Molntjänst för att säkerhetskopiera foton

Fragtjuv
Molntjänst för att säkerhetskopiera foton

Jag fick precis reda på att Adobe kommer att avsluta sin tjänst där jag har säkerhetskopierat mina foton i molnet. Vilka andra tjänster finns det att använda? Är det Dropbox som gäller?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag har kört Dropbox i över tio år och tycker det är otroligt smidigt att använda. Bara en sån sak som versionshantering (som du iofs kanske inte har nytta av om du bara ska backupa bildfiler) är guld.

Annars finns ju fler alternativ, iCloud och OneDrive t ex.

Skrivet av Joe Swallows:

Jag fick precis reda på att Adobe kommer att avsluta sin tjänst där jag har säkerhetskopierat mina foton i molnet. Vilka andra tjänster finns det att använda? Är det Dropbox som gäller?

Vilken tjänst är det?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Körde dropbox i många år, fram tills för nån månad sen då jag gick över till onedrive, inte för att dropbox är dåligt, utan för att onedrive ingår i MS365 och jag kände mest det var onödigt att betala dubbelt för liknande tjänst. Hade tänkt byta redan förra året men missade min förnyelse.

Men funktionsmässigt så tycker jag dropbox har mer och bättre funktioner. T.ex just ladda upp enskilda foton från telefonen funkar INTE i OneDrive, det är alla eller inga som gäller där, vilket suger då jag ofta bara vill skicka upp ett specifikt foto. Så om det är något du vill ha, skippa onedrive och kolla dropbox.

Fragtjuv
Skrivet av deezel:

Körde dropbox i många år, fram tills för nån månad sen då jag gick över till onedrive, inte för att dropbox är dåligt, utan för att onedrive ingår i MS365 och jag kände mest det var onödigt att betala dubbelt för liknande tjänst. Hade tänkt byta redan förra året men missade min förnyelse.

Men funktionsmässigt så tycker jag dropbox har mer och bättre funktioner. T.ex just ladda upp enskilda foton från telefonen funkar INTE i OneDrive, det är alla eller inga som gäller där, vilket suger då jag ofta bara vill skicka upp ett specifikt foto. Så om det är något du vill ha, skippa onedrive och kolla dropbox.

Tack!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag använder google photos. Fungerar utmärkt och alla bilder synkroniseras ifrån familjens mobilenheter direkt till en och samma plats.

https://photos.google.com/


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har kört Dropbox i många år, alltid varit nöjd.

Men! Jag har på senaste gått över till OneDrive. Bättre pris och likvärdig tjänst. För under 100kr per månad så får man 1 TB plus licenser för Word, Excell, Outlook, med mera.

För under 20 kr i månaden så får man 50 gb lagring samt tillgång till en del webbappar.

Läs mer här:

https://www.microsoft.com/sv-se/microsoft-365/onedrive/compar...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av deezel:

T.ex just ladda upp enskilda foton från telefonen funkar INTE i OneDrive, det är alla eller inga som gäller där, vilket suger då jag ofta bara vill skicka upp ett specifikt foto. Så om det är något du vill ha, skippa onedrive och kolla dropbox.

Det stämmer ej? Öppnade precis appen (OneDrive) och laddade upp en bild.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det stämmer ej? Öppnade precis appen (OneDrive) och laddade upp en bild.

Se där, de har fan äntligen fixat det! Många som var irriterade på den saknade funktionen tidigare.

Medlem
Skrivet av deezel:

Se där, de har fan äntligen fixat det! Många som var irriterade på den saknade funktionen tidigare.

Förståeligt om en så pass grundläggande funktion saknas. Bra att det är åtgärdat.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar