Har Game Pass nått vägs ände?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av FarbrorBarbr0:

25-30 miljoner betalande användare = lika många eller något fler än mängden som köpt en Xbox-konsol = nischad tjänst för ett begränsat antal.

Nu gör jag en medveten fulläsning, men lite roligt att kalla lika många användare som hela Australien för ett begränsat antal. Men ja, det är fullt möjligt att Xbox har slagit i nåt slags tillväxttak. Jag upplever att det här med prenumerationstjänster i allmänhet har bränt ut konsumenter. Inte så att alla har sagt upp precis allt, men att man kanske inte längre är lika pigg på att skaffa det fjortonde abonnemanget i ordningen. Det är bistra tider i fler länder än Sverige, dessutom. Många hemfaller nog också till att göra som jag, att prenumerera en månad, lira igenom två, tre mindre indietitlar, och sen säga upp abonnemanget i ett halvår. Det kanske kommer en ny men i gengäld droppar en av, hela tiden.

Nisch kalla är fel ord i sammanhanget. Men med tanke på Microsofts vision på 100 miljoner är det såklart intressant att Game Pass har förtvivlat svårt att komma högre än 25 miljoner. Inte ens ett hypat spel som Starfield verkar ha gjort någon skillnad. Många hade förväntat sig fortsatt tillväxt, helt klart, och det är uppenbart att Microsoft helst skulle vilja sprida Game Pass överallt och därigenom växa till den absolut största digitala speldistributören. Men som jag skriver i texten finns det en hel del som talar emot ett sådant scenario.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Köper hellre och äger några få AAA spel per år och sedan blir det några på rea. Brukar lånbyta spel med brorsan och en jobbarkompis ibland också så jag har tillgång till alla bra spel för en relativt liten slant per år.

Hade 3 år gamepass billigt med den där konverterings metoden från gold till gamepass men spelade knappt något där, blev mest att man laddade ner testade och raderade.

Gillar inte heller att hoppa runt mellan massa spel för man glömmer hur kontrollerna är så jag föredrar att beta av AAA spel ett i taget till 100%.

Finns ingen tid att spela hundra spel varav flera parallellt.

Brukar kunna hinna med ca 1-2 timma spelande om dagen och sedan ska man ha tid att se nån serie också.

Men senaste året så har det blivit väldigt mycket spelande med PSVR2 så jag ligger efter med en hel del vanliga spel. Men nu till helgen ska jag börja beta av Spider-Man 2 som legat o mognat på hyllan lite för länge.

En annan fördel att äga spelet är det ibland kommer bra DLC och inte så skoj att då upptäcka att spelet är bortplockat från gamepass heller.

Eller ännu värre man köper en DLC och börjar spela o sedan tas huvudspelet bort innan man hinner klart


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Om nånting tror jag snarare vi bara sett början.

Medlem
Skrivet av anon_331791:

Har aldrig förstått varför folk använder ordet "gratis" när det kommer till gamepass, helt bisarrt egentligen.

Om man köper ett årskort på gymmet, gymmar ni "gratis" då med ?
Om ni betalar för internet varje månad, surfar ni "gratis" då med?

Så klart spelar man inte gratis på gamepass, det har varit bra billigt länge men det kommer Microsoft sakta men säkert ändra på.
Har gamepass ultimate själv men har insett jag spelar allt mindre från det spelbiblioteket. Precis som det har nämnts här i tråden så har jag svårt att fastna och spela klart spel.

Jag tror anledningen till att folk skriver "gratis", är för de känner att de redan har fått valuta för det dem betalade för. Kanske en annan sak om man betalar månadsvis.

Ta mig som exempel, betalade 1500 kr för tre års GP. Under de första månaderna räckte det för mig att endast spela igenom 3-4 spel för att få igen den summan, allt annat jag spelar nu är en bonus utan extra kostnad eller "gratis" (därav "____") som vissa andra säger. Bara under hösten kunde du ha spelat Lies of P, Starfield och Forza Motorsport dag ett, till ett värde över 2000 kr. Visst kan man vara petig och dela antal avklarade spel med kostnaden, men ingen pallar göra det och skriver istället "gratis", så ta det inte ordagrant.

