Baldur’s Gate 3 kommer inte släppas på Game Pass

Avstängd

signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Kris:

I så fall är det värre med PS-Plus. Där snackar vi skitspel. Gamepass har otroligt mycket fler kvalitativa spel jämfört med PS-Plus.

Eh, va? Vad pratar du om.
Disco Elysium, Ghost of Tsushima, God of War, Spider-Man, Ratchet and Clank, Horizon Forbidden West, Returnal, Demon souls, Death Stranding, Final Fantasy 7 Remake, Uncharted för att bara nämna några😅

Skrivet av Sapiens:

Du.

Enligt opartiska källor så som...
100 XboxAddict
99 Generación Xbox
98 SomosXbox
97 MondoXbox
97 Xbox Tavern
90 Windows Central
90 TheXboxHub
90 Pure Xbox

...är faktiskt Starfield ett kvalitet-spel och dess 83 Metascore är inget annat än en uppenbar konspiration emot Todd.

Så be Xbox om ursäkt nu och köp lite 12$ ingame färg i Fallout 76 shoppen som kompensation, så Microsoft har pengarna till utvecklingen av Redfall 2.

Det där är komik😅 Hade missat det! Men de förklarar ju saken för det kan va bland de sämsta introt jag spelat i ett AAA-spel.

Medlem
Skrivet av Kris:

I så fall är det värre med PS-Plus. Där snackar vi skitspel. Gamepass har otroligt mycket fler kvalitativa spel jämfört med PS-Plus.

Playstations Premium tier lr vad det heter innehåller ju deras motsvarighet till gamepass. Där finns ju Ghost of Tsushima, Horizon 2 etc så det är ju rätt bra

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror faktiskt ingen trodde det skulle sälja så bra som det gjorde. BG är ändå ett gammalt IP som bara de äldsta spelarna har relation till. Lägg på att det är omgångabaserade strider och fågelperspektiv så landar vi i något som skulle beskrivas som nischat. RPG idag är ju stora öppna världar i första eller tredjepersonperspektiv, så spelet borde på papper inte sålt så bra som det gjorde.

Men det fantastiskt kul att det sålt så bra, värmer mitt 43-åriga rollspelshjärta.

Jag kan inget annat än instämma!

Medlem

Tror att enda risken att Larian går till prenumerationstjänster är om de får ett akut behov av pengar. Det lär de inte ha på ett tag och det var aldrig nog akut under utvecklingen av BG3 för dem att göra det med DoS spelen. Så tror inte någon kommer se BG3 på Gamepass så länge det är relevant.

Fler fristående studios vill säkert göra samma sak om det är ekonomiskt möjligt.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Eh, va? Vad pratar du om.
Disco Elysium, Ghost of Tsushima, God of War, Spider-Man, Ratchet and Clank, Horizon Forbidden West, Returnal, Demon souls, Death Stranding, Final Fantasy 7 Remake, Uncharted för att bara nämna några😅

Det där är komik😅 Hade missat det! Men de förklarar ju saken för det kan va bland de sämsta introt jag spelat i ett AAA-spel.

De kom till PS-Plus flera månader och år efter release. Starfield kom till gamepass på releasedagen. Det är rätt stor skillnad. Sony är snåla så är det bara och PS-plus är en skitdålig tjänst jämfört med gamepass. Notera att jag säger detta som playstation ägare och jag äger ingen xbox. Jag älskar playstation i övrigt men jag ser också de stora bristerna.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Starfield är ett väldigt underhållande spel. Med dagens konkurrens och att allt fler spelare är överdrivet kräsna är det ändå imponerande att Starfield är ett spel som man faktiskt spelade klart.

Visst är det subjektivt vad som är underhållande men då jag kollade Nakeyjakeys senaste om just Starfield så fick jag intrycket att Starfield är allt vad ett "Bethesdaspel" ska vara fast utan allt som gör ett "Bethesdaspel" roligt. Speciellt när han jämför med Skyrim så känns ju Starfield som ett steg bakåt. Ser INTE (subjektivt) roligt ut:

https://youtu.be/hS2emKDlGmE?si=_Fkutkx6eiUOT2Lv

Medlem
Skrivet av Kris:

De kom till PS-Plus flera månader och år efter release. Starfield kom till gamepass på releasedagen. Det är rätt stor skillnad. Sony är snåla så är det bara och PS-plus är en skitdålig tjänst jämfört med gamepass. Notera att jag säger detta som playstation ägare och jag äger ingen xbox. Jag älskar playstation i övrigt men jag ser också de stora bristerna.

