Cyberpunk 2077: Phantom Liberty har sålts i 4,3 miljoner exemplar

Robot
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty har sålts i 4,3 miljoner exemplar
Medlem

2.0 med Phantom Liberty är ett av de bästa spelen jag någonsin lirat.

Medlem

Ser fram emot en andra genomspelning. Känns världen lika tom när man är utanför main story?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Håller på med en andra genomspelning just nu. Annan build än första gången jag spelade, så ganska annorlunda approach. Kör också very hard i stället för normal som jag gjorde första gången. Älskar det!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Phantom Liberty är ett av mina absoluta favorit DLC'er. Karaktärerna är grymt skrivna, och slutet blev man helt tom samt ville prova alla 4 olika slut. Då vet man att ett spel är bra när man vill prova samtliga slut för att se vilket som funkar bäst för ens karaktär.

9/10 lätt.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Ser fram emot en andra genomspelning. Känns världen lika tom när man är utanför main story?

Beror på hur du definierar tom, jag tycker side missions/gigs är bättre än många main story missions i andra titlar.

Medlem

det var en ok expansion, rolig och så. men tycker fortfarande nu efter att ha hundraprocentat hela på knappt 14 timmar att det är för dyrt. totalt tog completionist av cyberpunk 2077 2.2 med phantom liberty 98 timmar att klara från början till slut. och då gjorde jag verkligen Allt. 250 ca missions/gigs


signatur

//monster

Medlem

Sitter fortfarande och väntar på en patch som skall fixa expansionens uppdrag efter main story som inte går att gå vidare i. Hoppas den kommer snart. I övrigt suverän expansion (ja, det är mer expansion än DLC).

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Sitter fortfarande och väntar på en patch som skall fixa expansionens uppdrag efter main story som inte går att gå vidare i. Hoppas den kommer snart. I övrigt suverän expansion (ja, det är mer expansion än DLC).

Vilket uppdrag?

Medlem
Skrivet av TheRob:

Beror på hur du definierar tom, jag tycker side missions/gigs är bättre än många main story missions i andra titlar.

Ja, fast inte om du jämför med The Witcher 3. Och med tom, menar jag "icke levande". Det kändes som att main story var så inlevelsefull, men så fort man gjorde något annat kändes det som ett annat spel. Dålig reaktivitet på omvärlden (poliser, fotgängare, bilar), sämre side missions. Lite halvdött. har detta förbättrats sedan release? Oavsett så tyckte jag spelet var riktigt, riktigt bra även vid release.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

CD Project kan det där med DLCs.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Ja, fast inte om du jämför med The Witcher 3. Och med tom, menar jag "icke levande". Det kändes som att main story var så inlevelsefull, men så fort man gjorde något annat kändes det som ett annat spel. Dålig reaktivitet på omvärlden (poliser, fotgängare, bilar), sämre side missions. Lite halvdött. har detta förbättrats sedan release? Oavsett så tyckte jag spelet var riktigt, riktigt bra även vid release.

Sedan 2.0 så har dem gjort om det mesta, så jag rekommenderar dig att prova igen

Medlem
Skrivet av Azureye:

Ja, fast inte om du jämför med The Witcher 3. Och med tom, menar jag "icke levande". Det kändes som att main story var så inlevelsefull, men så fort man gjorde något annat kändes det som ett annat spel. Dålig reaktivitet på omvärlden (poliser, fotgängare, bilar), sämre side missions. Lite halvdött. har detta förbättrats sedan release? Oavsett så tyckte jag spelet var riktigt, riktigt bra även vid release.

Tycker det är ungefär samma nivå som i Witcher 3. Finns riktigt bra och lite mindre bra sidouppdrag.
Vet inte exakt vad du menar med reaktivitet på poliser, fotgängare och bilar. Men just dom tre grejerna har också förbättras.

Medlem
Skrivet av Draconis:

CD Project kan det där med DLCs.

Glöm inte att dom oxå visat sig väldigt duktiga på att lura kunder och släppa trasiga spel..
Så om det är såhär cyberpunk skulle sett ut vid release, hur många år har det tagit att komma hit?...
Så dåligt skött av cdpr....

Jag tycker iaf spelet går an att spela nu.. ingen fullpoängare men 3,5/5 får det av mig

Medlem
Skrivet av roftg:

Glöm inte att dom oxå visat sig väldigt duktiga på att lura kunder och släppa trasiga spel..
Så om det är såhär cyberpunk skulle sett ut vid release, hur många år har det tagit att komma hit?...
Så dåligt skött av cdpr....

Jag tycker iaf spelet går an att spela nu.. ingen fullpoängare men 3,5/5 får det av mig

Det dom gjorde var rövigt men jag tänker inte sitta och fortsätta vara bitter för det.
Det är så enkelt som att inte pre-order och läsa recensioner samt omdömen från andra spelare först innan man betalar

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vilket uppdrag?

Hi ho silver lining.
Mr.Hands reagerar inte på något när man skall snacka med honom.

Medlem

Köpte det nyligen och är helt insnöad nu. Fy fan vilket spel!

Jag lär vilja köpa DLCt sen men är det bättre att göra det innan man klarar main story? Påverkar det main på något sätt?

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Köpte det nyligen och är helt insnöad nu. Fy fan vilket spel!

Jag lär vilja köpa DLCt sen men är det bättre att göra det innan man klarar main story? Påverkar det main på något sätt?

Expansionen utspelar sig ungefär strax innan slutat av main storyn.
Expansionen lägger även till ett nytt slut till main storyn.

Så om du gillar spelet skulle jag inte vänta med att köpa expansionen.

1
Skriv svar