@Ruffles:
Ja, det verkar gå trögt för gamepass, speciellt på konsolsidan, där det har stagnerat pga den dåliga konsolförsäljningen som låg på minus 15 % under förra året, jämfört med PS5:an som ökade 65 % mot året innan. Phil sa ju att de måste nå 100 milj till 2027, annars vore det "dödsstöten" för Xboxen. Han kanske överdramatiserade för att få igen ABK. Att Phil sa att konsolförsäljningen inte var viktigt, är ren bs enligt mig. Mer konsoler leder till fler gamepass ägare då man binder sig till ekosystemet, speciellt om du äger en Series S. Hade Phil och MS inte brytt sig så hade de inte sänkt priset på Series X till 350 dollar under BF/julen i USA.

En annan faktor till den dåliga försäljningen, är brist på marknadsföringen i resten av världen, nästan obefintlig, speciellt här i europa. PlayStation syns överallt, så pass stort att vissa tror att vissa tredjepartspel är exklusiva till PS5an, medans jag inte kan minnas någon speciell reklam för Xboxen under flera år. Många länders språk och köp via Xbox storen stöds inte heller, tror Xbox stöder 26 medan PlayStation stöder över 50 länder i europa.

Nu ryktas det om att släppa vissa förstapartspel till sina rivaler, ett tecken på att de behöver få in mer pengar från annat håll då det inte säljs tillräckligt mycket via deras egna kanaler.

Vi får se hur det går och om gamepass strategin var en smart lösning, speciellt med tanke på hur mycket spel kostar att utveckla idag (t.ex. 300 milj dollar för Spider-Man 2).

Medlem

Var nog en del av Microsofts strategi för snabb tillväxt att under några år tillåta konvertera från billigt Gold pass till Gamepass typ 1500kr för 3år, men det kommer nog inte gå allt för länge till. Och det är fel att använda det priset när man bedömer huruvida gamepass är värt eller inte. Inte heller vanliga Svensson familjen som orkar sätta sig in i hur man gör det heller.

Så när den möjligheten stryps om den inte redan gjort det så kommer GP tillväxten att stanna av eller vända till negativ tillväxt


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Det är som att säga att streamingtjänster nått vägs ände likaså? Netflix, HBO m fl.

"Det finns inte en chans för de flesta av oss att hinna spela ens en bråkdel av det som erbjuds på Game Pass"

Hmm. Samma sak med streamingtjänster. Det finns inte en chans att ens kunna se en bråkdel av allt som finns hos Netflix t ex. Nog för att det är olika interaktioner. Men dom har båda två en sak gemensamt. Tid.

Att se en säsong av en serie kräver i många fall lika lång tid eller mer som att spela färdigt ett spel.

Gamepass kommer fortsätta att utvecklas, det finns det inget tvivel om. Microsoft såg redan för flera år sedan vad som skulle hända och händer nu. Att fysiska spel är en trend starkt neråt. Om några år kommer väldigt få ens släppa spelen fysiskt.

Då är en tjänst som erbjuder oändligt med spel för alla åldrar och spelare ganska attraktiv. För det finns en sak som många i det här forumet och på andra spelforum verkar glömma eller inte ens inse.

Ni/vi är i minoritet. Det är väldigt få som är såpass intresserade och insyltade i gaming så att dom diskuterar det på forum osv. Dom allra flesta spelarna i världen är casual gamers. Som inte bryr sig om 4K och köper en Series S. Som tycker det räcker med att antingen spela lite CoD eller FIFA. Uppenbarligen går ju dom spelen hyfsat bra år efter år, det finns en anledning till det. Det är också ett bra exempel på att folk är oförstående varför någon vill spela dom "skitspelen". För att folk nöjer sig med det helt enkelt.

Många casual gamers har även familj och gamepass är för dom en mycket trevlig tjänst då det finns spel för hela familjen. Istället för att man ska behöva köpa olika spel till olika familjemedlemmar. Dessa casual gamers har inte dom krav eller ens intresset i att sätta sig in i spel eller spelvärlden. Dom vill bara köra några fifa matcher på en Söndag antingen FUT eller med polarna. Samtidigt som ungarna spelar några olika spel på gamepass.