Var glad att det inte släpps på PS Plus dag 1.
Spelen hade förmodligen inte varit i närheten vad dom blev annars.
Prenumerationen hade inte gett samma inkomst och betydligt lägre kvalitet på dom egna spelen.
Man kan ropa på snålhet men dumsnålhet är bara dumt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kris:

De kom till PS-Plus flera månader och år efter release. Starfield kom till gamepass på releasedagen. Det är rätt stor skillnad. Sony är snåla så är det bara och PS-plus är en skitdålig tjänst jämfört med gamepass. Notera att jag säger detta som playstation ägare och jag äger ingen xbox. Jag älskar playstation i övrigt men jag ser också de stora bristerna.

Fast nu var det ju kvalitet på spel och att det bara fanns skitspel på PS plus du pratade om. Inte att det inte kommer på release. För kvalitet finns det definitivt på PS plus. Skulle säga mycket mer än GamePass bara att de har just day-one releases. Men det var ju inte det vi pratade om som sagt.

Medlem

Det håller för hög kvalitet för spelbranschens moderna svar på reaback.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Fast nu var det ju kvalitet på spel och att det bara fanns skitspel på PS plus du pratade om. Inte att det inte kommer på release. För kvalitet finns det definitivt på PS plus. Skulle säga mycket mer än GamePass bara att de har just day-one releases. Men det var ju inte det vi pratade om som sagt.

Jag har inte hittat något spel på PS-Plus som lockar mig. Helt ärligt är det mer skit än kvalité. Det görs för mycket spel för tillfället i relation till efterfrågan.

Gamepass är en bättre tjänst än PS-plus och det säger jag trots att jag gillar playstation mer och jag har ingen xbox. Man kan inte vara så hemmablind. Sony har mycket arbeta på när det gäller sina onlinetjänster.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var glad att det inte släpps på PS Plus dag 1.
Spelen hade förmodligen inte varit i närheten vad dom blev annars.
Prenumerationen hade inte gett samma inkomst och betydligt lägre kvalitet på dom egna spelen.
Man kan ropa på snålhet men dumsnålhet är bara dumt.

Nej det handlar om att utbudet ska möta efterfrågan. Just nu är det inflation på dåliga spel. Spelbolagen bara pumpar ut spel ungefär som riksbanken pumpade ut sedlar under coronapandemin.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av addman:

Visst är det subjektivt vad som är underhållande men då jag kollade Nakeyjakeys senaste om just Starfield så fick jag intrycket att Starfield är allt vad ett "Bethesdaspel" ska vara fast utan allt som gör ett "Bethesdaspel" roligt. Speciellt när han jämför med Skyrim så känns ju Starfield som ett steg bakåt. Ser INTE (subjektivt) roligt ut:

https://youtu.be/hS2emKDlGmE?si=_Fkutkx6eiUOT2Lv

Starfield var underhållande och som sagt ett av få spel jag ändå spelade klart eftersom det fängslade en hela vägen. Att titta på en youtubevideo och sedan döma utifrån det är sällan en kvalitativ bedömning om spelet är bra eller ej. Du behöver helt enkelt testa det. Majoriteten av de spel som finns på PS-plus går att testa och majoriteten av dem kommer du sluta spela efter 10 minuter. Det är för mycket skit.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Ett bra och logiskt beslut.
De kanske kan släppa spelet om 5 år på ps plus o gamepass eller nått när det sålt färdigt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Kris:

Starfield var underhållande och som sagt ett av få spel jag ändå spelade klart eftersom det fängslade en hela vägen. Att titta på en youtubevideo och sedan döma utifrån det är sällan en kvalitativ bedömning om spelet är bra eller ej. Du behöver helt enkelt testa det. Majoriteten av de spel som finns på PS-plus går att testa och majoriteten av dem kommer du sluta spela efter 10 minuter. Det är för mycket skit.

