En teaser-trailer för Amazons Fallout-serie har släppts

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Project Bluebook
The Expanse
Bosch
Carnival Row

osv.

Antar att han syftar på skräpet som var Rings of Power.

Jag älskade Rings of Power, och WoT säsong 1 och 2 var riktigt nice. Men håller med om Good Omens, Vox Machina, The Boys, Gen V , Carnival Row och en del annat. Att kalla Rings of Power skräp är att ta i.

Ser fram emot falloutserien.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Project Bluebook
The Expanse
Bosch
Carnival Row

osv.

Antar att han syftar på skräpet som var Rings of Power.

Visste inte ens att det finns en serie baserad på Project Bluebook. Tack för tipset!

Och en stor fet guldstjärna för att du lade till The Expanse. Otroligt bra serie.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Jag älskade Rings of Power, och WoT säsong 1 och 2 var riktigt nice. Men håller med om Good Omens, Vox Machina, The Boys, Gen V , Carnival Row och en del annat. Att kalla Rings of Power skräp är att ta i.

Ser fram emot falloutserien.

Missa inte The Expanse om du inte redan har sett den. En av de absolut bästa sci-fi-serier som finns imo.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Å andra sidan så såg ju även TLOU för "rent" ut när det visades upp först. Minns det vara en diskussion om det här på FZ till och med, så det fixas säkert till i efterproduktionen tänker jag?

Det som jag känner mig positiv över är att Nolan är involverad och The Boys-gänget.

Ska faktiskt villigt erkänna att jag aldrig såg TLOU då jag kände att spelen gav mig tillräckligt av den historien. Den är säkert bra och välgjort, orenheter och allt, men var nöjd med TLOU storyn när serien kom
Kommer låta vänner se Fallout serien först och se om den är värd

Skrivet av blackidus:

Det utspelar sig 200+ år efter apocalypsen, så lite städning hoppas jag dem hunnit med. Det är något jag retat mig på i spelen. "Ni har haft den är byn här hur länge och inte ens haft tanken på att sopa och städa undan lite? Sopen står där i hörnet!"

Att dem har rena ytor och kläder i valven får man räkna med, dem har ju ändå tillgång till hyfsat moderna faciliteter. Men i övriga världen blir det lite av en balansgång.

Jodå, alltid konstigt när en stad som funnits ett tag har en massa skräp på gatorna trots någorlunda fungerande samhälle, typ Megaton i Fallout 3. Men ändå lite mer smuts här och var borde finnas, som knegare kan man inte jobba en dag utan bli skitig så folk ute i världen borde ha mer sådant på sig.
Inne i valven ska det självklart vara rent då de ofta visas lite mer som en utopi men med en mörk hemlighet.

Skrivet av KoP:

Man kan väl tvätta kläder även fast det är en apokalyps? 😂 Sen går det ju att få tag på nya, oanvända kläder även i Fallout spelen. 🙄

Givetsvis kan man det, men lite mer smuts och damm borde finnas, det ser för rent ut. Men pröva jobba inom byggbranschen så ska du se hur snabbt man blir skitig så nog borde folk ute i Fallout världen ha mer damm och smuts på sig, skillnad på hur det är inne i valven givetvis

Medlem
Skrivet av floke:

Missa inte The Expanse om du inte redan har sett den. En av de absolut bästa sci-fi-serier som finns imo.

Ska bara kolla min backlog lite kort... *rotar runt*.. jag kan nog tänka mig att se på den *hummar högljutt* 2026.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Project Bluebook
The Expanse
Bosch
Carnival Row

osv.

Antar att han syftar på skräpet som var Rings of Power.

Rings of Power var ju asbra! Lätt nycket bättre än Project Böuebook och Carnival Row

Är försiktigt positiv till serien, kommer absolut ge den en chans. Amazon har redan, som flera nämnt, massa bra serier på Prime Video.

