Senaste spelet du klarade?

Medlem

Super Mario RPG. Det var kul. Första Mario-spelet jag har varvat.

Yakuza 0. Riktigt jäkla bra. Kan inte bestämma mig bara om jag gillar det eller Like a Dragon bäst.

Medlem

Reel Fishing: Road Trip Adventure
Ärligt talat vet jag inte ens varför jag spelade det här, eller ja. Det är ett oerhört hjärndött spel som funkar ypperligt att spela samtidigt som man kanske lyssnar på något alternativt kollar på något. Menysystem och liknande har tagit rejäl inspiration från Persona-serien och "storyn" som man bjuds på är verkligen inget att skriva hem om. Det är väl ungefär så japanskt och basic det kan bli, men trots att det inte någonstans är ett bra spel så var det lite avkopplande. Finns på PS+ (extra tror jag)

Medlem

Final Fantasy 16, helt ok spel, gillar dock andra FF bättre.

Nu sätta igång med Zelda breath of the wild.

Medlem

Baldur's Gate 3. 220 timmar av ren magi. Funderar redan på vilken klass jag ska köra vid nästa runda. Första väntan körde jag druid som var riktigt skoj. Blir nog en bard sen

Medlem

Alan wake 2, men för att se "riktiga/extended ending" måste man tydligen köra igenom spelet i typ new game plus/TheFinalDrafting , nej tack

Grafik: 5
Story: svag 3
Ger det 2 i betyg på hur kul jag tyckte gameplay va. Kommer det DLC och Alan wake 3 så hoppar jag över.

Medlem

Lirat igenom mirrors edge catalyst.
Har försökt i flera omgångar men det märks att det spelet är feldesignat. Spelets huvudberättelse tillsammans med gameplay håller upp bra men man hade kunnat skippa open World temat. Det hade istället varit en ok bonus som end game istället.

Medlem

Somerville, riktigt annorlunda men skoj spel, ibland känns det skönt att koppla av med något kort 4timmars spel. Grafiken va riktigt tilltalande imo.

Medlem

Serious Sam Siberian Mayhem, fasen vilket kul spel, fullt ös

Medlem

Showgunners

Xcom möter Smash TV


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Farcry 5, ger det en svag 3 av 5

Bästa med spelet är flyga helikopter som man skjuter med och världen som är välbyggd med bra grafik som håller än idag.
Nackdelen med att flyga så mycket som jag gjorde är att man fyller ju inte ut kartan i luften så jag hade rätt mycket som va märkt "outforskat på kartan

Medlem
Skrivet av Gaara:

Farcry 5, ger det en svag 3 av 5

Bästa med spelet är flyga helikopter som man skjuter med och världen som är välbyggd med bra grafik som håller än idag.
Nackdelen med att flyga så mycket som jag gjorde är att man fyller ju inte ut kartan i luften så jag hade rätt mycket som va märkt "outforskat på kartan

Far Cry 5 var märkligt. När det kom så gillade jag det inte alls. Tyckte det kändes helt fel. Den testade jag det långt senare på Xbox och då tyckte jag det var sjukt kul. Körde även expansionen. Nu kör jag Far Cry 6 och gillar det inte alls.. känns obalanserat och miljöerna är ointressanta. Fiender precis överallt och som konstant respawnar. Jag får väl vänta ett par år och köra det så kanske jag gillar det som med 5an?

Medlem

För mig är ett spel avklarat när platinum troféen plingar till, senaste för mig:

* EA WRC
*Powerwash simulator
* Dredge


signatur

|.|

Medlem

God of War: Ragnarök - Valhalla (DLC)

Kände att jag var tvungen att införskaffa spelet igen när detta utannonserades på TGA och det var det värt i mina ögon.

Det var en aning lustigt att hoppa tillbaka efter ett år men man plockade upp kontrollerna snabbt lyckligtvis!

Medlem

Robocop: Rogue City.

Asså, sicket spel! Verkligen inte världens bästa voice acting(Peter Weller som Robocop gjorde ett lysande jobb dock!), lite sådär animationer. och sega side missions.

Men oj, resten gillade jag verkligen. Att bara gå runt och skjuta bad guys är lite charmigt på sitt sätt och att göra det som en av sina favoriter gör det inte sämre(för att inte glömma Auto-9, ljudet är något alldeles extra)
Nej jag hade verkligen grymt kul med detta
8/10

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Blev precis klar med storyn av Hogwarts Legacy.. känns bra att äntligen gå i mål.
Har lagt 32timmar ungefär.. gillade första 20 väldigt mycket.. sen har jag fått kämpa mig genom sista timmarna.