Det finns olika behov här i världen och olika människor. Ofta får jag uppfattningen att många inte riktigt kan inse det. Ja, man utgår oftast från sig själv givetvis. Men ska man lyfta tankar och åsikter måste man nog också ta med andra i ekvationen.

Bara för att DU har ett visst intresse, krav och behov av något så har inte resten av samhället det per automatik. Detsamma ser man ju konstakt i andra diskussioner. Xbox VS PS. Apple VS Win. iPhone VS Android.

Samma sak där. Folk har olika behov och olika krav. Så enkelt är det. Men folk verkar inte vilja förstå det alls utan deras eget behov är det som alla bör ha. Annars är dom korkade i princip. Hmm.

Klokt skrivet, det är lätt att bara tänka utifrån sitt eget perspektiv vilket inte alltid sammanfaller med vadmajoriteten av marknaden efterfrågar. Själv tycker jag absolut att Game Pass är värt att prenumerera på även om jag gör längre pausar ibland när jag vet att jag inte kommer att spela så mycket. För 100 kr i månaden spelar det dock inte, i mitt tyckte, heller så stor roll om man inte hinner använda Game Pass så mycket. Blir det dyrare än så skulle jag nog börja fundera mer på det dock. Om flertalet Blizzard spel ingår skulle jag nog dock kunna tänka mig ett högre pris. Game Pass har också fått mig att testa massa indiespel som jag inte hade spelat annars. Dock behöver MS förbättra sin streamingtjänst samt höja kvaliteten på de spel de själva producerar, konkurrensen från Sony och Nintendo är hård.
WoW på Xbox via Game Pass kanske vore något.

Medlem
Skrivet av Crank:

Köper hellre och äger några få AAA spel per år och sedan blir det några på rea. Brukar lånbyta spel med brorsan och en jobbarkompis ibland också så jag har tillgång till alla bra spel för en relativt liten slant per år.

Hade 3 år gamepass billigt med den där konverterings metoden från gold till gamepass men spelade knappt något där, blev mest att man laddade ner testade och raderade.

Gillar inte heller att hoppa runt mellan massa spel för man glömmer hur kontrollerna är så jag föredrar att beta av AAA spel ett i taget till 100%.

Finns ingen tid att spela hundra spel varav flera parallellt.

Brukar kunna hinna med ca 1-2 timma spelande om dagen och sedan ska man ha tid att se nån serie också.

Men senaste året så har det blivit väldigt mycket spelande med PSVR2 så jag ligger efter med en hel del vanliga spel. Men nu till helgen ska jag börja beta av Spider-Man 2 som legat o mognat på hyllan lite för länge.

En annan fördel att äga spelet är det ibland kommer bra DLC och inte så skoj att då upptäcka att spelet är bortplockat från gamepass heller.

Eller ännu värre man köper en DLC och börjar spela o sedan tas huvudspelet bort innan man hinner klart

Ja ska man bara spela stora AAA spel som tar 100-200timmar o spela som elden ring som du med begränsad speltid har o göra med i 3månader etc så sure men finns mycket annat som bra indie spel som tar 4-20timmar också...

Medlem

Har prenumererat på GamePass en handfull gånger men tror aldrig jag slutfört ett enda spel på GamePass. Dels så tilltalar inte så värst många spel där mig och dels så hoppar man runt och söker efter roliga spel mer än att faktiskt spela klart ett spel.
Senast och sista gången jag prenumererade på GamePass var när Starfield släpptes, skitspel. Aldrig mer.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja men då kan du ju köpa det långt efter release för nedsatt pris på "game of the year edition" eller liknande. Vill du köpa ett spel fysiskt på skiva som du redan spelat på gamepass ja då måste spelet verkligen vart bra i ditt tyckte så det borde va värt pengarna, inget blint bortkastat köp alltså.

