En teaser-trailer för Amazons Fallout-serie har släppts

Robot
En teaser-trailer för Amazons Fallout-serie har släppts
Medlem

Jahapp, vad tror ni? Nytt woke skräp från Amazon eller inte? Det känns som att de försöker se hur snabbt de kan förstöra alla IP de kan komma över så har inga höga förväntningar alls.

Medlem

Tycker allt ser för rent ut. Alla kläder, byggnader, människorna, även smutsen och dammet ser typ dit placerat ut. Var är den ingrodda smutsen och skiten egentligen? Har de haft någon som städat hela apokalypsen? Vart får de tag på i princip helt nya kläder utan tecken på smuts?
Sen ser en hel del animerade saker väldigt dåliga ut, ta bara det vi såg av Brotherhood of Steel i power armor eller det där automatiska vapentornet, såg väldigt oäkta ut.
Ja jag kanske är negativ, men teasern ger inga bra första intryck enligt mig.

Releasehästryttare
Skrivet av konsum:

Jahapp, vad tror ni? Nytt woke skräp från Amazon eller inte? Det känns som att de försöker se hur snabbt de kan förstöra alla IP de kan komma över så har inga höga förväntningar alls.

Vad är det från Amazon du inte gillar?
Tycker personligen de har några grymt bra serier så som:
Invincible
Good Omens
Jack Ryan
The Consultant
The Legend of Vox Machina
The Boys
Reacher
till exempel!

Medlem

Detta kan bli underhållande!

Skribent
Skrivet av Atilaa:

Tycker allt ser för rent ut. Alla kläder, byggnader, människorna, även smutsen och dammet ser typ dit placerat ut. Var är den ingrodda smutsen och skiten egentligen? Har de haft någon som städat hela apokalypsen? Vart får de tag på i princip helt nya kläder utan tecken på smuts?
Sen ser en hel del animerade saker väldigt dåliga ut, ta bara det vi såg av Brotherhood of Steel i power armor eller det där automatiska vapentornet, såg väldigt oäkta ut.
Ja jag kanske är negativ, men teasern ger inga bra första intryck enligt mig.

Å andra sidan så såg ju även TLOU för "rent" ut när det visades upp först. Minns det vara en diskussion om det här på FZ till och med, så det fixas säkert till i efterproduktionen tänker jag?

Det som jag känner mig positiv över är att Nolan är involverad och The Boys-gänget.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Devan:

Vad är det från Amazon du inte gillar?
Tycker personligen de har några grymt bra serier så som:
Invincible
Good Omens
Jack Ryan
The Consultant
The Legend of Vox Machina
The Boys
Reacher
till exempel!

Glöm inte "The Man in the High Castle"

Den serien är ju i princip Wolfenstein.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Devan:

Vad är det från Amazon du inte gillar?
Tycker personligen de har några grymt bra serier så som:
Invincible
Good Omens
Jack Ryan
The Consultant
The Legend of Vox Machina
The Boys
Reacher
till exempel!

Project Bluebook
The Expanse
Bosch
Carnival Row

osv.

Antar att han syftar på skräpet som var Rings of Power.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Project Bluebook
The Expanse
Bosch
Carnival Row

osv.

Antar att han syftar på skräpet som var Rings of Power.

Priset och riktigt bra med.
59 kr i månaden och då får man Twitch och free shipping från amazon med.

Medlem

"Upplägget på serien ska hålla sig till källmaterialet"
Det hade varit önskvärt...

Men det är inte det vi får.

Medlem
Skrivet av Devan:

Vad är det från Amazon du inte gillar?
Tycker personligen de har några grymt bra serier så som:
Invincible
Good Omens
Jack Ryan
The Consultant
The Legend of Vox Machina
The Boys
Reacher
till exempel!

Skulle tro att det är The Rings of Power han baserar sin åsikt om Amazon på.

Medlem
Skrivet av Devan:

Vad är det från Amazon du inte gillar?
Tycker personligen de har några grymt bra serier så som:
Invincible
Good Omens
Jack Ryan
The Consultant
The Legend of Vox Machina
The Boys
Reacher
till exempel!

Jag tror att det upplevda problemet har sin rot i att huvudkaraktären till synes är en kvinna.
Män med dålig självkänsla upplever ofta sådana porträtt av kvinnor som ett hot då det undergräver det gudagivna(?), oförtjänta, privilegiet av att vara man.