Medlem
Skrivet av konsum:

Det är väl ditt problem isf, att du tror saker utan att veta och sen spyr ur dig unkna anklagelser. Ingenstans har könet nämnts som ett problem. Så sluta vara löjlig och ett låtsasoffer. Det går ha en vanlig trevlig diskussion utan att direkt polarisera en fråga på detta sätt.

Hmm. I det första inlägget i tråden sätter du själv tonen på den "trevliga diskussionen" med det polariserande...

Skrivet av konsum:

Jahapp, vad tror ni? Nytt woke skräp från Amazon eller inte?

... och sen tar du på dig offerkoftan när folk reagerar på det. Okej. Visst. Vi är inte dumma. Det är tydligt att det här är exakt den reaktionen du hoppades på för att röra upp skit här på FZ.

Men, hur som helst..

Det här har potential att bli bra. Det här med att det ser för rent ut är lite för tidigt att säga, för vi har egentligen mest sett hur det ser ut inne i Vault:et, som är en renare miljö, en flashback med Walton Goggins sittandes på sin häst med (vad som förmodligen är) hans dotter rätt innan kärnvapenkriget sätter igång, och en del snabba actionscener. Misstänker dock att vi inte behöver oroa oss för att det kommer bli för rent. Rekvisitafolk älskar att skita ner saker och ting. Det är det bästa de vet

Det mest oroväckande för mig är den här scenen, där alla power armours har exakt samma smutsfläckar och slitage. Är väl kanske bara en fördel för de av er som vill att serien ska vara mest möjligt som spelen, där återanvända texturer är en grundpelare

Medlem

Ohh tycker musiken och world building verkar finnas där. Sure det är inte tillräckligt brunt o mögligt som fallout 4, fallout 76 men om storyn är kul o intressant o skulle kunna passat i fallout som en main eller ett par olika sido stories så kan vi ha något att se fram emot.

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Jag tror att det upplevda problemet har sin rot i att huvudkaraktären till synes är en kvinna.
Män med dålig självkänsla upplever ofta sådana porträtt av kvinnor som ett hot då det undergräver det gudagivna(?), oförtjänta, privilegiet av att vara man.

Bullshit. Finns hur många bra kvinnliga leads som helst. Det är inte som om de är sällsynta, och så länge som rollerna är välskrivna så är det bara en väldigt liten minoritet som stämmer in på det du skriver.

Du känns snarare misandristisk.

med det sagt:

Skrivet av Blackwolfe:

Jag älskade Rings of Power, och WoT säsong 1 och 2 var riktigt nice. Men håller med om Good Omens, Vox Machina, The Boys, Gen V , Carnival Row och en del annat. Att kalla Rings of Power skräp är att ta i.

Ser fram emot falloutserien.

Jag tyckte personligen de mördade Good Omens. Boken var så, så, SÅ mycket bättre.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Tycker allt ser för rent ut. Alla kläder, byggnader, människorna, även smutsen och dammet ser typ dit placerat ut. Var är den ingrodda smutsen och skiten egentligen? Har de haft någon som städat hela apokalypsen? Vart får de tag på i princip helt nya kläder utan tecken på smuts?
Sen ser en hel del animerade saker väldigt dåliga ut, ta bara det vi såg av Brotherhood of Steel i power armor eller det där automatiska vapentornet, såg väldigt oäkta ut.
Ja jag kanske är negativ, men teasern ger inga bra första intryck enligt mig.

Power armorn är dock inte animerad utan dom har byggt den,så blir lite klaga för klagandes skull.
Eller så kanske du inte gillar hur de se ut på riktigt bara?

Medlem
Skrivet av Karli:

Power armorn är dock inte animerad utan dom har byggt den,så blir lite klaga för klagandes skull.
Eller så kanske du inte gillar hur de se ut på riktigt bara?

De har tydligen även en animerad version av den för vissa scener.

12
Skriv svar