Ok, så du menar att spelet INTE till största del går ut på att snabbfärdas från planet till planet för att sedan, till fots(!), springa ibland jättelånga distanser för att ta sig till en generisk rymdbas och där utplåna ett gäng generiska människofiender(!) och sedan rince and repeat? Det låter inte det minsta roligt. I Mass Effect (2007) kunde man ju åtminstone ta ett fordon dit man skulle.

I Skyrim kunde man ju på väg, i varierande miljöer, i ett quest helt random snubbla in i ett sidequest som varade i typ 20 minuter eller mer vilket gjorde just transportsträckan så mycket mer spännande och oförutsägbar. Eller att man kan pimpa och skapa sitt supercoola drömrymdskepp bara för att snabbfärdas i det, låter ju helt meningslöst.

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag har inte hittat något spel på PS-Plus som lockar mig. Helt ärligt är det mer skit än kvalité. Det görs för mycket spel för tillfället i relation till efterfrågan.

Gamepass är en bättre tjänst än PS-plus och det säger jag trots att jag gillar playstation mer och jag har ingen xbox. Man kan inte vara så hemmablind. Sony har mycket arbeta på när det gäller sina onlinetjänster.

Fast vad du tycker personligen speglar ju inte majoriteten. PS Plus har otroligt många kritikerrosade spel som blivit hyllade. Även flera GOTY-spel. Varför är Gamepass en bättre tjänst? Inte så att de kryllar av bra day-one releases direkt. Halo, Redfall och Starfield är ju inga megasuccéer precis.

Medlem

Bra.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Kris:

De kom till PS-Plus flera månader och år efter release. Starfield kom till gamepass på releasedagen. Det är rätt stor skillnad. Sony är snåla så är det bara och PS-plus är en skitdålig tjänst jämfört med gamepass. Notera att jag säger detta som playstation ägare och jag äger ingen xbox. Jag älskar playstation i övrigt men jag ser också de stora bristerna.

"Sony är snåla".

Varför skulle de lägga ut sina spel på ps+ extra dag ett, när deras spel kostar minst 100 milj$ (förmodligen högre belopp nu) och säljer i miljoner som smör? Kommer Rockstar också vara "snåla" när de inte ger ut GTA 6 på GP/PS+ dag ett, ett spel som förmodligen kommer bryta all försäljningsrekord inom de första 24 tim.

Hur mycket jag än gillar GP (och PS+) så hoppas jag att Sony aldrig tar samma väg med sina förstapartspel. Jag vill att de fortsätter pumpa ut kvalitiva spel med minimala buggar/problem, från skillnad från vissa dag ett spel på GP, som har släppts halvfärdiga.

Sony är inte snåla, de är smarta och vet hur de kan få ut maximal vinst på sina produkter, innan de lägger ut dem på en tjänst och sedan vidare till PC.

Dem enda snåla är folk som tänker så som dig och förväntar sig allt ska släppas på en tjänst utan någon som helst logik, för du inte vill lägga ut pengar. Och detta kommer från någon som mig som knappt har köpt nya spel på flera år pga tjänsterna.

Medlem
Skrivet av Kris:

Majoriteten av de spel som finns på PS-plus går att testa och majoriteten av dem kommer du sluta spela efter 10 minuter. Det är för mycket skit.

Oavsett vilkets formats abonnemangstjänst man använder så har jag svårt att se att det skulle vara svårt att hitta intressanta och bra spel oavsett spelsmak.

Om någon skaffar PS Plus Extra idag får de tillgång till 478 spel:

https://psnowguide.com/subscription/extra/?orderby=title-asc

De flesta borde kunna hitta fler spel än de hinner spela bland dessa.

En hel del spel ingår väl dessutom i båda tjänsterna så är de "skit" på Plus är de väl rimligen "skit" på Game Pass också?

Medlem
Skrivet av Kris:

Starfield var underhållande och som sagt ett av få spel jag ändå spelade klart eftersom det fängslade en hela vägen. Att titta på en youtubevideo och sedan döma utifrån det är sällan en kvalitativ bedömning om spelet är bra eller ej. Du behöver helt enkelt testa det. Majoriteten av de spel som finns på PS-plus går att testa och majoriteten av dem kommer du sluta spela efter 10 minuter. Det är för mycket skit.

