolkas av ungefär 7 spelare som är aktiva fram tills 21:00, spelar man senare än så är varenda lobby i alla spellägen två eller tre spelare som väntar på att nå 16 för att kunna dra igång en match. Helt ospelbart.

Kör du inte crossplay så kan det bli ett problem, annars har jag aldrig märkt att det blir tomt.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Battlefield 5 om ni bara visste, fullt utav kinesiska fuskare.

Ja, herregud med fuskare. Man är glad om man får spela en hel match utan fuskare. Dom är så många att dom inte ens försöker låtsas att dölja det. Synd att Dice släppt kontrollen så fullständigt. Annars är det ett kul spel.

Medlem

Battlefield 5 är riktigt välgjort med fordon o vapen o allt men när 50 % av soldaterna på krigskartorna springer omkring som kvinnor i ett World War 2 krig har det gått på tok för långt med detta jäkla PK attityden. Vita kvinnor, svarta kvinnor, asiatiska kvinnor. Eller de kanske bör kallas chest feeders i dagens klimat. Nej, de hör hemma i FortNite inte krig från 1918-1940. In my opinion. Försöker hålla mig till Battlefield 4 då EA ännu inte hunnit gå gasen i botten o 150% PK...

Hata mig om ni vill. Men såna här designbeslut tar bort känslan för mig helt tyvärr. Nästa Battlefield ska transsexuella Navy Seals implementeras..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Battlefield 5 om ni bara visste, fullt utav kinesiska fuskare.

Ja det är det sannerligen. Spelar man på morgonen kan det vara 5-6 stycken på samma server, fan håll er till er egen region!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Bf2042 har gått och blivit ett bra spel, dock inget bra Battlefield Spel men en hyfsat bra shooter. Men inget spel man känner ett sug efter, BFV däremot spelade jag för första gången igen igår kväll och hade skitkul och det lär bli fler kvällar

Stötte inte på några fuskare heller på dem 2 servrar jag spelade mina matcher på, fuskarna var anledningen till att jag inte spelat det alls på ett halvår. Ett tips för att undvika fuskare är att undvika Breakthrough, kör conquest, fuskare kör oftast de spellägen som tvingar ihop spelare i ett litet område. Så conquest och helst dem större kartorna där spelare blir mer utspridda.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Ge oss bf1942 och bf2 remakes istället

Battlefield 2 Remaster med alla vapen, kartor, fordon och features från den tiden hade varit EPISKT!
Gärna med 2042 mjuka rörelser och vapenkänsla.

Medlem

BF är ju inge vidare nu jämfört med tvåan, trean och fyran. Men det är klart, med tanke på resten av utbudet nu för tiden så är det fortfarande klasskillnad.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Battlefield 5 är riktigt välgjort med fordon o vapen o allt men när 50 % av soldaterna på krigskartorna springer omkring som kvinnor i ett World War 2 krig har det gått på tok för långt med detta jäkla PK attityden. Vita kvinnor, svarta kvinnor, asiatiska kvinnor. Eller de kanske bör kallas chest feeders i dagens klimat. Nej, de hör hemma i FortNite inte krig från 1918-1940. In my opinion. Försöker hålla mig till Battlefield 4 då EA ännu inte hunnit gå gasen i botten o 150% PK...

Hata mig om ni vill. Men såna här designbeslut tar bort känslan för mig helt tyvärr. Nästa Battlefield ska transsexuella Navy Seals implementeras..

Lägg av. ”JohannaBjärred” är avstängd nu och vi behöver inte någon som tar upp den manteln.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Lägg av. ”JohannaBjärred” är avstängd nu och vi behöver inte någon som tar upp den manteln.

Han har väl rätt till sin åsikt även om du inte håller med. Man kan fråga sig vad vitsen är att göra spel som utspelar sig i en historisk tid om man vill förvränga historien med nutida politiska narrativ. BF5 anses vara en kommersiell flopp, och det är inte bara buggar och (brist på) content som bär skulden till det.

Medlem
Skrivet av Blitzhunt:

Han har väl rätt till sin åsikt även om du inte håller med. Man kan fråga sig vad vitsen är att göra spel som utspelar sig i en historisk tid om man vill förvränga historien med nutida politiska narrativ. BF5 anses vara en kommersiell flopp, och det är inte bara buggar och (brist på) content som bär skulden till det.

"The further a society drifts from truth the more it will hate those who speak it."

George Orwell

Medlem
Skrivet av Blitzhunt:

Han har väl rätt till sin åsikt även om du inte håller med. Man kan fråga sig vad vitsen är att göra spel som utspelar sig i en historisk tid om man vill förvränga historien med nutida politiska narrativ. BF5 anses vara en kommersiell flopp, och det är inte bara buggar och (brist på) content som bär skulden till det.

Det är klart att man kan slänga runt sin anti-woke/PK retorik om man vill, men då får man också tåla att någon säger emot, speciellt när man gömmer sina åsikter bakom tunna ursäkter som "historisk korrekthet". BF är fantasifull actionunderhållning, inte historialektioner.

12
Skriv svar