Medlem

Det här var ju en varningsklocka om något när det körs up som största credits i början av trailern

Medlem

Ser alldeles för barnsligt gjort. Kläderna som någon annan redan nämnt, är alldeles för rena, och även för "blåa". Vet inte hur jag ska förklara det, men alla karaktärer/skådespelare är löjliga.

Geeks Gaming
Skrivet av apanbajs:

Priset och riktigt bra med.
59 kr i månaden och då får man Twitch och free shipping från amazon med.

Samt gratis spel och lite innehåll varje vecka(?)

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Samt gratis spel och lite innehåll varje vecka(?)

Japp det får man med...

Medlem
Skrivet av Devan:

Vad är det från Amazon du inte gillar?
Tycker personligen de har några grymt bra serier så som:
Invincible
Good Omens
Jack Ryan
The Consultant
The Legend of Vox Machina
The Boys
Reacher
till exempel!

Mycket som jag tycker om med Amazon. Men Rings of Power och Wheel of Time är två exempel på de allra senaste och största satsningarna från Amazon som tyvärr blivit förstörda av aktivismen. De du nämner som exempel är bra exempel på bra material (för oss som tycker om sånt så klart).

Wheel of time såg jag speciellt fram emot då böckerna varit riktigt bra, men Amazon har inte direkt följt storyn om man utrycker det milt. Tråkigt när kassa företagsförfattare ska förstöra det ursprungliga källmaterialet i sin iver att "förbättra dem" och göra dem mer "representativa". Jag menar, det urpsrungliga materialet blev ju populärt av en anledning.

Och detta är inte ett problem enbart hos Amazon, Disney är ju ännu värre. Men det finns mycket annat som är bra att se, så finns ju mycket att välja mellan.

Och om denna serie kommer bli bra eller inte har jag ingen aning om. Därför jag var lite nyfiken på vad ni tror. Har inget direkt stark känsla för hur Fallout "ska" vara, så känner varken till eller från, bara lite lätt hoppfull att den ska bli bra, men som sagt, har även en gnagande känsla att den tyvärr inte kommer bli det.

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Jag tror att det upplevda problemet har sin rot i att huvudkaraktären till synes är en kvinna.
Män med dålig självkänsla upplever ofta sådana porträtt av kvinnor som ett hot då det undergräver det gudagivna(?), oförtjänta, privilegiet av att vara man.

Det är väl ditt problem isf, att du tror saker utan att veta och sen spyr ur dig unkna anklagelser. Ingenstans har könet nämnts som ett problem. Så sluta vara löjlig och ett låtsasoffer. Det går ha en vanlig trevlig diskussion utan att direkt polarisera en fråga på detta sätt.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Project Bluebook
The Expanse
Bosch
Carnival Row

osv.

Antar att han syftar på skräpet som var Rings of Power.

Ja rings of power var inte så jättebra. Vissa delar var helt ok dock. Däremot var wheel of time riktigt....jag vet inte ens om jag kan säga dålig....det gjorde bara ont att se på den serien när man läst böckerna och verkligen såg fram emot att få se den historien filmatiseras. Tyvärr så har de ju verkligen gått ifrån källmaterialet.

Säsong 1 av Carnival row var riktigt bra. Säsong 2 dröjde nog för länge, för jag drogs inte in i den på samma sätt.

Grand touring eller vad den heter med bilgubbarna är ju också rätt underhållande

Medlem
Skrivet av konsum:

Det är väl ditt problem isf, att du tror saker utan att veta och sen spyr ur dig unkna anklagelser. Ingenstans har könet nämnts som ett problem. Så sluta vara löjlig och ett låtsasoffer. Det går ha en vanlig trevlig diskussion utan att direkt polarisera en fråga på detta sätt.

Och kan vi samtidigt komma överens om att anklagelser om "woke" inte heller är särskilt bra om man vill slippa ganska trötta och polariserande diskussioner som vi sett många gånger förut på FZ?

Alla har ett ansvar för ett gott diskussionsklimat.

Medlem

Vilken "30-talsmusik" är med i Fallout? Försök med "40-50-talsmusik".

Låten i trailern är från 1964.

Skribent
Skrivet av Danster:

Vilken "30-talsmusik" är med i Fallout? Försök med "40-50-talsmusik".

Låten i trailern är från 1964.

Stämmer bra, jag menar så klart 40-talsmusik!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av konsum:

Mycket som jag tycker om med Amazon. Men Rings of Power och Wheel of Time är två exempel på de allra senaste och största satsningarna från Amazon som tyvärr blivit förstörda av aktivismen. De du nämner som exempel är bra exempel på bra material (för oss som tycker om sånt så klart).