Spelade på Steamdeck via remoteplay från ps5 99% av spelet. Fungerade väldigt bra..

Ganska kass story för någon som inte är speciellt intresserad av Harry Potter eller den världen.
Enformiga strider.. men rätt kul sista boss.

2/5

Nästa spel blir antingen AC:Mirage eller SW Jedi Survivor tror jag

Lustigt men jag känner exakt samma sak. Började väldigt bra och spännande, är nu c:a 15h in i spelet och vill bara köra klart huvudstoryn…anar att spelet varit bättre för egen del om jag varit Harry Potter supporter 😊
Senaste klarade: Starfield.
Nästa spel blir Terminator - Resistance.

Skribent
Skrivet av Holonyaa:

Robocop: Rogue City.

Asså, sicket spel! Verkligen inte världens bästa voice acting(Peter Weller som Robocop gjorde ett lysande jobb dock!), lite sådär animationer. och sega side missions.

Men oj, resten gillade jag verkligen. Att bara gå runt och skjuta bad guys är lite charmigt på sitt sätt och att göra det som en av sina favoriter gör det inte sämre(för att inte glömma Auto-9, ljudet är något alldeles extra)
Nej jag hade verkligen grymt kul med detta
8/10

Jag håller helt med här efter att ha färdigställt spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Kavakava83:

Lirat igenom mirrors edge catalyst.
Har försökt i flera omgångar men det märks att det spelet är feldesignat. Spelets huvudberättelse tillsammans med gameplay håller upp bra men man hade kunnat skippa open World temat. Det hade istället varit en ok bonus som end game istället.

Håller med, sedan kunde de skippat de ställen där man ska springa ärenden på 5 sekunder som är helt omöjligt. "The Finals" bandesign påminner väldigt mycket om Mirror's Edge.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Remnant 1, riktigt bra spel, faktiskt bättre än 2an tycker jag förutom grafiken då hah. ger det nog en svag 4 av 5 i betyg.

Medlem

Bramble King the mountain king, väldigt bra spel överlag, ger det en stark 3a av 5.
Det sämsta med spelet är dock kontrollen när man ska sikta i vissa moment, riktigt usel.
Bästa är "Den Blomstertid Nu Kommer", fick gåshud, sen är grafiken otroligt tilltalande o vacker.

Medlem

Måste ha varit Donkey Kong Country 3 innan jul,med hela familjen (vi har knäppa traditioner)

Medlem
Skrivet av Kattala:

Måste ha varit Donkey Kong Country 3 innan jul,med hela familjen (vi har knäppa traditioner)

Det låter som en UNDERBAR tradition!


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Dark Souls Remastered

Medlem

Baldurs Gate 3

Medlem

Doom på Switch. Snyggt, köttigt men för långt enligt mig. Som ett sämre Gears of War men helt okej. Trist brist på story och rätt enformigt. 3/5 för att det är på Switch och funkar så bra bärbart annars hade det nosat på en 2/5
Nu äntligen ska jag sätta igång med Tears of the kingdom 🥳

Medlem
Skrivet av Cortex:

Baldur's Gate 3. 220 timmar av ren magi. Funderar redan på vilken klass jag ska köra vid nästa runda. Första väntan körde jag druid som var riktigt skoj. Blir nog en bard sen

Kul att du har en så bra upplevelse!

Jag har kommit till Act 3 efter typ 100 timmar (två olika sparfiler) och luften gick ur mig lite. Massor med NPCer, massor med gående, snålt med strider. Blev ett segt stopp sett till utforskning och gameplay även om storyn rullar på bra. Act 1 och Act 2 känns just nu avsevärt mycket bättre. Främst sett till tempo.

Känner du igen dig i detta och om ja, blir det bättre längre fram?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sekiro - Grymt spel!

Har legat i backloggen sedan release år 2019 och bestämde mig nyligen för att försöka ta mig igenom detta som småningom på min Steam Deck (första avklarade spelet än så länge efter 1 år i min ägo).

Gjorde livet lite enklare genom att använda mig av ”Easy Mode” (mod) för att få till en smidigare spelupplevelse.

Tog ungefär 15 timmar tills eftertexterna rullade

Medlem

Ghostwire Tokyo blev årets första spel att bli avklarat.

Medlem

Alan Wake 2 avklarat, nu är det dags för spider-man 2.

Medlem

Cocoon, ett väldigt bra puzzle spel. Blev dock jäkligt svårt mot slutet.

Skriv svar