Skrivet av Kris:

Jag har inte hittat något spel på PS-Plus som lockar mig. Helt ärligt är det mer skit än kvalité. Det görs för mycket spel för tillfället i relation till efterfrågan.

Gamepass är en bättre tjänst än PS-plus och det säger jag trots att jag gillar playstation mer och jag har ingen xbox. Man kan inte vara så hemmablind. Sony har mycket arbeta på när det gäller sina onlinetjänster.

Skrivet av Margy:

Oavsett vilkets formats abonnemangstjänst man använder så har jag svårt att se att det skulle vara svårt att hitta intressanta och bra spel oavsett spelsmak.

Om någon skaffar PS Plus Extra idag får de tillgång till 478 spel:

https://psnowguide.com/subscription/extra/?orderby=title-asc

De flesta borde kunna hitta fler spel än de hinner spela bland dessa.

En hel del spel ingår väl dessutom i båda tjänsterna så är de "skit" på Plus är de väl rimligen "skit" på Game Pass också?

Jävligt märkligt att man föredrar PS5 över Xbox men inte spelen som finns till PS5🤔 Är det inte bättre man köper Xbox då?

Medlem
Skrivet av Kris:

Nej det handlar om att utbudet ska möta efterfrågan. Just nu är det inflation på dåliga spel. Spelbolagen bara pumpar ut spel ungefär som riksbanken pumpade ut sedlar under coronapandemin.

Ja och efterfrågan hos sony är bra spel inte att det ska gå att prenumerera på spel.
Det är en bonus, fast personligen så hoppas jag på noll framgång med prenunerationer.
Du kan inte jämföra Soby med MS heller.
MS är ett helt annat företag som vill försöka binda upp anväbdare till sig.
Gamepass är en del att sen hoppas på att folk även väljer andra tjänster från MS. Att samla in data av användarna är också en stor del i det hela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Margy:

Oavsett vilkets formats abonnemangstjänst man använder så har jag svårt att se att det skulle vara svårt att hitta intressanta och bra spel oavsett spelsmak.

Om någon skaffar PS Plus Extra idag får de tillgång till 478 spel:

https://psnowguide.com/subscription/extra/?orderby=title-asc

De flesta borde kunna hitta fler spel än de hinner spela bland dessa.

En hel del spel ingår väl dessutom i båda tjänsterna så är de "skit" på Plus är de väl rimligen "skit" på Game Pass också?

Hur många av de 478 spelen håller samma nivå som GTA V, Rdr2, Elden Ring eller Baldurs Gate 3? En majoritet eller?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Deekar:

Fast vad du tycker personligen speglar ju inte majoriteten. PS Plus har otroligt många kritikerrosade spel som blivit hyllade. Även flera GOTY-spel. Varför är Gamepass en bättre tjänst? Inte så att de kryllar av bra day-one releases direkt. Halo, Redfall och Starfield är ju inga megasuccéer precis.

Det är inte bara vad jag tycker personligen. Tydligen håller 69 % av FZ-läsare med mig. Ledsen men du är i minoritet. Läs senaste artikeln från FZ och vad gamepass fick i betyg jämfört med PS-plus.

Playstation är en fantastisk konsol och personligen föredrar jag den före xbox eftersom kontrollen är så mycket bättre men bara för det kan man ju inte nöja sig där, tro att allting är frid och fröjd som någon form av sosse. Därför jag menar att PS-plus är Sonys svaga del och den måste bli bättre.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Skribent
Skrivet av addman:

Ok, så du menar att spelet INTE till största del går ut på att snabbfärdas från planet till planet för att sedan, till fots(!), springa ibland jättelånga distanser för att ta sig till en generisk rymdbas och där utplåna ett gäng generiska människofiender(!) och sedan rince and repeat? Det låter inte det minsta roligt. I Mass Effect (2007) kunde man ju åtminstone ta ett fordon dit man skulle.

I Skyrim kunde man ju på väg, i varierande miljöer, i ett quest helt random snubbla in i ett sidequest som varade i typ 20 minuter eller mer vilket gjorde just transportsträckan så mycket mer spännande och oförutsägbar. Eller att man kan pimpa och skapa sitt supercoola drömrymdskepp bara för att snabbfärdas i det, låter ju helt meningslöst.