Mm, betala två gånger för spelet, alltså.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av ScreamingWhisper:

Ni/vi är i minoritet. Det är väldigt få som är såpass intresserade och insyltade i gaming så att dom diskuterar det på forum osv. Dom allra flesta spelarna i världen är casual gamers. Som inte bryr sig om 4K och köper en Series S. Som tycker det räcker med att antingen spela lite CoD eller FIFA. Uppenbarligen går ju dom spelen hyfsat bra år efter år, det finns en anledning till det. Det är också ett bra exempel på att folk är oförstående varför någon vill spela dom "skitspelen". För att folk nöjer sig med det helt enkelt.

Många casual gamers har även familj och gamepass är för dom en mycket trevlig tjänst då det finns spel för hela familjen. Istället för att man ska behöva köpa olika spel till olika familjemedlemmar. Dessa casual gamers har inte dom krav eller ens intresset i att sätta sig in i spel eller spelvärlden. Dom vill bara köra några fifa matcher på en Söndag antingen FUT eller med polarna. Samtidigt som ungarna spelar några olika spel på gamepass.

Eftersom tillväxten har avtagit skulle jag nog snarare säga att intresset hos casualspelare är begränsat. Jag har reagerat för att många Xbox-spelare jag träffat på i olika sammanhang inte ens vet vad Game Pass är. Men här i Sverige har väl Microsoft knappt reklam alls för vare sig Xbox Series X/S eller Game Pass.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Gaara:

Med gamepass vågar man testa spel man annars inte skulle testat då man inte vill slänga pengar på vissa "köpa grisen i säcken"- spel. Många gånger blir man ju positivt överraskad. Är jú lika med tv serier, mycket mediokra B-serier...

Jag tycker Steams returpolicy funkat bra annars.

Medlem
Skrivet av Ruffles:
  • Konsolförsäljningen backar på alla marknader

  • Game Pass växer inte längre

  • Förstapartsspel säljer inte (Halo Infinite m.fl.)

  • Förstapartsspel levererar inte (Redfall, Starfield, Forza Motorsport)

Säljer inte? Starfield var det mest sålda spelet i September om jag inte minns helt fel?
Det har ju visats flera gånger att spelen fortfarande säljer bra trots att dem släpps dag ett på gamepass.
Att ditt exempel Halo Infinite inte sålt bra är troligen för att den del som folk spelar mest där (multiplayer) är free-to-play, det enda man behöver betala för är kampanjen.

Att spelen inte levererat håller jag inte heller med om, det enda som inte levererat var Redfall i mina ögon.

Inaktiv
Skrivet av Bullen86:

Jag tror anledningen till att folk skriver "gratis", är för de känner att de redan har fått valuta för det dem betalade för. Kanske en annan sak om man betalar månadsvis.

Ta mig som exempel, betalade 1500 kr för tre års GP. Under de första månaderna räckte det för mig att endast spela igenom 3-4 spel för att få igen den summan, allt annat jag spelar nu är en bonus utan extra kostnad eller "gratis" (därav "____") som vissa andra säger. Bara under hösten kunde du ha spelat Lies of P, Starfield och Forza Motorsport dag ett, till ett värde över 2000 kr. Visst kan man vara petig och dela antal avklarade spel med kostnaden, men ingen pallar göra det och skriver istället "gratis", så ta det inte ordagrant.

@Ruffles:
Ja, det verkar gå trögt för gamepass, speciellt på konsolsidan, där det har stagnerat pga den dåliga konsolförsäljningen som låg på minus 15 % under förra året, jämfört med PS5:an som ökade 65 % mot året innan. Phil sa ju att de måste nå 100 milj till 2027, annars vore det "dödsstöten" för Xboxen. Han kanske överdramatiserade för att få igen ABK. Att Phil sa att konsolförsäljningen inte var viktigt, är ren bs enligt mig. Mer konsoler leder till fler gamepass ägare då man binder sig till ekosystemet, speciellt om du äger en Series S. Hade Phil och MS inte brytt sig så hade de inte sänkt priset på Series X till 350 dollar under BF/julen i USA.

En annan faktor till den dåliga försäljningen, är brist på marknadsföringen i resten av världen, nästan obefintlig, speciellt här i europa. PlayStation syns överallt, så pass stort att vissa tror att vissa tredjepartspel är exklusiva till PS5an, medans jag inte kan minnas någon speciell reklam för Xboxen under flera år. Många länders språk och köp via Xbox storen stöds inte heller, tror Xbox stöder 26 medan PlayStation stöder över 50 länder i europa.

