Inga demoleringar av husen i Final Fantasy 14 på grund av jordbävningen i Japan
Först när jag läste rubriken lät det som ett oerhört löjligt beslut. Som om det skänker någon tröst till drabbade att ett spel inte tillåter demolering av hus. Någon idiotisk sorts godhetssignalering.
Insåg när jag läste artikeln vad och varför! Bra beslut!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Först när jag läste rubriken lät det som ett oerhört löjligt beslut. Som om det skänker någon tröst till drabbade att ett spel inte tillåter demolering av hus. Någon idiotisk sorts godhetssignalering.
Tänkte exakt samma tills jag läste.
haha tänkte precis samma sak när jag såg titeln
Rubriken är ju riktigt missvisande. Snudd på kvällstidningsnivå
Hur skulle du själv utformat rubriken så att den blir kort och koncis utan att vara missledande? Är svårt det där då man i en rubrik oftast är ganska begränsad när det kommer till längden. 🤔
Hur skulle du själv utformat rubriken så att den blir kort och koncis utan att vara missledande? Är svårt det där då man i en rubrik oftast är ganska begränsad när det kommer till längden. 🤔
"Inga demoleringar av husen i Final Fantasy 14 på grund av jordbävningen i Japan eftersom utsatta spelare inte kan logga in, och kan därav bli av med sina hus på grund av att det automatiserade systemet vräker husägare om de varit inaktiva i 45 dagar"
Eller nja, det kanske inte var någon vidare bra rubrik..
"Inga demoleringar av husen i Final Fantasy 14 på grund av jordbävningen i Japan eftersom utsatta spelare inte kan logga in, och kan därav bli av med sina hus på grund av att det automatiserade systemet vräker husägare om de varit inaktiva i 45 dagar"
Eller nja, det kanske inte var någon vidare bra rubrik..
Behövdes bara en rubrik och ingen nyhet att klicka sig in på då rubriken sammanfattade i princip hela nyheten. 😂
Nä, knepigt det där med rubriker. 🤔
Kul lek.
"Automatiska bortagningar av hus i Final Fantasy 14 är av efter jordbävningen i Japan."
Är mitt förslag. Då demolering ordet är det som får många att koppla de till själva jordbävningen. Men personer skulle säkert hitta fel i den med. Så den perfekta titelen får bli:
"Automatiska bortagningar av hus i FF14 är pausade pågrund av Japanska inloggningsstrul."