Inte för att vara den, men ME-serien är nästan precis likadan i den aspekten. Snabbfärdas mellan planeterna och sen ta sig till målet. 1:ans bil hatade ju dessutom alla därför tog de ju bort den så jag vet inte om jämförelsen håller helt?

Skyrim däremot, det är mer varierande med transportsträckor och att man kan stöta på saker på vägen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja och efterfrågan hos sony är bra spel inte att det ska gå att prenumerera på spel.
Det är en bonus, fast personligen så hoppas jag på noll framgång med prenunerationer.
Du kan inte jämföra Soby med MS heller.
MS är ett helt annat företag som vill försöka binda upp anväbdare till sig.
Gamepass är en del att sen hoppas på att folk även väljer andra tjänster från MS. Att samla in data av användarna är också en stor del i det hela.

Ja prenumerationer är skit bort med eländet, kan inte EU eller nåt förbjuda netflix och liknande tjänster så vi kan få tillbaka de fysiska videobutikerna så man kan hyra o köpa film som förr.

Medlem
Skrivet av Kris:

Det är inte bara vad jag tycker personligen. Tydligen håller 69 % av FZ-läsare med mig. Ledsen men du är i minoritet. Läs senaste artikeln från FZ och vad gamepass fick i betyg jämfört med PS-plus.

Playstation är en fantastisk konsol och personligen föredrar jag den före xbox eftersom kontrollen är så mycket bättre men bara för det kan man ju inte nöja sig där, tro att allting är frid och fröjd som någon form av sosse. Därför jag menar att PS-plus är Sonys svaga del och den måste bli bättre.

Men alltså trollar du nu eller? Att folk gillar GamePass har ju mer att göra med man får day-one releases och att man kan spela på både PC och konsol. Det har ju fortfarande inget att göra med om PS Plus har kvalitet-titlar i sitt bibliotek. Fattar du inte det? Ska jag behöva rabbla upp alla stortitlar PS Plus har som har vunnit GOTY eller har höga betyg/sålt massor av ex? Sluta slingra dig ur ett påstående som du hade fel om.

Medlem
Skrivet av Kris:

Hur många av de 478 spelen håller samma nivå som GTA V, Rdr2, Elden Ring eller Baldurs Gate 3? En majoritet eller?

GTA V kommer till PS Plus imorgon🤷🏼‍♂️ Är väl heller ingen som förväntar sig eller har sagt att det finns en majoritet av mästerverk. Såna spel ska man betala fullpris för.

Medlem
Skrivet av Deekar:

GTA V kommer till PS Plus imorgon🤷🏼‍♂️ Är väl heller ingen som förväntar sig eller har sagt att det finns en majoritet av mästerverk. Såna spel ska man betala fullpris för.

Och det är inte första gången heller som GTA 5 dyker upp, likaså fanns även RDR2 med ett litet tag i början av tjänstens tid.

Medlem
Skrivet av Kris:

Hur många av de 478 spelen håller samma nivå som GTA V, Rdr2, Elden Ring eller Baldurs Gate 3? En majoritet eller?

Och hur många sådana kvalitiva spel tycker du Gamepass har då? Man kan säga att 80% av spelen som finns i båda tjänsterna är liknande, de som skiljer är de exklusiva och övriga dag ett spel på GP. Många spel bytar tjänst när kontrakten är slut, ett exempel är Weird West, som försvann från GP för att sedan direkt efter hamna på PS+. Dissar du PS+ så dissar du indirekt Gamepass utan att du verkar tänka på det. Jag gillar tjänsterna lika mycket och har ingen favorit, men klart så sticker GP ut med sina dag ett spel.

Medlem
Skrivet av Deekar:

GTA V kommer till PS Plus imorgon🤷🏼‍♂️ Är väl heller ingen som förväntar sig eller har sagt att det finns en majoritet av mästerverk. Såna spel ska man betala fullpris för.

Hur många år från release tog det innan det kom till PS Plus? De flesta har redan spelat GTA V. Gammalt och förlegat kommer det till PS Plus efter att ha kramat ut sista kronan från spelarna. Med den tuppkam som Sony och Microsoft har gällande sina abonneringstjänster då måste man även leva som man lär och leverera och det gör Microsoft bättre än Sony i dagsläget.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

123
Skriv svar