Nu ryktas det om att släppa vissa förstapartspel till sina rivaler, ett tecken på att de behöver få in mer pengar från annat håll då det inte säljs tillräckligt mycket via deras egna kanaler.

Vi får se hur det går och om gamepass strategin var en smart lösning, speciellt med tanke på hur mycket spel kostar att utveckla idag (t.ex. 300 milj dollar för Spider-Man 2).

Det är just ditt argument som är så skevt, så om vi återgår till mitt exempel igen. En sådan enkel sak som ett gymkort, säg du köper för 3 år för att jämföra med ditt exempel. Bara för man gymmar varje dag så enligt dig ska man säga man gymmar gratis ?

Sen att du köpt för 1500 kr för tre år är ju för du utnyttjat deras "loophole" med gold -> gamepass antar jag ? Det är inte standardmetoden utan gamepass kostar 155kr/månad för ultimate. Så betalar man det som är tänkt så hade det blivit 5 580:-. Fortfarande en bra deal om man gillar spelen som kommer dit, men det är långt ifrån "gratis" för du spelar många spel.

Edit: Men nu har jag varit tillräckligt bitter så vi släpper detta

Medlem

Jag gillar det men kan hålla med om att det blir lite svårt att välja spel ibland, har nästan för mycket val. Men jag testar väldigt mycket och ibland hittar man en pärla som man fortsätter med.

Har nog haft det sen släpptes, det går på autogiro.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Mm, betala två gånger för spelet, alltså.

Nej du betalar bara 1 gång för spelet när du köper det. Gamepass räknas ej.

Skrivet av baxtex:

Jag tycker Steams returpolicy funkat bra annars.

SJälv använder jag bara ruturnpolicy när spel inte fungerar, bara hänt 1 gång. Köper jag ett dåligt spel får jag skylla mig själv.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nej du betalar bara 1 gång för spelet när du köper det. Gamepass räknas ej.

SJälv använder jag bara ruturnpolicy när spel inte fungerar, bara hänt 1 gång. Köper jag ett dåligt spel får jag skylla mig själv.

Varför räknas det inte, är pengarna du betalat för prenumerationen för att få tillgång till spelen icke-räkningsbara?

Medlem

PC game pass på steam så får de igång försäljningen igen

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nej du betalar bara 1 gång för spelet när du köper det. Gamepass räknas ej.

SJälv använder jag bara ruturnpolicy när spel inte fungerar, bara hänt 1 gång. Köper jag ett dåligt spel får jag skylla mig själv.

Ok, jag använder det som demo. Spelar 1.5h, är det fortfarande kul sa behåller jag annars blir det retur.

Medlem

Tycker att tjänsten har mer eller mindre levererat rent valutamässigt och spelglädje de senaste 3 åren jag har varit en aktiv prenumerant men samtidigt så används den tyvärr inte så ofta som man hade hoppats.

Vet faktiskt inte i dagsläget om jag kommer att förnya min prenumeration när den upphör vid månadsskiftet.

Medlem

Känns som det stagnerat. blir färre o färre spel som jag känner att jag vill testa.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag har en ekonomi som tillåter mig att köpa de spel jag vill ha, då ser jag ingen anledning till att använda mig av Gamepass. Tjänsten som sådan är väl utmärkt tänker jag för kanske föräldrar med yngre barn där man kanske vill testa många olika spel osv. Men för mig som vet vad jag gillar? Finns ju ingen anledning.

Vad det gäller framtiden för Xbox så hoppas jag verkligen att de kan få lite utväxling på alla studios de köpt ut och faktiskt leverera något som lockar. Än så länge har det ju varit rätt dött och även om jag förstår att det finns folk som gillar Starfield osv så går det ju inte att blunda för att spelet absolut inte levererade det som Xbox hade hoppats på.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av blackidus:

Säljer inte? Starfield var det mest sålda spelet i September om jag inte minns helt fel?
Det har ju visats flera gånger att spelen fortfarande säljer bra trots att dem släpps dag ett på gamepass.
Att ditt exempel Halo Infinite inte sålt bra är troligen för att den del som folk spelar mest där (multiplayer) är free-to-play, det enda man behöver betala för är kampanjen.