Wheel of time såg jag speciellt fram emot då böckerna varit riktigt bra, men Amazon har inte direkt följt storyn om man utrycker det milt. Tråkigt när kassa företagsförfattare ska förstöra det ursprungliga källmaterialet i sin iver att "förbättra dem" och göra dem mer "representativa". Jag menar, det urpsrungliga materialet blev ju populärt av en anledning.

Och detta är inte ett problem enbart hos Amazon, Disney är ju ännu värre. Men det finns mycket annat som är bra att se, så finns ju mycket att välja mellan.

Och om denna serie kommer bli bra eller inte har jag ingen aning om. Därför jag var lite nyfiken på vad ni tror. Har inget direkt stark känsla för hur Fallout "ska" vara, så känner varken till eller från, bara lite lätt hoppfull att den ska bli bra, men som sagt, har även en gnagande känsla att den tyvärr inte kommer bli det.

"woke" var väl dock knappast det som gjorde rings of power och wheel of time till mediokra serier? Hade man bytt galadriel till en man så hade det inte påverkat serien alls.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Tycker allt ser för rent ut. Alla kläder, byggnader, människorna, även smutsen och dammet ser typ dit placerat ut. Var är den ingrodda smutsen och skiten egentligen? Har de haft någon som städat hela apokalypsen? Vart får de tag på i princip helt nya kläder utan tecken på smuts?
Sen ser en hel del animerade saker väldigt dåliga ut, ta bara det vi såg av Brotherhood of Steel i power armor eller det där automatiska vapentornet, såg väldigt oäkta ut.
Ja jag kanske är negativ, men teasern ger inga bra första intryck enligt mig.

Det utspelar sig 200+ år efter apocalypsen, så lite städning hoppas jag dem hunnit med. Det är något jag retat mig på i spelen. "Ni har haft den är byn här hur länge och inte ens haft tanken på att sopa och städa undan lite? Sopen står där i hörnet!"

Att dem har rena ytor och kläder i valven får man räkna med, dem har ju ändå tillgång till hyfsat moderna faciliteter. Men i övriga världen blir det lite av en balansgång.

Medlem

Jag gillade trailern och känner inte att jag har speciellt mycket att anmärka på. Hela trailern andades Fallout och hade jag inte vetat bättre hade jag kunnat tro att jag satt och kolla på ett intro till ett nytt Fallout-spel. Så som backstoryn är uppbyggd i Fallout så gör det ju väldigt lätt för dom att plocka fram ett nytt vault som inte förekommit i något av spelen och jag gillar den approachen. Fallout är ett så otroligt expansivt och välfyllt universum så det finns många historier att berätta från det.

Jag ser fram emot April väldigt mycket och hoppas serien blir riktigt lyckad.

Medlem

Tror ni skall akta er för att engagera er med q-anon troll, annars blir det som andra trådar mest en diskussion om konspirarionsteorier.

Någon som vet hur budget ser ut för den här serien?


signatur

1338 - One Step Above

Testpilot

Normalt brukar jag störa mig på hur rent allt ser ut och folk är sminkade etc. men i det här fallet kan det ju förklaras genom att de har vuxit upp i vaults och haft det någorlunda rent och bra tänker jag. Värre för de som inte hann in i vaults, men majoriteten av dessa blev väl ghouls?

Medlem

Detta kommer jag tveklöst ge en chans!

Blev förvånad över hur bra det faktiskt ser ut.

KoP
Medlem
Skrivet av Atilaa:

Tycker allt ser för rent ut. Alla kläder, byggnader, människorna, även smutsen och dammet ser typ dit placerat ut. Var är den ingrodda smutsen och skiten egentligen? Har de haft någon som städat hela apokalypsen? Vart får de tag på i princip helt nya kläder utan tecken på smuts?
Sen ser en hel del animerade saker väldigt dåliga ut, ta bara det vi såg av Brotherhood of Steel i power armor eller det där automatiska vapentornet, såg väldigt oäkta ut.
Ja jag kanske är negativ, men teasern ger inga bra första intryck enligt mig.

Man kan väl tvätta kläder även fast det är en apokalyps? 😂 Sen går det ju att få tag på nya, oanvända kläder även i Fallout spelen. 🙄

Medlem

Helt underbart. Längtar.

12
Skriv svar