Att spelen inte levererat håller jag inte heller med om, det enda som inte levererat var Redfall i mina ögon.

För att sedan dyka, ja. Starfield är ett slags spel som ska ligga högt över tid, inte bara dyka upp en månad för att sedan försvinna. Halo Infinite nådde inte förväntningarna, det har Xbox varit öppna med. Orsaken kan man tvista om - dels kan det bero på att Halo inte är lika hett som förr, dels att spelet omgärdades av en del negativ publicitet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

För att sedan dyka, ja. Starfield är ett slags spel som ska ligga högt över tid, inte bara dyka upp en månad för att sedan försvinna. Halo Infinite nådde inte förväntningarna, det har Xbox varit öppna med. Orsaken kan man tvista om - dels kan det bero på att Halo inte är lika hett som förr, dels att spelet omgärdades av en del negativ publicitet.

Ja, klart det dyker efter någon månad, Starfield är ett singleplayer spel. Alla singleplayer spel har sin stora topp vid release för att sedan efter 3 månader ha ca 10% av spelarna kvar för att sedan få mindre toppar när DLC´s släpps. BGS spel är inga undantag. Undantaget är BG3 som gör ett riktigt bra jobb att hålla kvar sina spelare. Annars är det bara stora multiplayer och live-service titlar som kan hålla ett större spelarantal under längre tider.

Ja Halo multiplayer var en besvikelse i början innehållsmässigt, det saknades väldigt mycket. Men den har vänt den senaste tiden och Halo Infinites multiplayer har blivit mycket bättre. Men det är inget som kommer driva upp försäljningen då det fortfarande är free-to-play, och försäljningen av battlepasses är nog inget vi kommer få insyn i.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Helt vanliga demos löser ju den biten, gratis. Men visst, det är mer ovanligt med demos idag, tyvärr. Däremot så är ju spel på rea så mycket och ofta numera att det blir billigare att bara köpa dem då istället för kontinuerlig prenumerationsavgift. Om man nu inte spelar helt enormt mycket spel. Minns också att om man nu hittar ett guldkorn på gamepass så måste man ju sedan köpa spelet separat också om man vill behålla det permanent.

Skrivet av Majoren:

Varför räknas det inte, är pengarna du betalat för prenumerationen för att få tillgång till spelen icke-räkningsbara?

På gamepass betalar du för en tjänst för att få tillgång till alla spel där under varje månad du betalar. Inte samma sak som att köpa saker. Du betalar bara "en" gång för att behålla det "permanent"

Medlem
Skrivet av baxtex:

Ok, jag använder det som demo. Spelar 1.5h, är det fortfarande kul sa behåller jag annars blir det retur.

Köper du en ost på ica som du sedan inte tyckte va god lämnar du tillbaka den då?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Köper du en ost på ica som du sedan inte tyckte va god lämnar du tillbaka den då?

Är inte samma sak som livsmedel. man har ofta öppenköp i handeln.
Att du vill straffa dig själv och vill att andra ska göra samma, när man köpt grisen i säcken har inget med saken att göra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gaara:

Köper du en ost på ica som du sedan inte tyckte va god lämnar du tillbaka den då?

Vad har det med saken att göra?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Köper du en ost på ica som du sedan inte tyckte va god lämnar du tillbaka den då?

Är du en sån som behåller verktygen du köpt osv om du bara behövt använda dem till en liten grej? :S

Medlem
Skrivet av Majoren:

Är du en sån som behåller verktygen du köpt osv om du bara behövt använda dem till en liten grej? :S

Ja jag slänger inte mina skruvmejslar fast jag inte använder dem längre.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är inte samma sak som livsmedel. man har ofta öppenköp i handeln.
Att du vill straffa dig själv och vill att andra ska göra samma, när man köpt grisen i säcken har inget med saken att göra

Blir inte mycket till straffa då jag inte köper på mig skräp bara för att testa. Vet ganska bra vad jag gillar o inte både med spelköp och livsmedel.

123
Skriv svar